MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 18, 2010 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
silnik jak jest zimny pali na dotyk z pierwszego przekręcnie kluczykiem ciśnienie oleju idzie wtedy na 3
po krótkim rozgrzaniu spada do poziomu 1,5
po mocnym rozgrzaniu spada dosłownie na 0 czasem wskakuje na 1
zauważyłem że silnik jak ma wyższe ciśnienie przy zimnym silnik chodzi równiej i wogóle lepiej reaguje na gaz
a po mocnym rozgrzanku obroty są około 700obr/min bez falowania obrotów ,lecz rzuca silnikiem tak jakby coś było z ciśnieniem
jak już jedzie i przekroczy 3000obr. to czuc że ma moc ma kopa wtedy ciśninie idzie od razu na 3

jak jest ciepły zgasze go to nie zawsze zapala od razu czasem musze go długo kręcic
dzis w słuchałem sie w prace silnika i zastanawiam sie czy nie będą to łożyska na wale bo coś mi sie wydaje że ten silnik ma jakieś takie odglosy

a jak nie to to gdzie szukac przyczyny???
pompa olejowa czy panewki??

aha dodam że wypełnienie,potencjometr i te sprawy są w porzadku


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 7:33 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Jak Ci spada ciśnienie to pompa też się kończy. Przy okazji pompa w M102 i M103 napędzana jest łańcuchem z napędu rozrządu. Przy okazji wymień sobie lub przynajmniej sprawdź wyciągnięcie łańcucha i napinacz. Czasem, to może powodować nierówną pracę i spadek ciśnienia ale nie aż taki jak piszesz. Zanim coś rozbierzesz sprawdź jeszcze kompresje na wszystkich cylindrach. Jak masz słabą kompresję to przy wyższych prędkościach tak tego nie odczujesz. Na ciepłym silniku ciśnienie oleju nie powinno spadać poniżej 1-1.5 a przy 1000obr/m powinno z powrotem iść na 3.

Jak dla mnie na początek sprawdziłbym:
- stan łańcucha rozrządu
- kompresje na wszystkich cylindrach
- stan oleju i płynu chłodniczego, czystość silnika wycieki spod uszczelki

Możliwe przyczyny problemów:
- kończąca się pompa
- wyciągnięty lub słabo napięty łańcuch rozrządu
- kończący się łańcuch napędu pompy
- uszczelka pod głowicą
- słaba kompresja 1-3 cylindrów

Stan układu wtryskowego (regulacja KE-Jeta jest żmudna) oraz stan świec/przedowów zapłonowych mają wpływ na kulturę pracy ale raczej nie na ciśnienie oleju.

Co do odpalania na ciepłym, spróbuj odpalać z lekko (bardziej lub mocniej) wciśniętym pedałem gazu. Na ciepłym silniku jak zadziała (nie powienien) wtryskiwacz rozruchowy to trzeba więcej podać powietrza do spalenia mieszanki.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 5:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
z elektroniką po regulacjach i róznych zabiegach na zimnym chodził dobrze lecz na ciepły już chodził nie równo a czasem przygasał,oborty około 500obr/min na jałowych nie chodził tak jak powinien więc odłaczyłem elektronike ke-jetronica tzn.wyjąłem sprebny bezpiecznik i auto chodzi tak samo jak z elektroniką i teraz w czym jest problem czy jest to wina wtryskiwacze która mogą lac ??czy coś więcej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl