MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z szyberdachem W201 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52281 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kubaat3lover [ ndz gru 12, 2010 10:19 pm ] |
Tytuł: | Problem z szyberdachem W201 |
Koledzy, pekła mi taka oto częśc chyba w prowadnicy: link do zdjec: http://img600.imageshack.us/gal.php?g=sy1a.jpg ![]() Dach jest uchylony i ani drgnie... ta częsc na zdjeciu jest ułamana, latała w srodku więc ją wyjalem... Lewa częśc podsufitki ta która się niedociągała zwisa... Pomózcie. Czy da się go jakoś zamknąc na zime? A na wiosne bede wymieniał to? Kręcic kluczem w silniczku? Czy to się ruszy bez tego elementu który jest na zewnatrz? Da się to wymienić osobno czy szukać prowadnicy (czy kompletu?) Pozdr |
Autor: | pawelp [ pn gru 13, 2010 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z szyberdachem W201 |
Przerabiałem w W124, prowadnica szyberdachu w ASO wtedy 280zł ale myślę, że w nowym cenniku może być taniej. Prowadnica jest integralną częścią i poszczególnych elementów ASO nie ma. Uwaga na używki, można kupić za 300-400 cały szyber (albo i taniej) ale prowadnice lubią się posypać - są bardzo kruche (odlew - stop AL). Przy okazji jak będziesz robił, przesmaruj całe prowadnice smarem grafitowym. To właśnie poprzez brak smaru szyber jeździ nierówno i w konsekwencji pękają prowadnice. Przyczyn może być wiele: - niedbalstwo (bo cóż za problem raz w roku odsunąć na maksa szyber i przesmarować szyny) - zatkane odpływy i przy deszczach wysoki poziom wody wypłukuje smar (w W124 często zatykały się przednie odpływy - przetykasz np. pancerzem od starej linki gazu) - brak lub potargana uszczelka filcowa (to samo, nadmiar wody jest za słabo odprowadzany i wypłukuje smar). - uszkodzona z jednej strony wkładka filcowa na bolcu prowadnicy przez co szyberdach krzywo jeździ Niestety wadą Mercedesów z końca lat 80 i początku 90 jest zacinający się szyberdach. Warto smarować, i sprawdzać stan filcowych podkładek prowadnic. Na koniec polecam ładnie wyregulować szyberdach i krańcówki (białe pokrętło na silniku w bagażniku - lewa strona). Pozdr PP |
Autor: | czarek12 [ pn gru 13, 2010 8:56 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z szyberdachem W201 |
Akurat ten ,jak ja to nazywam (motylek )jest integralną częścią prowadnicy i odpowiada za podnoszenie dachu razem z podsufitką,akurat w tym miejscu musiała Ci pęknąć prowadnica,trzeba szukać całej ,nowa koszt około 400 pln ,używkę w zależności jak się trafi (choć bardzo trudno-towar deficytowy )od 100 -150 pln/szt,żadne kręcenie linką od szybra w bagażniku nic Ci nie da ,jedynie rozregulujesz całość i trudno będzie póżniej doprowadzić to wszystko do ładu,ja jak miałem taką awarię zdjąłem podsufitkę i dopasowałem drewniany klinik tak aby dekiel leżał mniej-więcej równo i szukałem prowadnicy,trzeba też zwracać uwagę przy zakupie aby nic nie było urwane,pęknięte,były dachy uchylno-odsówane i tylko odsówane(prowadnica bez tego motylka) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |