MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 05, 2010 7:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Witam serdecznie

od pewnego czasu stoi na otomoto
http://otomoto.pl/mercedes-sl-320-C16174639.html

co o tym myślicie? ile waszym zdaniem może kosztować naprawa?

pozdrawiam

DZ.

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 9:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
- Po zrobieniu będzie kosztowął tyle ile sprawny SL bez dzwona.
- SL z silnikiem 320?

Policz sobie, błotnik, zderzak, lampy, pas przedni, robota, lakierowanie, chłodnica, klima, połowa osprzętu silnika z przodu. To może by się opłacało kupić i robić na sztukę jeśli by się było blacharzem/lakiernikiem. Do tego pewnie tak czy siak trzeba go naciągnąć na ramie.

320 to jest słabawy silnik do 124 aby stawić czoło małym miejskim wojowniczym kompaktom a w SL to powoduje u mnie uśmiech politowania. To jest samochód w swojej istocie szybki i drapieżny.No chyba, że najważniejszy jest wygląd a reszta to byle się toczyło. Tyle, że jeszcze nie przeszedł do "klasyków" aby wybaczyć mu senne osiągi.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 9:35 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
ukaniu - Sl nie ma byc szybki, ma wygladac. Ktory SL byl szybki? Nie liczac tych nielicznych robionych na tor? Zawsze byly ciezkie i masywne. Jak ktos mial do wydania tyle kasy i chcial cos szybkiego to kupowal Porsche. Ale fakt faktem - R129 powinien mruczec V8-ka. Ale dla dostojenstwa, nie dla zrywania spod swiatel.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
SL600 był szybki 5.1s -100km/h
SL500 też jest szybki 6.2-100km/h
R129 w tych wersjach był w czołówce najszybszych roadsterów i to nie tylko fabrycznych

a model SL 600 jest aż o 0.5s szybszy w sprincie do 100km od porsche carrera 911 z tego samego roku :P

i to wszystko bez tuningów,specjalnych wersji czy innych amg

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 11:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bukol pisze:
ukaniu - Sl nie ma byc szybki

No dla mnie SL to jest ikona zwinnego samochodu. Najbardziej pasuje mu brandzlomatyczny V12, jak munich wspominał bardzo szybki (szkoda, że tylko na prostej) i z największym przerostem formy nad treścią - a najsensowniejszy wg mnie jest V8 - silnik lekki i mocny.
Tutaj ciekawy temat o osiągach
http://www.mbclub.co.uk/forums/general-discussion/31243-w129-sl320-sl500-2.html

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 4:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Dane danymi - w cyfrach SL wyglada fajnie, ale torow czy wyscigow nie zawojowal ... bo nie do tego go zaprojektowano. To typowo szpanersko-lanserski samochod. A ze V12 przyspiesza - super, tak ma byc. Ale gdybym mial ochote na zap...dalacza to bym SL'a nie kupil, tylko Porsche. Bo szybka jazda to w najmniejszym stopniu ile to to ma od 0 do 100. Tylko elastycznosc, masa i przede wszystkim zawieszenie i pokonywanie zakretow. A SL'e sa projektowane dla komfortu, bo takie maja byc. I takie mi sie podobaja, zeby nie bylo. Lubie SL. Ale raczej bym go uzywal do dostojnego wozenia sie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 4:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
munich pisze:
a model SL 600 jest aż o 0.5s szybszy w sprincie do 100km od porsche carrera 911 z tego samego roku :P


W Europie zazwyczej jednak wczesniej pojawi sie zakret [hehe] i wtedy mozna sobie te 0,5s wsadzic ... w wydech :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 5:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
nie wiem co oznaczają pojęcia lanserski,szpanerski czy inne określenia z d...y
motoryzacyjnie to napisałem co jest szybkie i dlaczego....
poszukaj sobie w sieci skany artykułów o tym jak jeżdzi SL600 po zakrętach i różne porównania z autami np.klasy GT
pneumatyczne zawieszenie utwardza się tak,że autko jedzie jak przyklejone na łukach i amg niewiele miało do zrobienia w wersji SL73 ,urwało tylko 0.3s
kilkakrotnie jeżdziłem SL600 szybko i po utwardzeniu jest sztywniej niż w ADSie w moim SELU
porównanie elastyczności boxera z 911 do M120 to wybacz ale... [zlosnikz]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: wt gru 07, 2010 2:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Rozumiem, ze SL600 jest samochodem sportowym zatem, a Porsche nie. Git [ok] Nawet na 1/4 mili sie nikt tym nie sciga [hehe] - moze za drogie? Dobra, luz. Mi chodzi tylko o to, ze z zalozenia SL nie sa sportowymi samochodami. To, ze w topowej wersji katapultuja do przodu jak odrzutowiec nie czyni ich sportowymi. Poki co. Lepiej taki SL prezentuje sie pod opera czy na podjexdzie eleganckiej rezydencji niz na torach czy podczas zawodow sportowych. Kwestia image marki. EOT (jak dla mnie).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 10:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Munich z Bukolem nie nakręcajcie się, bo zaraz posypią się wulgaryzmy. Po co to po co? De gustibus non est disputandum, jak mawiali starożytni Szkoci, czy jakoś tak. Zróbcie ustawkę. Jakiś parking pod supermarketem - zaaranżuje się jakiegoś kręciołka. Bukol się będzie ścigał 911 i przyciągnie je na lawecie SL 600, a Munich SL 600 przyciągnie na lawecie za 911.
Taka nieśmiała propozycja.
A ja wszystkich objadę na chińskim motorowerze. Pod warunkiem, że śniegu będzie po kolana.
;)
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 3:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
[hehe] cholera - mam troche daleko teraz [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 3:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
szymon.dziawer pisze:
De gustibus non est disputandum

De gustibus non disputandum est - tak gwoli porządku. ;)

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 7:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Worek pisze:
De gustibus non disputandum est

Hmmm... W Asteriksie chyba było inaczej, a stamtąd bierze się moja cała łacina...
:-?
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: ndz gru 12, 2010 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
"No chyba, że najważniejszy jest wygląd a reszta to byle się toczyło"

w sumie tak jest, właściwie to po przejechaniu się Porsche Cabrio zapragnąłem mieć cabrioleta. Szukałem nawet Porsche, ale ceny ... poza tym jestem wierny mercedesm do 1996 roku :)

więc padło na SL

osiągi nie są najważniejsze, właściwie nieistotne, jeździłem 190D i też było OK :)
320 z elektronicznym wtryskiem wydaje sie być dobrym silnikiem, a czy pasuje do SL? - jak w stuttgarcie powiedzieli, że tak, to znaczy, że pasuje

"Policz sobie, błotnik, zderzak, lampy, pas przedni, robota, lakierowanie, chłodnica, klima, połowa osprzętu silnika z przodu. To może by się opłacało kupić i robić na sztukę jeśli by się było blacharzem/lakiernikiem. Do tego pewnie tak czy siak trzeba go naciągnąć na ramie"

po zdjęciach patrząc przeszła mi myśl, że do wymiany zderzak, lampy, i grill, może Visco a resztę to się wyklepie:)
Myślisz, że to naiwne?
Ile waszym zdaniem może kosztować zrobienie go w standardzie "na sztukę"?

pozdrawiam

DZ/

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona

w124 300 CE nareszcie moja

ex w201 2.0D ideał

ex w123 2.0D żółty

ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da

ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl