MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Poszukiwania W/S 210 z V8
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52216
Strona 1 z 4

Autor:  azamat [ wt gru 07, 2010 9:14 pm ]
Tytuł:  Poszukiwania W/S 210 z V8

Panowie, jestem na etapie poszukiwania auta do jazdy codziennej.
Jako, że przebiegów dużych nie robię to zastanawiam się nad czmyś mocniejszym ;)
Interesuje mnie W/S 210 z silnikiem V8 pod maską.

Trochę się zorientowałem w temacie i wiem, że trafiały tam silniki M119 (420) i M113 (430).
O M119 słyszałem, że słabe punkty to wiązka elektryczna, wałki rozrządu. A jak to wygląda jeśli chodzi o M113? Czy ma jakieś typowe przypadłości? Który jest mniej problematyczny? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i porady.

Przeglądałem allegro i znalazłem kilka interesujących mnie aut. Czy ktoś z Was widział którekolwiek z nich?

1. http://otomoto.pl/mercedes-e-430-e-430- ... 27933.html
To już stoi dość długo i cena spadła. Miał ktoś styczność z tym sprzedającym?

2. http://otomoto.pl/mercedes-e-430-indyvi ... 23103.html

A może słyszeliście o jakimś godnym zainteresowania egzemplarzu?

Za wszelkie uwagi z góry dziękuję :)

Autor:  zegarek [ śr gru 08, 2010 3:12 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

azamat pisze:
Trochę się zorientowałem w temacie i wiem, że trafiały tam silniki M119 (420) i M113 (430).
O M119 słyszałem, że słabe punkty to wiązka elektryczna, wałki rozrządu. A jak to wygląda jeśli chodzi o M113? Czy ma jakieś typowe przypadłości? Który jest mniej problematyczny? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i porady.


m119 ma problem z wiązką na lh-jetronicu, na motronicu od 95 roku nie ma tego problemu. Problemu z wałkami nie ma, bo to wałki w m117 się wycierają.

W m113 z takich znanych przypadłości to tłumik drgań wału się rozsypuje. Poza tym w miarę bezawaryjny motor. Znacznie lżejszy od poprzednika i trochę słabszy.

Autor:  trocin [ śr gru 08, 2010 3:18 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Wiazka w M119 to nie reguła, zalezy gdzie auto bylo uzytkowane i jak serwisowane, jest to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113 ktory jest proekologiczny, slabszy i ma dziwna liczbe zaworow na cylinder [zlosnikok] Jakbym mial brac okulara z V8 to albo 420 albo 50-55AMG [oczko]
Inna sprawa ze do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym inny model a nie okulara [zlosnik]

Autor:  azamat [ śr gru 08, 2010 4:25 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Ok, dzięki.
Czyli wynika z tego, że nie ma co się bać [zlosnik]
W grę wchodzi też 124. Ale tu o fajny stan będzie trudniej chyba. Ostatnio oglądany przeze mnie nie był tak dobry na jakiego wyglądał.

trocin pisze:
est to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113 ktory jest proekologiczny, slabszy i ma dziwna liczbe zaworow na cylinder

Też tak sądzę hehe. Ale kupię to, co będzie w lepszym stanie.

trocin pisze:
Inna sprawa ze do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym inny model a nie okulara

Niech zgadnę... W140 500 SEL ? [zlosnik]

Autor:  zegarek [ śr gru 08, 2010 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

trocin pisze:
Wiazka w M119 to nie reguła, zalezy gdzie auto bylo uzytkowane i jak serwisowane, jest to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113


W którym miejscu jest on prostszy? W tych kilkudziesieciu kilogramach części, których ma więcej od m113? W 4 wałkach w stosunku do 2 i zmiennych fazach rozrządu, których nie ma m113? Rzeczywiście, dużo prostszy [zlosnik]

Autor:  trocin [ śr gru 08, 2010 4:45 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Ma mniej elektroniki i jest bardziej niezawodny IMO.
Do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym np. 124 E320, W202 C280 czy cos takiego ew. CLK 320 ;)
Ja locha robie spore przebiegi i duzo tras tak ze do tego ja polecam [zlosnikok] do miasta i krecenia wkolo komina nie bardzo...

Autor:  azamat [ śr gru 08, 2010 4:53 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

zegarek pisze:
W tych kilkudziesieciu kilogramach części, których ma więcej od m113? W 4 wałkach w stosunku do 2 i zmiennych fazach rozrządu, których nie ma m113?

Będę celowałw 430. Ale jak wspomniałem wcześniej, zobaczymy co w dobrym stanie uda mi się znaleźć.
Pewnie i jeden i drugi silnik odpowiednio eksploatowany jest trwały i bezproblemowy.

trocin pisze:
Do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym np. 124 E320, W202 C280 czy cos takiego ew. CLK 320

Pewnie bym tak zrobił, gdyby nie fakt że pojeździłem V8... [oczko]

EDIT:
Jest na forum może ktoś z Gdańska, kto mógłby podjechać w wolnej chwili i obejrzeć to auto?:
http://moto.allegro.pl/mercedes-e430-w2 ... 45254.html

Autor:  MarcinJUNAK [ wt sty 11, 2011 9:22 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Tak przyglądam się właśnie ale coś temat chyba pomalutku umiera. Chciałem odświeżyć i zapytać.
Co będzie lepsze w temacie zakupu 124 4.2 czy już 210 też z tym silnikiem, ceny kształtują się na podobnym poziomie 15 tys i tyle bym miał przeznaczone na auto, co byście polecili porównując te dwa auta?
W oku ten sam silnik ale komfort jazdy o wiele lepszy niż 124 ale przebiegi łatwo zmienić lapkiem niż w mechanicznym liczniku 124.
Wiem że 210 ma blachy o kant wulgarne określenie męskiego przyrodzenia potłuc dlatego bardziej mnie cięgnie w kierunku 124, o i ta klasyczna budowa :) ciężki wybór :( a o jasnym beżowym środku już nie wspomnę bo to zostaje w strefie marzeń niestety :(

Jak już musisz przeklinać to przynajmniej bez błędów ortograficznych - moderował Worek

Autor:  maclaw [ wt sty 11, 2011 9:46 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

jak się da, to ja bym szedł w kierunku W124... to już klasyk, a było tego mało, więc będzie rarytas... poza tym, to taki wilk w owczej skórze...

Autor:  trocin [ wt sty 11, 2011 10:01 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

124

Autor:  Bukol [ wt sty 11, 2011 10:54 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

MarcinJUNAK pisze:
............(


Taaa - jakie 210 ma lepszy komfort jazdy to nie wiem? A za 15tys o bedziesz mial 420-tke, jak to pieknie ujales wyzej: "o kant ..... potluc". Te ktore sa na allegro za takie pieniadze to zazwyczaj padaki i przekreconymi licznikami, niestety. Jak sie pojawia ladne 124 420E to sprzedaje sie szybciutko. 124 E420 tez :)

I oczywiscie zgadzam sie z maclawem i trocinem - 124.

posta upiększył - Worek

Autor:  aegm [ wt sty 11, 2011 11:04 am ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Bukol pisze:
Jak sie pojawia ladne 124 420E to sprzedaje sie szybciutko


a byl takowy?! ;)
Jakby nie patrzec to 124 o niebo lepsze auto. Nawet na tyle lepsze by zaplacic wiecej niz za nowsze rocznikowo 210. Szkoda, ze nie bylo S124 z tym V8-motorem... :cry:

pozdr

Autor:  Bukol [ wt sty 11, 2011 12:08 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Kiedys trafilem w ogloszeniach, wygladal super, kosztowal sporo i nastepnego dnia juz go nie bylo - i juz sie nie pojawil. Ale cos kolo 20.000zl do oplat. Ale wolal bym dac tyle za 124 niz 15 za 210.

Autor:  aegm [ wt sty 11, 2011 12:15 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

Bukol pisze:
Kiedys trafilem w ogloszeniach


no to musialbyc to jakis "bialy kruk". Bo byly E420 od 07.93 i 400E do 07.93. O 420E nic mi nie wiadomo. Moze byl to 420SE..? [usmiech]

Autor:  MarcinJUNAK [ wt sty 11, 2011 12:33 pm ]
Tytuł:  Re: Poszukiwania W/S 210 z V8

No to koledzy wraz z trocinem mnie przekonaliście, zostaje przy 124 :)
Musze tylko coupetke pogonić bo dwóch aut mi nie opłaca sie trzymać i nie stać mnie na takie rarytasy :)

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/