MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Hak Oris w124 sedan https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52117 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | denton [ pn lis 29, 2010 11:39 am ] |
Tytuł: | Hak Oris w124 sedan |
Mam pytanie do znawcow-czy jest roznica w haku Oris do sedana i kombi?W szukajce znalazlem tez ze otwory na hak sa gotowe tzn nie trzeba wiercic. Czy to prawda?Elektryke z tego co czytalem trzeba robic od podstaw bo wersja plug&play jest tylko wersjach fabrycznie wyposazonych w hak? |
Autor: | szymon.dziawer [ pn lis 29, 2010 12:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak Oris w124 sedan |
Nie wiem jak w sedanie, ale w kombi trzeba wiercić otwory. Część, owszem, jest, ale kilka trzeba wykonać. Podejrzewam, że w sedanie także. Pozdrawiam Szymon |
Autor: | denton [ wt lis 30, 2010 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak Oris w124 sedan |
Juz doczytalem sie ze hak do kombi jest inny niz do sedana. |
Autor: | pawelp [ sob gru 11, 2010 4:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak Oris w124 sedan |
Haki są inne. Natomiast jak chcesz zamontować w sedanie hak od sedana - to część otwórów jest - mocowanie boczne w podłużnicach a część trzeba wiercić - mocowanie główne belki haka. Przewód oryginalnie jest ciągnięty z modułu przyczepy dla ganiazdka 13 pin, w którym zasilanie jest ciągnięte z przekaźnika świateł. Jeżeli auto miało hak przy wyjściu z fanryki na przekaźniku świateł masz znaczek przyczepy i dodatkowy pin zasilania przyczepy. W praktyce robi cię to bez modułu (świeci kontrola żarówek jak ciągniesz przyczepę) lub kupujesz moduł uniwersalny na allegro. Ja w obu 124 mam gniazdo 7 pin podłączone pod lewą tylną lampę. |
Autor: | kielbik [ ndz gru 12, 2010 4:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Hak Oris w124 sedan |
Otwory, tak jak napisali przedmowcy, czesciowo sa, czesciowo trzeba wiercic. Instalacja oryginalna biegnie od skrzynki bezpiecznikow, wlacznika stop przy pedale hamulca, przekaznika glownego kierunkowskazow oraz gniazda dodatkowego bezpiecznika przy lewym dzwonie kolumny McPhersona (przy gniezdzie 13 pinowym - mniej wiecej od 1990 roku). Ponadto inny jest przekaznik glowny kierunkowskazow oraz zastosowano dodatkowy przekaznik dla kierunkowskazow przyczepy na lewym tylnym nadkolu. Wszystkie te elemetny sa zawarte w fabrycznym zestawie do doposazenia z tym, ze sygnal dla kierunkowskazow i swiatel pozycyjnych pociagniety jest bezposrednio ze zlaczy tylnych lamp (za pomoca podobnych adapterow jak w W123). Przy kupowaniu uzywanego haka niemozliwoscia jest w zasadzie trafienie kompletnej wiazki - praktycznie wszyscy rozbieracze ucinaja wiazke na wysokosci tylnego nadkola - dobrze, jak dolaczony jest dodatkowy przekaznik z "futeralem". Ja trafilem na kumatego rozbieracza i z hakiem sprzedal mi KOMPLETNA tylna wiazke (przy haku oryginalnym jego wiazka jest "nierozerwalnie" zintergowana z wiazka glowna). Jej wymiana wymagala rozbebeszenia praktycznie calego samochodu od deski rozdzielczej do tylu i od progow po dach i zajelo to chyba ze 4 dni ![]() W razie zainteresowania dysponuje kompletna oryginalna wiazka do doposazenia do kombi - wersja 7 pinowa, lacznie z instrukcja i schematem elektrycznym. Tez jest sporo zabawy bo trzeba ja ciagnac az do skrzynki bezpiecznikow ale ale "tylko" wzdluz lewego progu ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |