MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W210 300TDT - powietrze w paliwie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52092
Strona 1 z 3

Autor:  _me: how_ [ sob lis 27, 2010 3:05 pm ]
Tytuł:  W210 300TDT - powietrze w paliwie

Już myślałem, że uporałem się z powietrzem w układzie, a tu dziś znowu niespodzianka.

Objawy:

- po kilkunastogodzinnym postoju auto nie odpala. Żeby było ciekawiej zauważyłem , że jeśli stoi nawet minimalnie dziobem do góry, to zgona robi szybciej, ale może być to przypadek. Nigdzie nie widać i nie czuć ropy. Auto odpalone jedzie bez zarzutu i nie czuć, żeby nie dostawało tyle ile chce.


Wychodząc z założenia, że zaczyna się od rzeczy najprostszych, po lekturze internetu wymieniłem o-ring przy siatkowym filtrze wstępnym (tym w obudowie głównego, nr 29 na rys.). Pomogło od razu. Przez ponad miesiąc było okej, dzisiaj wystawiłem się na noc na zewnątrz, przodem minimalnie wyżej i objawy te same. Przy próbie odpalenia w przewodach widac jak powietrze lata jak wściekłe i to we wszystkich przewodach.

Przewody na dole trzymane są przez plastikowe zawleczki/zaworki? (tak jak przy poz. 74 na rys.). Część z nich jest wyraźnie świeższa niż reszta (wnosze po kolorze), tak jakby ktoś już tam był i wymienił, ale nie wszystkie.

Pytania:

Szukać w przewodach, czy w pompie?

Czy to te zawleczki odpowiadają za szczelność? Czy mogą wpuszczać powietrze bez powodowania wycieków? Plastik w tym miejscu jest już małoelestyczny. Podczas wymiany filtra siatkowego ułamałem kawałek elementu nr 26 na rys., ale bez wpływu na szczelność.

Jeśli to nie przewody, to czy ktoś przerabiał już zawór przy pompie?

Jak pomóc temu skurwielowi się odpowietrzyć w razie W? Póki co luzuję mu śrubę głównego filtra, jak tamtędy puści, to później nieco mu łatwiej. Czy jest jakiś lepszy sposób? Silnik odpowietrzyć jest upiornie ciężko.

PS: właśnie sprawdziłem cenę jednego zaworka i jest to ponad 100 zł/szt. a jest ich tam z siedem...

Załączniki:
300tdt-epc4.gif
300tdt-epc4.gif [ 64.19 KiB | Przejrzano 986 razy ]

Autor:  Popey [ sob lis 27, 2010 8:42 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Wymień oring za podgrzewaczem.
Pozycja 14 a nr znasz ;)

Załączniki:
m.mycat.gif
m.mycat.gif [ 42.35 KiB | Przejrzano 955 razy ]

Autor:  adler1934 [ ndz lis 28, 2010 12:22 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

_me: how_ pisze:
w przewodach widac jak powietrze lata jak wściekłe i to we wszystkich przewodach.

Niewielkie ilości powietrza będą tam zawsze. Tym się nie martw.
_me: how_ pisze:
Czy to te zawleczki odpowiadają za szczelność? Czy mogą wpuszczać powietrze bez powodowania wycieków?

Zawleczki zabezpieczają przewód przed ew. zsunięciem. Przewody uszczelnione są oringami. Zaworki tam nie występują.
_me: how_ pisze:
Jak pomóc temu skurwielowi się odpowietrzyć w razie W?

Ja zdejmuję przewód powrotny z trójnika :filtr/przewód 146/119,zakłaram tam wężyk i wytwarzam podciśnienie aż napełni się filtr paliwa. To wystarcza.

Autor:  _me: how_ [ ndz lis 28, 2010 9:36 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Panowie, a gdzie w W210 kończy się przewód odpowietrzający zbiornik?

To trop Jurka.

Autor:  bary123ce [ śr gru 15, 2010 6:01 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

zrobiłeś? bo dziś u kuzyna zdiagnozowałem to samo, czyli cofanie paliwa i zapowietrzanie po nocnym postoju. W sobotę muszę się za to zabrać. Gdzie dostałeś części? (zaworki?) Mogę prosić o numery części bo nie ogarniam tego EPC on-line :(

Autor:  _me: how_ [ śr gru 15, 2010 8:28 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

I tak i nie.

Po tym jak ostatnio potraktowali mnie w ASO, jeżdżę do sklepu z częściami do MB.

Poszedłem po cały komplet, ale na półce był tylko przewód 56. Wziąłem bez przekonania i w końcu nie zamówiłem reszty. Wymieniłem i znowu spokój. Tzn. paliwo już po kilku godzinach cofa się gdzieś do 1/4 długości tego przewodu i tak zostaje nawet po nocy. Ale cyrki się skończyli. Wcześniej ssało tak, że 56 był pusty jak bęben Rollingstonesów i nie miałem takiej baterii, na której bym znowu zachechłał.

Dobry Magik od MB w ZS twierdzi, że ma prawo się tak cofnąć i jak większośc dzisiejszych machaniorów obstaje ażeby wymienić wszystkie na raz i nie szukać, bo szkoda czasu.
Gość profilaktycznie zalecił też wymianę zaworków na wyjściach w pompie głównej.
Koleś o nicku "noc" (to taki many jak Gerri - czyli jak już się odezwie, to pewnie tak jest) z W210-forum wskazał jeszcze metalowe opaski w miejscu łączenia przewodów sztywnych z elastycznymi w okolicach pompy hamulcowej. Pono tam też potrafi się rozszczelnić.


Po pierwsze szukaj tłustych plam i pamiętaj, że u mnie objaw występował/lub tylko się nasilał ewidentnie kiedy dziób był wyżej niż rufa.

To numerki, które dostałem od Popeya:

Popey pisze:

32 A 605 070 14 32
95 A 605 070 06 32
83 A 606 070 04 32
74 A 605 070 08 32
56 A 605 070 07 32
Nie wymieniłem chyba 119 A 606 070 05 32 bo H dojscie było
Za taki zestaw zapłaciłem 130 plnow z rabatem


PS: Tych białych zawleczek wg instrukcji nie należy przetrzymywać zbyt długo w pozycji OTWARTA. A żeby wymienić inne niż 56, to chyba najlepiej zwalić kolektor.

Autor:  bary123ce [ śr gru 15, 2010 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

dzięki Michał!
wymienię możliwie wszystkie oringi.
Objawy sugerują właśnie nieszczelność w pierwszym wężyku od pompki paliwa.

Autor:  _me: how_ [ śr gru 15, 2010 10:20 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Czekaj, walnąłem się.

Wymieniłem 32. To jest cały przewód. W detalu ok 35 zł.
Oringi pewnie dobierzesz, ale to występuje w całości i jak na MB jest relatywnie tanie - więc wykluczasz jeszcze jakieś wady w materiale i połączeniach.

Wcześniej oring 29 na filtrze siatkowym.

Autor:  MercSwir [ czw gru 16, 2010 12:07 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Przechodziłem przez to. W 300TD. Odpalał jak ryj był uniesiony, jak stał na równym ni chua. Więc macie nieszczelność na oringu pod urządzeniem odcinającym paliwo na pompie wtryskowej(lub pękniętą obudowe tego ustrojstwa osranego. Ja musiałem całe wymienić, 300zł używane...). Okręcić kolektor ssący, i pojawi się z boku pompy takie coś
http://img72.imageshack.us/i/pompai.jpg/[/img]
Przykręcone jest na dwa torxy, uszczelniane jest oringiem. Ja troszke sie z tym męczyłem, ale za sprawą zaklejonego łba śruby. Nie bawcie się w żadne inne oringi, tylko ten pod tym ustrojstwem. ( dwa razy pod rząd miałem 300 z tą usterką)

Kurde a chciałem pomóc [zlosnik2]

Autor:  Popey [ czw gru 16, 2010 9:28 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Dokładnie o tym napisałem posty wcześniej , koszt w ASO znikomy a radość po wymianie bezcenna ;) .
Co do tych węży to aby wymienić jeden trzeba zwalić kolektor bo jest pod kolektorem :) chyba , że ktoś ma drobne rąsie [zlosnik] to może podejdzie.Noc i ekipa dają radę i dr house też [zlosnikok]

Autor:  bary123ce [ pt gru 17, 2010 8:00 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

zwaliłem kolektor i faktycznie wszystko jak na dłoni. jutro bierzemy się za wymianę.
ale powiedzcie mi, czy jak kupię taki zestaw: http://allegro.pl/oringi-uszczelki-olej ... 64386.html
to uda się mi wymienić wszystkie oringi? W ASO za 11 oringów chcą 120zł, a taki zestaw to 1/3 tego...

Autor:  Popey [ pt gru 17, 2010 8:24 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Oringi do sekcji pompy ?

Autor:  bary123ce [ pt gru 17, 2010 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

nie no, mówię o tych paliwowych (na końcach przewodów, pod podgrzewaczem, w filtrze itd).

Autor:  bary123ce [ sob gru 18, 2010 8:22 am ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

dobra jadę to robić. na tych wyżej schematach z EPC nie ma kilku ważnych oringów. wkleję swój schemat, na którym będę się opierał. silnik trochę inny niż OM606 ale oringi i ich umiejscowienie podobne.
Załącznik:
w202.JPG
w202.JPG [ 117.49 KiB | Przejrzano 643 razy ]

Autor:  Popey [ sob gru 18, 2010 9:19 am ]
Tytuł:  Re: W210 300TDT - powietrze w paliwie

Nie kupuj oringow tylko cale weze .

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/