MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kable zapłonowe W126 V 8
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51806
Strona 1 z 1

Autor:  czarek12 [ ndz lis 07, 2010 9:15 pm ]
Tytuł:  Kable zapłonowe W126 V 8

Witam ! Mam pytanie ,czy różna oporność końcówek- fajek może mieć wpływ ma nierówna pracę silnika ? z tego co mi wiadomo oporność powinna wynosić ok. 1 kohm,u mnie po dzisiejszym mierzeniu -nie wiem dlaczego-oporność wacha się od 0,98- 1,80 kohm ? kabelki wprawdzie nie nowe,ale zakupione ok .1,5 roku temu orginał Boscha i wtedy przy mierzeniu miały ok 1 ohm ( tak jak na oprawce pisze ), mam jeszcze na zapasie kabelki CHAMPIONA założone 1 raz na parę dni ale te wszystkie mają dużo większą opornośc ( ok. 4,35 kohm -wszystkie )ale na nich silnik pracuje dużo gorzej niż na tych Boscha ( świeczki -wszystkie nowe ! )

Autor:  czarek12 [ ndz lis 21, 2010 7:16 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Temat nadal aktualny ,może jakieś sugestie ???

Autor:  Loco [ pn lis 22, 2010 4:22 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

czarek12 pisze:
Temat nadal aktualny ,może jakieś sugestie ???


Kable powinny mieć jednakową oporność. Tak miałem u siebie z tym, że na oryginalnych beru były przerwy. Kupiłem nowe polskie jakoś na j.... sprawdziłem omomierzem i były jednakowe oporności. Zanim się zabrałem do wymiany mechanik mi zwrócił właśnie uwagę, aby oporność była jednakowa. I chyba to było właśnie 1 kOhm.

Autor:  czarek12 [ pn lis 22, 2010 7:12 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Pewnie JANMOR ale słyszałem że to straszna KICHA ,jak u Ciebie się sprawują ,ile dałeś za komplet ?

Autor:  Jawu [ pn lis 22, 2010 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Miałem tej firmy kiedyś, polecałem innym, już nie polecam.

Autor:  Janfocus [ pn lis 22, 2010 10:53 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

czarek12 pisze:
oporność waha się od 0,98- 1,80 kohm

Witam, ja od czasu do czasu mierzę fajki z kablami i staram się utrzymywać rezystancje w w okolicach 1k (0,9-1,2). W innym przypadku wymieniam fajkę, bo tam lubią się te rezystory wypalać...
Na pewno nierówna rezystancja nie pomaga w równej pracy ;), ale raczej bym się przyjrzał składowi mieszanki, wałkom rozrządu i skontrolował wydech czy jest szczelny...

Autor:  Loco [ wt lis 23, 2010 10:00 am ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

czarek12 pisze:
Pewnie JANMOR ale słyszałem że to straszna KICHA ,jak u Ciebie się sprawują ,ile dałeś za komplet ?


Kable mam od ok. 50 kkm, gaz IGS i jest ok. Ceny szczęśliwie nie pamiętam, ale na pewno było to mniej niż beru.

Autor:  Loco [ wt lis 23, 2010 10:04 am ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Janfocus pisze:
czarek12 pisze:
oporność waha się od 0,98- 1,80 kohm

Witam, ja od czasu do czasu mierzę fajki z kablami i staram się utrzymywać rezystancje w w okolicach 1k (0,9-1,2). W innym przypadku wymieniam fajkę, bo tam lubią się te rezystory wypalać...
Na pewno nierówna rezystancja nie pomaga w równej pracy ;), ale raczej bym się przyjrzał składowi mieszanki, wałkom rozrządu i skontrolował wydech czy jest szczelny...


Do listy można dodać jeszcze np. stan cewki...

Autor:  czarek12 [ wt lis 23, 2010 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Właśnie wytargałem na szrocie w sumie cztery komplety kabelków z MB 190 i 124 za dwie flachy i zrobiłem porządek z fajkami,kabelki zostawiłem z Boscha bo są dobre (nie świecą,nie biją iskrami ) teraz oporność w.g mnie OK od 0,98-1,12 kohm na wszystkich,swieczki nowe Bosch 7WDC 0 ,jest poprawa ale nie w pełni zadowalająca,jeszcze trochę tak jakby gubił zapłon,chwilę chodzi równiótko i nagle dygnie parę razy i znowu równo,wałki rozrządu sprawdzone już parę razy,wszystkie krzywki OK,brak oznak wytarcia -zużycia,została jeszcze cewka ale na razie nie mam nic na podmianę a na szrocie z wszystkich MB były już powyciągane,muszę gdzieś dorwać,jak będę pewny że to ona kupię nową, nie wiem co kolega /janfokus / ma na myśli z tym wydechem i co ma takiego wspólnego szczelność wydechu do nierównej pracy silnika ?

Autor:  TReneR [ śr lis 24, 2010 12:14 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Jezeli jest lamda to przy nieszczelnym wydechu glupieje.

Autor:  czarek12 [ śr lis 24, 2010 4:45 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Sonda -może i kiedyś była, tego nie wiem, chociaż po oględzinach wydechu nic na to nie wskazuje !

Autor:  Nemo [ śr lis 24, 2010 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

Nie wiem co można a czego nie można. Dlatego SAM sobie zrobiłem kable zapłonowe z grubego przewodu głośnikowego z miedzi tzw beztlenowej, wcisnąłem je w rurki igelitowe, "zarobiłem " do nich fachowo fajki (oryginalne Behru) podłączyłem i ....wszystko działa niezawodnie do dzisiaj. (Już 17 lat). Niski ukłon wszystkim "filozofom" twierdzącym, że miedź z Niemiec czy np. z Anglii jest lepsza od miedzi polskiej. Kabel to kabel byleby miał dobrą! izolację i niską rezystancję, ze względów elektronicznych powinien być tzw. "skrętką" ( co da mu odpowiednią impedancję i reaktancję) a fajka powinna mieć opornik przeciw-zakłóceniowy (1kOhm). Krótko mówiąc można kupić gruby doskonały ( z czystej miedzi ) przewód głośnikowy w każdym sklepie elektronicznym za kilka złotych, wyciągnąć go z izolacji wykonanej dla głośników i włożyć w inną izolację o jak największej oporności, dobrać sobie w równie prosty sposób ( mierząc oporność (rezystancję)) fajki aby miały w temperaturze pracy taką samą czyli skompletować cały przewód i po kłopocie. Podłączyć i jeździć. Można też snuć niekończące się rozważania czy przewody za 600zł są lepsze czy gorsze. Na pewno będą miały ładniejsze pudełko, lepszą reklamę i no i ...wiara cuda czyni. Zatem każdy robi to na co go stać i co bardziej lubi. Oczywiście stosowanie świec z opornikiem w przypadku gdy mamy go już we fajkach jest bezcelowe a nawet szkodliwe dla dobrego zapłonu.

Autor:  Janfocus [ śr lis 24, 2010 11:34 pm ]
Tytuł:  Re: Kable zapłonowe W126 V 8

czarek12 pisze:
nie wiem co kolega /janfokus / ma na myśli z tym wydechem i co ma takiego wspólnego szczelność wydechu do nierównej pracy silnika ?

Z racji tego że wymiary wydechu mają wpływ na pracę silnika (chodzi o rozchodzenie się fal), a więc opory, pojemność i drgania gazodynamiczne -dowód: dziurawy wydech poza doznaniami akustycznymi często zwiększa zużycie paliwa. Dlatego wydechy w silnikach typu V są często symetryczne ale i rozdzielone (aby ograniczyć "zakłócanie" pracy jednej strony przez drugą). Dlatego dziura w jednej stronie powoduje niesymetryczne obciążenie silnika. A wynik czyli zakłócenie pracy wynika ze złożenia wielu czynników...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/