MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: paliwo ???
Post: sob lis 06, 2010 8:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
właśnie czytam sobie jakiś artykuł o 126 i natknąłem się na coś takiego:

"Wszystkie warianty silnikowe w odnowionej serii 126, z wyjątkiem modeli 560SEL i 560 SEC ze wspomnianym 300-konnym silnikiem ECE, można było zamówić z trójdrożnym katalizatorem. Standardowo w autach katalizatora nie montowano – takie modele określano mianem “RUF”. Były one jednak przygotowane do jego zamontowania w każdej chwili, dzięki instalowanemu od razu, sterowanemu mikroprocesorem, regulowanemu systemowi kontroli zapłonu, który sterował procesem zapłonu w zależności od parametrów silnika i czynników zewnętrznych. Katalizator można było zamontować w każdej chwili bez najmniejszych problemów. Oznaczało to, że użytkownik mógł zacząć korzystać z nowego, bezołowiowego paliwa w każdej chwili jeśli jego dostępność w momencie zakupu samochodu nie była jeszcze zbyt powszechna. Od września 1986 roku katalizator montowano już we wszystkich modelach seryjnie. Pojazdy bez katalizatora były dostępne na specjalne zamówienie do sierpnia 1989 roku."

wożę się 500 sec '82 - pewnie gupi jestem, ale czy powyższy tekst oznacza, że do mojej smoczycy bezołowiowa pasuje średnio????

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: sob lis 06, 2010 9:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
martines999 pisze:
ale czy powyższy tekst oznacza, że do mojej smoczycy bezołowiowa pasuje średnio????

A skad to wnosisz? w tym tekście nic takiego nie pisze.
Silniki MB są przystosowane do zasilania paliwem bezołowiowym od wczesnych lat 70.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: ndz lis 07, 2010 10:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
Cytuj:
Katalizator można było zamontować w każdej chwili bez najmniejszych problemów. Oznaczało to, że użytkownik mógł zacząć korzystać z nowego, bezołowiowego paliwa w każdej chwili jeśli jego dostępność w momencie zakupu samochodu nie była jeszcze zbyt powszechna


o ten kawałek mi chodziło - ja katalizatora nie mam

w sumie nieważne - jeżdżę i nic złego się nie dzieje :):):) po prostu zastanowił mnie ten tekst, a że nie znam się w ogóle na mechanice to stąd pytanie

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: śr lis 24, 2010 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 07, 2010 8:55 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Opolno-Zdrój
Te silniki pojadą na każdej benzynie.Nawet polskiej słabej z dużą domieszką wody.Zatankuj kiedyś V-Power 102oktany-jest droższa prawie 50gr/l , a zobaczysz znaczną różnicę w zużyciu,a co najważniejsze w dynamice silnika.V-Power na stacji Shell to jedyne paliwo,które jest przywożone do Polski z Germanii.


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: śr lis 24, 2010 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
piotrasW126 pisze:
Te silniki pojadą na każdej benzynie.Nawet polskiej słabej z dużą domieszką wody.Zatankuj kiedyś V-Power 102oktany-jest droższa prawie 50gr/l , a zobaczysz znaczną różnicę w zużyciu,a co najważniejsze w dynamice silnika.V-Power na stacji Shell to jedyne paliwo,które jest przywożone do Polski z Germanii.


Jeżeli sądzisz, że te 102 oktany zrobią ci z 30 letniego motoru silnik rakietowy to jesteś w błędzie. Benzyna ołowiowa była stosowana ze zupełnie innych przyczyn a dobór liczby oktanów to zupełnie inna bajka. Po prostu tak naprawdę w "benzynie" sprzedawanej na stacjach, prawdziwej benzyny jest bardzo mało. Reszta to najróżniejsze dodatki i to od nich zależy czy silnik pracuje jak rakieta czy jak wózek widłowy. Mówiąc o dodatkach nie mam na myśli najbardziej popularnego dodatku w polskim paliwie czyli m.innymi wody i innych śmieci. Dlatego w rzadko którym języku paliwo do samochodów nazywa się benzyną. Kraftstoff - materiał pędny; Goriwo - paliwo; Gasolina - paliwo lotne itd. itp. Z resztą u nas tez coraz częściej mówimy stacje paliw a nie stacje benzynowe. Nasze Mercunie jeżdżą na wszystkim :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: śr lis 24, 2010 6:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tankowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż przewidziana jest bez sensu. Kluczem jest wartość energetyczna która może być mniejsza. Stare silniki nie mają adaptujacego się układu zapłonowego i nawet w położeniu korektora S nie potrzebna jest im benzyna ponad 95 naszych oktanów. To nie są silniki o wysokiem stopniu sprężania ani turbozabawki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: śr lis 24, 2010 8:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nemo pisze:
JMówiąc o dodatkach nie mam na myśli najbardziej popularnego dodatku w polskim paliwie czyli m.innymi wody i innych śmieci.Dlatego w rzadko którym języku paliwo do samochodów nazywa się benzyną. Kraftstoff - materiał pędny; Goriwo - paliwo; Gasolina - paliwo lotne itd. itp. Z resztą u nas tez coraz częściej mówimy stacje paliw a nie stacje benzynowe. Nasze Mercunie jeżdżą na wszystkim :)


Ja do Mercedesa wlewam evian, jest dobrze jak dobiorę proporcje :)
Za to u nas mowi sie ceepeen, po fajki na ceepeen, po wodkę na ceepeen.
Byla u nas taka jedna Marcysia, jeździła też na wszystkim lubiła na koniach, jak nie było koni to jeździła na szmacie.

Co autor miał na myśli:

Idąc droga nielubianego i powszechnie znienawidzonego Nilovitza wyjaśnię.
U kilku osób z tego wątku znajomość stacji paliw płynnych zaczyna się na uchwycie pistoletu dystrybutora, a kończy na zielonym przycisku terminalu płatniczego.
Oczywiście w pełni i obligatoryjnie zobowiązuje to do pisania bzdur o ilości benzyny w benzynie i imporcie paliw zza Odry.
Pozwolę sobie poczytać ten watek, zakładam że się owocnie rozwinie i dowiemy się wielu ciekawych rzeczy o tym co wlewamy do baku.

I zagadka, stacja orlen na A2 w Niemczech , skąd jest tam paliwo, czy jest to to samo paliwo co na stacji w Radomiu?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: czw lis 25, 2010 4:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
ukaniu pisze:
Tankowanie paliwa o większej liczbie oktanowej niż przewidziana jest bez sensu.

OCZYWIŚCIE. Tylko skąd ten mit, że im więcej oktanów tym lepiej dla silnika? Właściwie więcej może być choć to są pieniądze wyrzucone w błoto. Natomiast nie powinno być ich mniej ( niż przewiduje instrukcja dla danego typu sinika) bo to szkodzi temuż silnikowi. To wszystko.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł: Re: paliwo ???
Post: czw lis 25, 2010 4:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
THC pisze:
Nemo pisze:
JMówiąc o dodatkach nie mam na myśli najbardziej popularnego dodatku w polskim paliwie czyli m.innymi wody i innych śmieci.Dlatego w rzadko którym języku paliwo do samochodów nazywa się benzyną. Kraftstoff - materiał pędny; Goriwo - paliwo; Gasolina - paliwo lotne itd. itp. Z resztą u nas tez coraz częściej mówimy stacje paliw a nie stacje benzynowe. Nasze Mercunie jeżdżą na wszystkim :)


Ja do Mercedesa wlewam evian, jest dobrze jak dobiorę proporcje :)
Za to u nas mowi sie ceepeen, po fajki na ceepeen, po wodkę na ceepeen.


Przyznaję ci całkowitą rację. Do swojego auta możesz wlewać co ci się podoba nawet ze względu na kolor a CPN (jak piszesz ceepeen) to po prostu skrót od Centrala Przemysłu NAFTOWEGO co nie znaczy, że tankujemy tam naftę (może kiedyś tak było) ale też nie oznacza, że to co tam wlewamy teraz do naszych baków jest czystą benzyną. Jeśli ktoś z uporem maniaka będzie roztrząsał ile tej benzyny w paliwie do samochodów naprawdę jest zapomni o najważniejszym, że tankowany płyn NA PEWNO nie jest czystą benzyną. Będą mu się rodzić w głowie absurdalne pomysły rodem z powiedzenia ile to jest cukru w cukrze. (tak na marginesie też na pewno nie jest go tam 100%)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl