MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[M-103] Falowanie obrotów https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51694 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ pn lis 01, 2010 3:43 pm ] |
Tytuł: | [M-103] Falowanie obrotów |
Mam taki dziwny objaw z silnikiem, że falują obroty ale tylko na lpg. Dolot jest całkowicie szczelny , ale nawet kiedy guma spod wtrysku była wysunięta z gardzieli na dole kolektora to objawy występowały. Wymieniłem ostatnio potencjometr na nowy, ustawiłem 0,2V na zapłonie , odpalony pokazuje 0,7V. Zmienia się napięcie ale właśnie przez falowanie. Kalpę miałem ustawioną tak , że była na samej górze, potem przestawiłem ją w takie położenie że opierała się na gardzieli od strony silnika.Ale zdaje się ,że kiedy klapa jest na samej górze to lipa, wtedy potencjometr jej jakby nie widzi i pokazuje 0,12V.Kiedy jest oparta niżej, potencjometr łapie ją mniej więcej w środkowym położeniu i wtedy mozna go ustawic. Ale czy jest ustawiona niżej czy wyżej nie zmienia to nic w falowaniu. Na Pb problem nie występuje. Mi się wydaje, że zawór powietrza dodatkowego dostaje rózne napięcia i podaje raz mniej raz więcej powietrza,ale on podobno pracuje tylko przy zimnym silniku zaraz po odpaleniu. To falowanie nie pojawia się zawsze, czasem pracuje prawie normalnie, tzn. waha sie ale bardzo mało .Ale ma takie odpały, że buja od 500 do 1100 obr. Wszystko co mogłem sprawdziłem, ewentualnie wymieniłem. Gaz jest z blosem, guma od audi hehe nowa, wszystko sprawdzone, dokręcone itp. przekaźnik przelutowany, także co mu jest że czasem faluje czasem nie? czy ustawienie klapy może na to wpływać? Wiem na razie tyle, że kiedy jest ustawiona źle trudno go odpalić. Dynamika ,spalanie rozruch zimny ciepły działa , co jeszcze sprawdzić ew. wymienić? Wziąłem się za wymianę potencjometra, stary był wytarty i gasł na wolnych. Od tamtej pory buja go albo nie buja ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn lis 01, 2010 4:57 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
THC pisze: M Kalpę miałem ustawioną tak , że była na samej górze, potem przestawiłem ją w takie położenie że opierała się na gardzieli od strony silnika.Ale zdaje się ,że kiedy klapa jest na samej górze to lipa Klapę masz mieć ustawioną poprawnie a nie tak jak się zdaje. Czy ten samochód jeździ poprawnie na benzynie? - poszesz, że tak ![]() W klapie do regulacji jest tylko ogranicznik spoczynkowy. |
Autor: | THC [ pn lis 01, 2010 5:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
Posze,że jeździ na Pb i na lpg tak samo. ![]() Zdaje mi się bo obserwuje na którym położeniu jest lepiej, więc napisz jak ma być ta klapa, czy na max, góra czy oparta o gardziel. Ogranicznik spoczynkowy czyli ten kawałek gumy na poprzeczce nad klapą? Klapa aż tam nie sięga. Mam ja mocowana do ramienia śruba na klucz 10, a poprzeczka mocowana do gardzieli na thorx . |
Autor: | ukaniu [ pn lis 01, 2010 5:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
Ale czym Ty tą klapę regulujesz? W obudowie przepływomierza w środku jest cycek będący odbojnikiem na którym klapa opiera się jak nie ma przepływu powietrza. Ten cycek jest tak wyregulowany, że to położenie to jest kilka mm ponad miejsce w którym klapa pokrywa się swoim rantem z rantem zwężki. Ile mm? nie pamietam, trzeba by zmierzyć w sprawnym i tak ustawić. |
Autor: | THC [ pn lis 01, 2010 5:41 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
Klapa u mnie kiedy silnik jest wyłączony jest wychylona do samej góry. Na środku klapy jest śruba na klucz 10, odkręcając ta śrubę można klape wyjąć całkiem i widac samo ramie. Luzując wspomnianą śrubę można klapę wycentrować względem gardzieli. Można też tak ją ustawić , że oprze się na gardzieli od strony silnika. Cycek u mnie nie występuje. W watku o KE ktos napisał , że jest jałowy skok klapy o około 4mm. u mnie jest kiedy klapa jest w samej górze, kiedy jest ustawiona i oparta o gardziel nie ma tego skoku. |
Autor: | ukaniu [ pn lis 01, 2010 7:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
Klapę centrujesz aby bez zacięc wchodziła w zwężkę - to podstawa. Najlepiej owinąc papierkiem w koło i zakręcić, wyjąć papierek. Odbojnik którym reguluje się górne położenie klapy musi być w środku. I tak jak pisałem ona lekko wychodzi do góry. |
Autor: | THC [ pn lis 01, 2010 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
Czyli już wiem jak musi byc ustawiona klapa , odbojnik o którym piszesz jednak musi być bo się zatrzymuje klapa tam gdzie trzeba. Patent na kartkę znam i stosuje:) Dlaczego falują obroty, tak jakby dostawał rózne dawki powietrza? |
Autor: | ukaniu [ pn lis 01, 2010 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: [M-103] Falowanie obrotów |
To ustaw klapę OK ![]() Trzeszczący potencjometr? nieszczelności w dolocie? niedomykająca się przepustnica? uszkodzone właczniki krańcowe na przepusnicy i na cięgnie gazu? Zwykle potencjometr i fałszywe powietrze. Na LPG bardzo często występuje świrowanie obrotów nawet w sprawnym układzie - no ale jeśli tak dzieje sie na benzynie to trzeba szukać. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |