MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 31, 2010 6:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:17 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Witam
Nie dawno kupiłem mercedesa W201 z silnikiem 200D. Moim problemem jest to, że auto pali za dużo - ok. 9,5-10 l/100km (100% misto, jazda "na emeryta"). Jest to cztero biegowy manual, odpala na dotyk, chodzi równo, termostat jest sprawny, nie kopci itd. Jedyny problem to wysokie spalanie...

_________________
C124 m102
W202 m104
W201 m102

EX: W201 2.3E, W201 2.0 D


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 7:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,
Jak rozumiem, niespodzianki w rodzaju "trzymających" hamulców zostały wyeliminowane?
Może w takim razie warto podjechać do fachowca od pompy wtryskowej? Warto byłoby sprawdzić dawkę i moment wtrysku. Ponieważ silniki diesla pracują przy ogromnym nadmiarze powietrza, nawet duże przekroczenie dawki paliwa nie musi powodować niepełnego spalania. Może poprzedni właściciel próbował coś kombinować z dawką aby podnieść moc silnika, do 2.0 bardzo mocarny nie jest.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 7:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A w jaki sposób zmierzyłeś to spalanie? Czy auto jest jeżdżone na krótkich odcinkach?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 12:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:17 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Hamulce nie trzymają. Spalanie mierzyłem tankując pod korek i po przejechaniu kilkuset km, ponownie do pełna. Jeżdze na krótkich odcinkach (od 2 do 10 km jednorazowo), lecz wydaje mi się, że mimo to 200d powinno palić trochę mniej.

_________________
C124 m102
W202 m104
W201 m102

EX: W201 2.3E, W201 2.0 D


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 11:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
leopold pisze:
nawet duże przekroczenie dawki paliwa nie musi powodować niepełnego spalania

Regulacja mocy - pedałem gazu - odbywa się regulacją dawki paliwa wtryskiwanej do cylindrów. Więc w tym przypadku ilość paliwa zalezy tylko od wcisnięcia pedału gazu :-) i jak nie dymi to nie ma go za dużo.
Dla spokoju sumienia można sprawdzić ciśnienie sprężania, kąty wtrysku.
A kilometry mierzy właściwie?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 12:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Kolega ma lekką masakrę, ja mam podobne spalanie, ale w 300D z ASB :roll:

W 190D zautomatyzowanym miałem chyba najwięcej około 7,5 litra, drugi z manualną czwórką (czyli jak u Ciebie) zazwyczaj spala pół litra do litra mniej...

Te hamulce i wszystko co ew. powoduje spore opory toczenia to doskonały trop ( mnie beczka przy zapieczonych częściowo przednich zaciskach spalała półtorej litra więcej niezależnie od stylu jazdy), jest kolega zatem pewien, że wszystko ok?


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
A nie spier.....a Ci gdzies to paliwko? Nie zostawiasz plam po sobie? Nie smierdzi ropka nigdzie?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, ewentualnie warto sprawdzić wtryski i tak jak kolega wspomniał ewentualne wycieki. Spalanie istotnie trochę za duże, bo moje 124 3.0D z automatyczną skrzynia pali na krótkich odcinkach 11l.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 10:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
A może to wtryski leją? Nie zostawiasz za sobą czarnej chmury spalin?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 10:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
W pierwszym poście kolega napisał, że ponoć nie kopci.


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 10:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Przeoczyłem.
Cytuj:
Regulacja mocy - pedałem gazu - odbywa się regulacją dawki paliwa wtryskiwanej do cylindrów. Więc w tym przypadku ilość paliwa zalezy tylko od wcisnięcia pedału gazu :-)

O ile nie leją wtryski :hmm:
Cytuj:
i jak nie dymi to nie ma go za dużo.
No właśnie zastanawiam się, czy w pewnym zakresie - z powodu wysokiej dostępności O2 - nadmiar paliwa z lejących wtrysków nie może zostać przepalony całkowicie, bez zostawienia za sobą chmury czarnego dymu :hmm:

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt lis 02, 2010 11:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 18, 2010 4:17 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
ukaniu pisze:
A kilometry mierzy właściwie?


O tym nie pomyślałem. Sprawdze to przy najbliższej okazji.

Xytras pisze:
Te hamulce i wszystko co ew. powoduje spore opory toczenia to doskonały trop ( mnie beczka przy zapieczonych częściowo przednich zaciskach spalała półtorej litra więcej niezależnie od stylu jazdy), jest kolega zatem pewien, że wszystko ok?


Sprawdze to jeszcze raz, ale raczej nie. Auto na lekkiej pochyłości po puszczeniu hamulca od razu zaczyna się toczyć.

diablos25 pisze:
A nie spier.....a Ci gdzies to paliwko? Nie zostawiasz plam po sobie? Nie smierdzi ropka nigdzie?


Paliwo raczej nie ucieka, ale dzisiaj zaobserwowałem, że spaliny śmierdzą jak by niedopaloną ropą.

darus pisze:
Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, ewentualnie warto sprawdzić wtryski i tak jak kolega wspomniał ewentualne wycieki. Spalanie istotnie trochę za duże, bo moje 124 3.0D z automatyczną skrzynia pali na krótkich odcinkach 11l.


Niedługo będe wymieniał wszystkie filtry itd, to zobaczymy czy coś się zmieni.

_________________
C124 m102
W202 m104
W201 m102

EX: W201 2.3E, W201 2.0 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl