MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51670
Strona 1 z 1

Autor:  jac [ sob paź 30, 2010 2:12 pm ]
Tytuł:  czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111

Mam pytanie do kolegów odnośnie sekwencyjnego wtrysku benzyny w silniku m111 2.2 .
A mianowicie, skąd komputer sterujący wtryskiem wie, który cylinder jest akurat w czasie ssania, z moich obserwacji i doświadczeń, ECU zbiera dane z czujnika prędkości obrotowej, znajdującego się na obudowie koła zamachowego i z czujnika położenia wałka rozrządu.

I jeżeli ECU dostaje sygnał z wyżej wymienionych czujników to jest logiczne że wie kiedy na którym garze jest ssanie. Ale jeżeli odepniemy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nadal pracuje i to bez jakiejkolwiek wyczuwalnej różnicy, przynajmniej mój. I w związku z tym pytanie czy po odpięciu czujnika wtrysk podaje paliwo na wszystkie cylindry jednocześnie?

Autor:  TReneR [ ndz paź 31, 2010 12:51 pm ]
Tytuł:  Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111

Synchronizacja z walka rozrzadu wystepuje podczas fazy rozruchu, puzniej wystarczy odliczac uimpulsy z czujnika walu korbowego. Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika [zlosnikz]

Autor:  jac [ ndz paź 31, 2010 5:32 pm ]
Tytuł:  Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111

TReneR pisze:
Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika


Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone.

Autor:  voytas [ pn lis 01, 2010 10:33 pm ]
Tytuł:  Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111

jac pisze:
Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone.

No i dlatego pełna sekwencja wcale nie jest dużo lepsza od półsekwencji gdzie nie potrzeba czujnika położenia wałka ;)

Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji...

Autor:  jac [ pt lis 05, 2010 10:01 pm ]
Tytuł:  Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111

voytas pisze:
Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji...


No właśnie silnik chodzi wtedy w trybie półsekwencji dokładnie tak jak pracują cewki wysokiego napięcia, iskrząc jednocześnie na pierwszym i czwarty garcu lub trzecim i drugim, pomimo tego że na jednym jest w tym momencie praca a na drugim koniec wydechu i początek ssania.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/