MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51670 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jac [ sob paź 30, 2010 2:12 pm ] |
Tytuł: | czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 |
Mam pytanie do kolegów odnośnie sekwencyjnego wtrysku benzyny w silniku m111 2.2 . A mianowicie, skąd komputer sterujący wtryskiem wie, który cylinder jest akurat w czasie ssania, z moich obserwacji i doświadczeń, ECU zbiera dane z czujnika prędkości obrotowej, znajdującego się na obudowie koła zamachowego i z czujnika położenia wałka rozrządu. I jeżeli ECU dostaje sygnał z wyżej wymienionych czujników to jest logiczne że wie kiedy na którym garze jest ssanie. Ale jeżeli odepniemy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nadal pracuje i to bez jakiejkolwiek wyczuwalnej różnicy, przynajmniej mój. I w związku z tym pytanie czy po odpięciu czujnika wtrysk podaje paliwo na wszystkie cylindry jednocześnie? |
Autor: | TReneR [ ndz paź 31, 2010 12:51 pm ] |
Tytuł: | Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 |
Synchronizacja z walka rozrzadu wystepuje podczas fazy rozruchu, puzniej wystarczy odliczac uimpulsy z czujnika walu korbowego. Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika ![]() |
Autor: | jac [ ndz paź 31, 2010 5:32 pm ] |
Tytuł: | Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 |
TReneR pisze: Sprubuj odpalic auto bez tego czujnika Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone. |
Autor: | voytas [ pn lis 01, 2010 10:33 pm ] |
Tytuł: | Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 |
jac pisze: Da się i nie ma wyczuwalnej różnicy, sprawdzone. No i dlatego pełna sekwencja wcale nie jest dużo lepsza od półsekwencji gdzie nie potrzeba czujnika położenia wałka ![]() Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji... |
Autor: | jac [ pt lis 05, 2010 10:01 pm ] |
Tytuł: | Re: czujnik położenia wałka rozrządu W124 M111 |
voytas pisze: Prawdopodobnie silnik wyczuł awarię czujnika i chodzi właśnie w trybie półsekwencji... No właśnie silnik chodzi wtedy w trybie półsekwencji dokładnie tak jak pracują cewki wysokiego napięcia, iskrząc jednocześnie na pierwszym i czwarty garcu lub trzecim i drugim, pomimo tego że na jednym jest w tym momencie praca a na drugim koniec wydechu i początek ssania. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |