Paolo pisze:
To szkoda ze tylko 9pin bo na tym nic co dotyczy ABS nie da sie zdiagnozowac.Wiec musze niestety zostawic cie z problemem bo nie jestem expertem od ABS a linki ktore znam odnosza sie do pojazdow z obszerniejszymi mozliwosciami samodiagnozy.Pozdrawiam i zycze szybkiego rozwiazania klopotow,powodzenia Pawel!
Witam!
Gniazdo okrągłe o którym piszecie nie służy do diagnostyki komputerów pojazdu, jest tam wyprowadzone tylko zasilanie oraz w silniku benzynowym prędkość obrotowa z czujnika przy kole pasowym. Pod to gniazdo podpina się diagnoskop do regulacji i kontroli parametrów dynamicznych silnika takich jak zapłon czy skład mieszanki. Gniazdo służące do diagnostyki komputerów jest umieszczone bliżej podszybia lub górnego mocowania kolumny zawieszenia, ma kształt prostokątny, przykryte jest klapką pod którą są gniazda na wtyczki bananowe opisane od 1 do 9, lub w nowszych od 1 do 16 Jednak komputer z ABS był diagnozowalny tylko w krótkiej serii na samym końcu produkcji. O rozmiary opon pytałem dlatego, że jeżeli są różne rozmiary z przodu i tyłu to przy przekroczeniu określonej prędkości, zależnej od wielkości tej różnicy, ABS się wyłącza.
Na razie tyle- Gerri