MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 04, 2010 9:20 pm 
Czołem Załoga, po długim okresie "zapomnienia" o moim W126 powracam i to od razu z dość konkretnym tematem... Chciałem spytać o koszta ROBOCIZNY, jakich można się spodziewać zostawiając samochód u jednej z "profesjonalnych" firm zajmujących się renowacją oldtimerów. Żeby nie było to totalne wróżenie z fusów napiszę, w jakim +/- stanie jest samochód - potrzebuje zlikwidowania kilku (3-4) miejsc z rudym, przeglądu elektryki, góry silnika (boję się o głowice, stuka i czasami puszcza dziwne znaki dymne) i zawieszenia. Przydało by się także wyprać wnętrze i wymienić w nim kilka elementów oraz spolerować lakier (nie widzę potrzeby malowania całości). Ja to widzę tak, że wyciągamy z auta silnik, zrzucamy wszystkie klapy, zderzaki, listwy, podwozie, wymontowujemy szyby i wnętrze (żeby nie robić totalnej rozwałki zostawiłbym deskę rozdzielczą na miejscu i ograniczył się do foteli, szmat i plastików) - wykonywane są prace blacharsko-mechaniczne, wymieniane niezbędne części, po czym całość jest składana do kupy i po zapłaceniu rachunku cieszę się pięknym samochodem...

Piszcie, co przychodzi Wam do głowy... Czy to kwoty 5, 10, 15, czy 50 tyś. PLN? Wiem, że połowę tych prac mógłbym ogarnąć sam, ale nie mam na to ani czasu, ani miejsca... Nie lubię lipy, więc nie wpakuję się w jakieś garażowe prowizorki, jak już mam w samochód inwestować, to chcę, żeby wszystko było zrobione dobrze i żebym miał spokój na długie lata. Z drugiej strony, nie jestem też zboczony na punkcie oryginalności, więc nie widzę wielkiego problemu w tym, że na aucie nie będzie oryginalnych naklejek, kabelki, czy uszczelki nie będą z ASO, a antena nie będzie 25-letnim Hirschmannem - auto ma fajnie wyglądać i fajnie jeździć, nie boję się usprawnień i nowej techniki (MegaSquirt się marzy).

To by było na tyle, na razie... [palacz]
Pozdro


Na górę
   
Post: sob gru 04, 2010 10:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Zależy jaki masz motor na pokładzie, V8 to już spory koszt naprawy,ceny części w ASO -TO KOSMOS !Jeśli masz kasę radzę szukać ładnego egzemplarza w np. BDB stanie ,można takowego trafić w kwocie ok. 25-30 t/pln i po lekkich poprawkach (bo takowe zawsze się znajdą ) masz autko jak ta lala, nie trzeba nic kombinować !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 9:22 am 
Gdyby każdy miał takie podejście, to nie mielibyśmy na forum działów "odbudowa/remont", w których Koledzy nierzadko ratują przed zagładą totalne strucle. Ze względu na stan, wyposażenie, dokumentację itd. ja chcę MOJE auto i nie ma mowy o szukaniu "super BDB stanu" za 25 tys. do którego i tak 3 tys. będę musiał wsadzić.

Silnik to oczywiście V8 i nawet u nas na forum znajdę Kolegów, którzy remontowali w nim głowice, więc nie przesadzajmy. Znam ceny części z ASO i, przykładowo, uszczelka pod głowicę kosztowała jakiś czas temu 360PLN - żaden to kosmos. Nie muszę pakować w niego dźwigienek za 250PLN/sztuka, można poszukać dobrych aftermarketowych producentów oferujących je za 100PLN.

Przy moim aucie nie trzeba nic "kombinować" - sam bym większość tematu ogarnął, ale nie mam miejsca żeby chociaż zderzaki zdjąć i zajrzeć pod nie, nie mówiąc już o wyciągnięciu silnika i zrzuceniu głowic, więc jestem zmuszony poszukać pomocy wśród firm zajmujących się tym biznesem na co dzień.

Pozdro.


Na górę
   
Post: ndz gru 05, 2010 9:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nie chciałem Cię kolego zniechęcić, bo sam bardzo lubię robić wszystko własnoręcznie i przynosi to dużo frajdy,ale jak piszesz że nie masz na to warunków,i chcesz zlecać wszystkie prace mechaniorom,to koszt takiej zabawy będzie spory, i to miałem na myśli !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 1:41 pm 
OK, rozumiemy się. Dlatego spytałem o doświadczenia Kolegów i o orientacyjny koszt takiej zabawy, bo nie wiem, czy to kwoty rzędu kilku, kilkunastu, czy kilkudziesięciu tysięcy. Powtórzę, że samochód jest w niezłym stanie i nie chcę go rozbierać do ostatniej śrubki, jednak trzeba zrzucić wszystkie drzwi, pokrywy, zderzaki, listwy, chromy, wyciągnąć silnik i trochę gratów z wnętrza.

Jestem z Górnego Śląska, może ktoś coś poleci.
Pozdro.


Na górę
   
Post: ndz gru 05, 2010 4:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Górna granica koszów jest nieokreślona i nie zależna od zakresu remontu jaki się wydaje, że ma być. I jak wydaje się, że 10tys wystarczy - to 40tys też będzie OK i jeszcze będzie co doprowadzać do stanu dobrego.
Prawdziwe niespodzianki kryją się pod listwami i we wnękach błotników.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 9:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sie 17, 2009 7:43 am
Posty: 9
Halo Szymon Koledzy maja racje .Przez ostatmi rok remontowalem moja slicznotke / 560 SEC -300 konna / chociaz kupilem ja jak na
jej wiek w dobrym stanie to do dzisiaj wsadzilem w nia okolo 25 k .
- karoseria naprawiana i malowana do polowy - 6000
- czyszczenie wnetrza i regeneracja skory
polerowanie szyb - 1500
- zawieszenie uklad kierowniczy - 5000
- uklad hamulcowy - 4500
- naprawa / czesciowa / jednej glowicy - 2500
- rozrusznik pompa paliwa akumulator lancuch
rozrzadu antena /naprawa/ swice przewody
oleje plyny filtry stacyjka klima /gaz/ uklad
wydechowy /naprawa/ i pare innych malych
rzeczy - 4000
Zostalo jeszcze pare malych rzeczy do zrobienia ale to na wiosne przewidywany kosz okolo 5000 .
przy remoncie glowicy radzilbym jednak kupic orginalne czesci Ja kupilem najpeirw tez tanie i mialem przykre dosiwdczenia
Poz. chcesz wiecej info pytaj .


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 9:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Też tak koledze sugerowałem,sam kocham MB i zawsze chciałem mieć Longa w najmocniejszej wersji i z pełnym wypasem,jak się trafił to bez chwili zastanowienia ruszyłem z kopyta z lawetą i jedynie co mnie interesowało to stan blacharki,reszta nie miała dla mnie wielkiego znaczenia,jestem mechanikiem i te sprawy to pryszcz w porównaniu z zaatakowaną rudą karoserią.Wprawdzie nie wsadziłem tyle kasy co kolega Carlos ale trochę budżet miałem nadszarpnięty,o własnej robocie nie wspominając oczywiście,w tej chwili jest już na czym oko zawiesić,autko cieszy wyglądem,duża frajda z jazdy ale pozostało jeszcze co nieco do poprawy,uzupełnienia,jest to praktycznie skarbonka bez dna ,ale co się nie robi dla ukochanej-niczego ,nie powinno jej zabraknąć !
A tak dla porównania-po zakupie
Załącznik:
000.jpg
000.jpg [ 53.87 KiB | Przejrzano 760 razy ]

Załącznik:
002.jpg
002.jpg [ 46.99 KiB | Przejrzano 760 razy ]

i stan na dzień dzisiejszy
Załącznik:
Zdjęcie076.jpg
Zdjęcie076.jpg [ 42.99 KiB | Przejrzano 760 razy ]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 1:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sie 17, 2009 7:43 am
Posty: 9
Witaj wiarus junior gratuluje twoje autko wyglada porzadnie
Jak tam ze spalaniem sieczki


Załączniki:
Komentarz: moja slicznotka
MB 126 SEC 560 033.jpg
MB 126 SEC 560 033.jpg [ 42.49 KiB | Przejrzano 741 razy ]
Na górę
Post: wt gru 07, 2010 9:18 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 07, 2010 9:09 am
Posty: 10
Lokalizacja: Święta Katarzyna
Witam wszyskich miłośników smochodów spod znaku gwiazdy!
Jestem nowym użytkownikiem forum i mam pytanie. Jestem właścicielem mercedesa W126 380 SEC '84, samochód jest zarejstrowany jako zabytek, jest sprawny technicznie, ale potrzebuje kilku poprawek blacharkich, nowego lakieru i naprawy tapicerki i podsufitki. Poszukuje warsztatu, który wykonałby te naprawy w sposób profesjonalny... kontaktowałem się z firmą Oldtimer Service Poland, ale nie chcieli się podjąć prac przy tym samochodzie twierdząc, że jest za "młody", prosiłbym użytkowników forum o namiary na inne warsztaty...

pozdro

_________________
W126 SEC 380 1984r.
W124 TDT 300 1992r.


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 8:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Szymon. pisze:
Piszcie, co przychodzi Wam do głowy... Czy to kwoty 5, 10, 15, czy 50 tyś. PLN


Przechodzę renowację W126 i narazie wygląda to tak:
- prawdziwy remont m103 na nowych nadwymiarowych tłokach, szlify, uszczelnienia, nowe wtryski, (ale np. porting głowicy robiłem sam) itd - 14kpln
- remont blacharki - 1,5kpln
- lakiernik (całe auto) - 6kpln
- pozostałe rzeczy, jak:
- tapicer,
- audio
- wał napędowy
- tarcze hamulcowe
- amortyzatory
- oleje, płyny
- części do szyberdachu
- wydech
- nowa przednia szyba (musiałem wywalić aby dostać się do korozji w podszybiu)
- renowacja drewna
- regeneracja alternatora, rozrusznika, pompy wspomagania, i reszty oprzyrządowania silnika ...
- i wiele innych .... jakieś kolejne10kpln
na wszystko mam rachunki ale już przestałem dawno temu liczyć żeby się nie dobić. Do tego dochodzi MNÓSTWO własnej roboty, której nie liczę, bo całe auto rozbieram i składam sam, sporadycznie z czyjąś pomocą, a trwa to już 2 lata i może na wiosnę 2011 skończę. Przy blacharce pomagał mi kumpel (spawanie) , bo reperaturki dopasowywałem sam, blachy pasowane na zakładkę ale z felcem. Do tego żadnej szpachli tylko cynowanie - co sam robię. Do końca zostało mi oszlifować trochę spawów, położyć cynę, oddać furę do lakiernika i poskłądać całość do kupy.

Trochę fotek z remontu można zobaczyć tu http://oress.fotosik.pl/albumy/610196.html i tu http://profile.imageshack.us/user/oress
ale to tylko kropla w morzu, bo później nie chciało mi się tego zamieszczać, a dokumentacja fotograficzna jest olbrzymia

pozdro z placu boju ... ide do garażu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 9:50 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A nie lepiej kupic ladna 126? W sumie jest w czym wybierac. Moze nie w PL, ale juz za Odra... Bo jak czytam, ze kolega wladuje 30k w 260SE 3,0 ktore po wszystkim bedzie warte 8k ... masakra. Za 6-8k Euro mozna ustrzelic naprawde ciekawa V8. Do tego lakiernik za 6k. Cos tego nie widze, chyba, ze to za sama robote, bo jak 6k za lakierowanie calego auta wraz z materialem to efekt nie bedzie powalajacy. Zwlaszcza w odniesieniu do calkowitych kosztow auta.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 9:59 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 07, 2010 9:09 am
Posty: 10
Lokalizacja: Święta Katarzyna
Witam!
Jestem nowym użytkownikiem forum. I mam pytanie do innych wielbicieli marki MB, jestem właścicielem Mercedesa W126 380 SEC 1984, samochód zarejstrowany jako zabytek, sprawny mechanicznie, potrzebne są jednak poprawki blacharskie i polakierowanie, oraz wymiana wnętrza podsufitki i tapicerki, gdyż jest w kilku miejscach przetarta i wyblakła, poprawić trzeba też deske rozdzielczą. Poszukuje warsztatu, który mogłby się tym zająć, bo na razie nie moge znaleść chętnych. Może koledzy mogą podać namiay na jakieś profesjonalne warsztaty.

pozdrawiam

_________________
W126 SEC 380 1984r.
W124 TDT 300 1992r.


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Bukol pisze:
Do tego lakiernik za 6k. Cos tego nie widze, chyba, ze to za sama robote

lakiernik to b.dobry kumpel i mam z nim inny układ ;-)

Bukol pisze:
Za 6-8k Euro mozna ustrzelic naprawde ciekawa V8

Nie zależy mi na V8. Jak kupowałem auto to szukałem, szukałem i szukałem ... i żaden mnie nie zadowalał, a te zza Odry ? - też oglądałem , niby OK, cena wysoka ale i tak nie wiesz co masz, silniki z niewiadomymi przebiegami, itd. Jak w latach 80-tych było kogoś stać na W126 to przecież nie kupował go po to aby wpatrywać się na niego, tylko jeździć ... dużo jeździć. A mój W126 ma u mnie dożywocie, licząc cenę auta i remont to nawet za 50kpln można kupić tylko jakąś nową paskudną plastikową bańkę a nie porządną furę.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
oress pisze:
- prawdziwy remont m103 na nowych nadwymiarowych tłokach, szlify, uszczelnienia, nowe wtryski, (ale np. porting głowicy robiłem sam) itd - 14kpln


Czy ja dobrze widzę 14 tysięcy PLN włożone w samo tylko M103??!!

Toż to szok!

Co tam można za tyle włożyc? I pomyśleć, że mój stary kupił w 2005 za tyle kompletne 300SE z '90 roku w prawie full opcji z przebiegiem chyba wtedy wynoszącym 120 tysięcy. Naprawdę...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl