MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 9:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 03, 2010 10:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Witam
Mam silnik z prawdopodobieństwem przeskoczenia łańcucha rozrządu , po wykręceniu świec opór przy obrocie wałem . Silnik na bylem w ciemno tak że nie wiem co się z nim działo. Szukałem na necie nastaw rozrządu ale znalazłem tylko serwis manual (1i2 cd). Jest tam niejasno określone położenie wału względem wałków .po sprawdzeniu u mnie górne wałki na znaki dolne koło na wale (jest tam wskażnik w stopniach)podaje około 25 , po włożeniu wkrętaka w pierwszy cylinder nie wyczuwam ze tłok jest na samej górze. Dlatego dobrze by mieć manualke do tego silnika. Jeżeli ktoś coś takiego posiada to proszę o udostępnienie lub bdb. opis
pozdrawiam

Ps.silnik 117 poj 5.0 z 86 roku


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 11:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Przekręć wałem tak abyś na kole pasowym miał 0-na bolcu-wskażniku przy pompie wody,wtedy tłok na pierwszym cylindrze powinien być w górnym martwym punkcie(stojąc przed autem pierwszy cylinder po lewej stronie silnika ) wtedy znaki na obydwu wałkach rozrządu powinny się zgrywać-jeśli tak nie jest ,to niestety rozrząd jest żle ustawiony !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 5:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Sprawdziłem te nastawy, wskażnik na dole pokazuje 25 ,tak że na pewno przeskoczył .Teraz ciekawe dlaczego.Łańcuszek jest taki lużny że można go palcami przerzucić .Uszkodzony chyba napinacz.W poniedziałek rozkręce silnik .Dzięki za odowiedz


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 8:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Prawdopodobnie popękały ślizgi boczne oraz nakładka na ślizgu przy napinaczu,części te w ASO nie są drogie,bo sam kupowałem na jesieni zeszłego roku ,koszt 1 szt to około 35 pln a są 3 szt takie same plus nakładka na napinacz też coś koło 40 pln, Jak masz zdjęte obydwa dekle to sprawdż czy te ślizgi są, widać gołym okiem ,są co prawda jeszcze takie małe ślizgi na dole,jak zębatka na wale korbowym ale tych bez zdejmowania całej czołowej obudowy niestety nie widać,radziłbym też przy okazji wymienić też napinacz hydrauliczny !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 11:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Jest tak jak pisałeś,nawalił ślisk od napinacza(zesunął się ze30 mm na dół),tak że demontaż silnika murowany.Muszę zdobyć książkę s serii "sam naprawiam" bo inaczej tego nie widzę.Masz może jakieś materiały do tego silnika?


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 11:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Mam materiały w PDF-ie (po angielsku) jeśli Ciebie interesuje to napisz @ to wyślę Tobie około 50 MB


Na górę
Post: pn paź 04, 2010 1:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Dzięki wielkie [zlosnikok] ślij wszystko bo w internecie mało wiadomości.Silników w częściach przybywa u mnie we warsztacie ,tak że coś się sklei z tych klamotów.Najlepiej składać przy otwartej książce można wszystko pomierzyć i wybrać co najlepsze i nie cofa się człowiek z robotą (bo coś nie pędzi dobrze) mój e-mail pabloeskobar5@wp.pl .Jeszcze raz dziękuje za materiały a z wieczorka działam z rozbiórką


Na górę
Post: wt paź 05, 2010 10:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
Motor w szczątkach.Mam Pytanie jakiej firmy najlepiej kupić pierścienie na tłoki?Zna może ktoś długości łańcuszka rozrządu ,nominalnego i wypracowanego(do wymiany)?Prowadnice,i ślizgi jakiej firmy?Jak w domowy sposób sprawdzić pompe oleju silnika ?(czy najlepiej dać do sprawdzenia ) Najlepiej jak ktoś remontował silnik adres skąd zamówić klamoty te , które wymieniłem plus uszczelki .Zastanawia mnie fakt tłoków .W silniku tym niema tulei cylindrycznych,czy występują nadwymiarowe tłoki (tak jak to ma miejsce w motocyklach crosowych )?Bo niewiem jak będzie wyglądało zamówienie pierścieni na tłoki?Po rozebraniu silnika zauważyłem cechy nabite na przylgni bloku silnika do głowicy nad każdym cylindrem.Mam pytanie czy jak jest nabite 1+ to znak ze już jest nad wymiar pierwszy tłoka ?Nie mam doświadczenia z tym modelem silnika dlatego te moje pytania [zlosnikz]
Dziś po ogarnięciu silnika narodziło się pytanie ,czy znacie kogoś kto "dopasował" manualną skrzynie biegów do tej jednostki?
pozdrawiam
Materiały doszły -DZIĘKUJE!!!! [zlosnikz]


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 7:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jeśli mogę spytać, a co się takiego stało z tym silnikiem ? jeśli zdjęte głowice-jak wyglądają grzybki zaworów-nie pokrzywione? jeśli chodzi o remont kapitalny takiego silnika ,to raczej szukaj drugiego ale żeby siedział jeszcze w aucie i była możliwość sprawdzenia ,( można kupić od 1500- 2500 pln, ) remont na orginalnych częściach ,to nie wiem czy kolega w 10 000 pln się zmieści, parę lat wstecz ,sam robiłem taką kalkulację i niestety szczęka mi opadła [totalszok] :o ,poszukałem i kupiłem używkę kompletny,razem ze ASB za 2000 pln !
















0

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 10:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
[deleted]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony ndz paź 10, 2010 7:34 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw paź 07, 2010 10:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 8:34 pm
Posty: 19
Numer GG: 6372800
Lokalizacja: człuchów
witam
Kilka zaworów zgiętych :( ale mam głowice na zapasie tak ze jest okej. Muszę kupic kąplet uszczelek,nowe pierścienie na tłoczki,nowy rozrząd napinacz ,głowice dam do splanowania i kontroli prowadnic wymienię gumki i prowadnice zaworowe i składam V-łeczke [zlosnikz] .Kurde z pompą oleju mam rebus czy miała dobre ciśnienie,bo silnik dostałem nie nachodzie ,i niewiadomej historii użytkowej. Wał jest okej ,to i chyba pompa jakoś dawała rade .Musiał pracować na kiepskim oleju, bo ostro zagarzony jest .Zastanawia mnie zaklejony kanał oleju prowadzący z głowic widoczny po stronie montażu uszczelki kolektora ssącego,przechodzący do pokrywy rozrządu z przodu silnika ,masakra sam węgil.
pozdrówka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl