MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Obrotomierz w 300D, kapryśne działanie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51170 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Xytras [ wt wrz 28, 2010 11:06 am ] |
Tytuł: | [W124] Obrotomierz w 300D, kapryśne działanie |
Hej Otóż mam taki super obrotomierz w 124, który czasem działa, czasem nie ![]() Od czasu do czasu w połowie trasy nagle zaczyna działać dobrze, czasem nie działa wcale... Teraz tak, problemu z masą w zegarach nie ma, sama obrotka jest również sprawna(mam 3 sztuki, każda robi tego samego focha). Obrotki podłączane do gniazda diagnostycznego pokazują poprawne obroty, jedynie w kabinie jest problem. Prześledziłem połączenie kabelka sygnałowego(zielony z żółtym paskiem jeśli dobrze pamiętam) leci do skrzynki bezpieczników(dokładniej pod bezpiecznikami), tam łączy się dalej we wtyczce wielopinowej i leci na drugą stronę auta do przekaźników. Tutaj nie zanotowałem problemu z połączeniem, ale nie wiem co za akumulatorem... Ten kabel wchodzi do przekaźnika EGR ![]() Jest ktoś w stanie wytłumaczyć jak to tam przebiega? Jak sądzę sygnał z wału leci do czujnika ELR, ale nie mam pojęcia jakie kable za co odpowiadają, jakim kablem wychodzi sygnał do obrotki i dlaczego ten kabel co idzie od kabiny wchodzi do "EGR", co on ma do tego? ![]() Dzięki z góry za wszelkie rady ![]() |
Autor: | WSR [ wt wrz 28, 2010 12:45 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Obrotomierz w 300D, kapryśne działanie |
Normalnie obrotomierz bierze sygnał z dużego czarnego przekaźnika z wyjścia oznaczonego "TD" sprawdziłbym go pod kątem zimnych lutów i śniedzi na stykach. Zobacz następnym razem jak przestanie działać czy energia kinetyczna skierowana na prawe podszybie daje jakiś efekt. |
Autor: | Xytras [ wt wrz 28, 2010 1:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Obrotomierz w 300D, kapryśne działanie |
No pin TD jest właśnie w przekaźniku ELR, ale dlaczego kabel z kabiny nie dochodzi bezpośrednio do niego? Czy jest możliwe że sygnał bo wyjściu z ELR krąży po innych przekaźnikach m.in. EGR i leci do kabiny?? Nie chciałbym na ślepo rozwalać wszystkich przekaźników, może akurat ktoś z tutaj obecnych lepiej zna te instalacje i ew. wytłumaczy zasadę działania? EDIT: Polazłem do auta i przekaźnik EGR ma również wyprowadzenie TD ![]() Przelecę układy lutownicą i zobaczymy co powiedzą... EDIT2: A schemat instalacji elektrycznej ma ktoś do 300D?? Bo ja mam niestety do 300TDT i tam sygnał z ELR idzie do gniazda diagnostycznego(zielono-czarny) oraz do przekaźnika KickDown, skąd wychodzi sygnał TD (zielono-żółty) i leci do zegarów. Nie mam tam np. EGR uwzględnionego no i same nazwy pinów nieco się różnią... EDIT3 zrobiłem jeszcze jedną próbę, podłączyłem na krótko pin z gniazda diagnostycznego do gniazd TD w przekaźniku kick i EGR, w kicku nic się nie dzieje, ale w EGR podłączone obrotka działa, czyli faktycznie jest to połączenie do kabiny, sygnał najwyraźniej traci się gdzieś między przekaźnikami... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |