MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
w124 M103 300 E 91r DRAMAT https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51160 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | keraj [ pn wrz 27, 2010 5:16 pm ] |
Tytuł: | w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Witam, Po dlugich poszukiwaniach nie znalazlem odpowiedzi na dosc czesty problem z owym silnikiem, silnik jak w temacie 300 benzynka M103. Po kupnie tego autka nigdy nie zaznalem przyjemnosci z jazdy niestety... motor ciagle chce sie gasic... wymienione zostaly wszystkie el. gumowe ktorymi moglo dostawac sie falszywe powietrze, nowa uszczelka kol dolotowego, guma pod przepustnice, cala przepustnica z rozdzielaczem (poprzedni wlasciciel krecil imbusem i do ładu dojsc sie nie dalo), czujnik polozenia przepustnicy, sonda lambda, kopulka, palec rozdzielacza, kpl przewodow, swiece i teraz co odpowiada za nagly spadek obrotow ? dzieje sie to na rozgrzanym silniku, do tego czasu mozna przez chwile jechac bez stresu, az sie nagrzeje ![]() ![]() |
Autor: | bmw [ pn wrz 27, 2010 5:29 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Miałem to samo padł właśnie regulator/silniczek/zawór regulacji wolnych obrotów.Zwał jak zwał i jak się zagrzał silnik to albo gasł albo wskakiwał na wyższe obroty ok 1300 obr/min.Po wymianie problemy się skończyły.Na próbę odpal auto i jak trafisz że chodzi poprawnie odepnij wtyczkę od tego zaworu i daj znać jak zachowuje się auto.Dobrze też pomierzyć wypełnienie na gnieździe diagnostycznym ,jest na forum wątek Ukania o tym.Spalanie to zależy...ale nie spodziewaj się w mieście jakoś mało ![]() ![]() |
Autor: | keraj [ pn wrz 27, 2010 5:55 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
ooo jest widze jakas nadzieja ![]() |
Autor: | bmw [ pn wrz 27, 2010 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Kupić następną używkę ale od kogoś z forum od kogoś pewnego (jakoś czuję ,że ta Twoja jest uszkodzona ,a ja swój kupiłem od kolegi z forum za 50 pln + wysyłka).Podpowiem Ci ,że w silniku M102 i M103 są te same zawory/krokówki.Możesz też spróbować odpiąć sondę lambda i się przejechać obserwując jak się silniczek zachowuje ,silnik bez niej jak wszystko inne jest sprawne pracuje poprawnie i nie poznałbyś ,że jest odpięta (za to jak jest uszkodzona to potrafią dziać się różne cuda).Wtyczka czarna mała pod dywanikiem pasażera z czarnym kabelkiem.Dobrze by było żebyś pomierzył co wychodzi z sondy (trzeba wpiąć się w ten czarny kabelek jakąś szpilką lub po prostu oskrobać kawałeczek izolacji) ,napięcie ma się zmieniać na wolnych obrotach w zakresie 0 do 1 volt z częstotliwością około 1 herca pod warunkiem ,że układ KE jest sprawny. |
Autor: | bmw [ pn wrz 27, 2010 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Nadzieja jest zawsze ![]() ![]() ![]() |
Autor: | keraj [ pn wrz 27, 2010 7:43 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
dzieki wielkie, zaraz wypne sonde, jest nowa wiec sprawna ale wypne i sprawdze czy bedzie jakos jechalo a jutro zmierze napiecie i pojade po sprawna uzywke ![]() ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn wrz 27, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
A ktoś sprawdził porządnie i wyregulował wtrysk? Zmiana bebechów - rozdzielacz itd. zwykle nic nie daje. Jedna wizyta u porządnego fachowca od KE była by tańsza od wymieniania taśmowo tego czego nie potrzeba było. |
Autor: | bmw [ pn wrz 27, 2010 8:49 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Racja nie brałem pod uwagę ,że ktoś tylko wymienił ,a nic nie regulował...z drugiej strony znajdź kogoś kto coś więcej potrafi przy KE zrobić.Nie te czasy dziś chcą podpiąć komputer i skasować błędy oraz skasować stówkę ![]() |
Autor: | alexxander [ pn wrz 27, 2010 9:22 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
ukaniu pisze: A ktoś sprawdził porządnie i wyregulował wtrysk? Zmiana bebechów - rozdzielacz itd. zwykle nic nie daje. Jedna wizyta u porządnego fachowca od KE była by tańsza od wymieniania taśmowo tego czego nie potrzeba było. Z tymi słowami + opis co fachowiec mniej więcej powinien mówić i jaki mieć sprzęt, należy zrobić oddzielny temat i przykleić, żeby partacze nie mieli co robić. Sam na takiego trafiłem to niedość że powymieniał dobre cześci to jeszcze zepsuł mój przepływomierz i lambde i 1200PLN poszło w.... (niedługo opisze swoje przejścia z jednym takim z lublina). A wracając do tematu to ja też miałem podobne cyrki (ale moj ciepły wogóle nie pracował poniżej 1500 obr/min.), najprawdopodobniej winna była instalacja dla normy Euro 2, mam takie coś od helmutów i nazywa się to HJS Euro TR2. |
Autor: | ukaniu [ pn wrz 27, 2010 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
alexxander pisze: Z tymi słowami + opis co fachowiec mniej więcej powinien mówić i jaki mieć sprzęt, należy zrobić oddzielny temat i przykleić, żeby partacze nie mieli co robić. Ja już w tym temacie coś kiedyś napisałem ![]() http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=34349&start=0 |
Autor: | THC [ pn wrz 27, 2010 11:11 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Też toczę walkę z gaśnięciem silnika. Pierwszy podejrzany to zawór , a drugi to potencjometr, będzie czas będę działał. Puki co jeżdżę z odpiętym zaworem, jedyny minus to spalanie o litr większe. Normalnie M-103 w nadwoziu c 124 na krótkich trasach po kilka km. tylko po mieście spali do 16-17 litrów Pb, i odpowiednio do 18-19 lpg. Najmniej w trasie z V max 110 spalił mi 10,5 litra gazu. |
Autor: | keraj [ wt wrz 28, 2010 10:48 am ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
ja chyba udam sie do kolegi Ukania na regulacje ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kielbik [ wt wrz 28, 2010 11:03 am ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
Ukaniu chyb keraj pisze: ja chyba udam sie do kolegi Ukania na regulacje Wielu juz bylo takich co chcieli sie z Ukaniem na naprawy umawiac ale to chyba nie jest prosta sprawa ![]() Co do ASD to zanim znow zaczniesz wymianiac pol samochodu "wymigaj" najpierw kod bledu. Instrukcja np. tutaj |
Autor: | ukaniu [ wt wrz 28, 2010 12:49 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
kielbik pisze: Wielu juz bylo takich co chcieli sie z Ukaniem na naprawy umawiac ale to chyba nie jest prosta sprawa ![]() Oj tak! Paru nawet się na mnie obraziło. Ja z zasady nie robię komercyjnie, wiem jak to może być upierdliwe. Trzeba mieć magazynek cześci, miejsce, cierpliwość. Po innych mechanikach to ja już widziałem takie cuda! Ja jestem tylko hobbystą który czasami kolegom coś bez kasy i zobowiązań podpowie jak ma czas. |
Autor: | keraj [ wt wrz 28, 2010 4:06 pm ] |
Tytuł: | Re: w124 M103 300 E 91r DRAMAT |
to sprawa wyglada nastepujaco,,, nabylem uzywke silniczka ktory steruje obrotami i auto sie nie gasi ale nieco obroty faluja :| wkurzajaca sprawa, jutro bede we wroclawiu (przynajmniej mam juz czym jechac), tam obok wrocka w psarach pan juz ma dla mnie 2 silniczki i na miejscu sprawdzimy, to ma trzymac rowno a nie falowac.... a dzisiejsza zakupiona oddam ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |