MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Prąd, a raczej jego brak https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51141 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gabriel [ ndz wrz 26, 2010 3:18 pm ] |
Tytuł: | [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Alternator w zeszłym roku był robiony. Tak więc zakładam, że to nie jego wina. Jeden akumulator już w plecy, drugi zaraz dokończy żywota. Czasem ładowanie jest ale przez większość czasu go nie ma. Na nie równościach czasem ładowanie powraca aby za 5 minut sobie pójść w cholerę. Tak więc teraz może wypadało by sprawdzić przewód masowy? I pytanie, gdzie go szukać? ![]() |
Autor: | darus [ ndz wrz 26, 2010 3:40 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Do alternatora nie jest podłączony przewód "-" , jest przykrecony do silnika i to jest jego "-". Wyjmij alternator i daj do sprawdzenia, bo najwyraźniej nie został dobrze zrobiony. Ewentualnie sprawdź kostkę i przewody idące do alternatora. |
Autor: | Gabriel [ ndz wrz 26, 2010 5:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Wiem, że to będzie "lame", ale co tam ![]() A jak go wyjąć? ![]() |
Autor: | leopold [ pn wrz 27, 2010 8:38 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Stop orkiestra! Zanim rozkręcicie cały samochód, trzeba zacząć od pomiaru napięcia ładowania oraz napięcia na zaciskach alternatora. Przecież mogą być różne uszkodzenia: przewód masowy lub przewód (+) uszkodzone, regulator napięcia padnięty, gdzieś zły kontakt, w końcu oczywiście alternator. Pozdrawia racjonalnie Leopold |
Autor: | Gabriel [ śr wrz 29, 2010 6:50 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Regulator napięcia jest w alternatorze czy jest to oddzielne urządzenie? Gdzie jest przewód masowy? ![]() |
Autor: | bmw [ śr wrz 29, 2010 10:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Lepiej jedź do mechanika bo po tym co piszesz nie urażając kolegi to masz zbyt słabe pojęcie o elektromechanice, a szkoda żebyś więcej popsuł jak naprawił. Tak regulator napięcia i mostek Gretza-diody są wbudowane w alternator i bez miernika nic nie zdziałasz. Masa jest między silnikiem a nadwoziem zwykle w okolicach skrzyni biegów. żeby wyjąć alternator trzeba zdjąć pasek i odkręcić go od bloku silnika zwykle dwie/trzy śruby. |
Autor: | Gabriel [ pt paź 01, 2010 6:47 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Jedź - dobrze powiedziane ![]() ![]() |
Autor: | bmw [ pt paź 01, 2010 7:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Tylko zapamiętaj jak pasek biegnie po tych wszystkich kołach i rolkach. |
Autor: | Nemo [ sob paź 02, 2010 12:09 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
Miałem to samo. Wystarczyło kupić komplet szczotek (razem z regulatorem) cena około 30zł. Na wszelki wypadek oczyściłem też ze syfu wszystko co się dało oczyścić i jest jak nowy. Wszystkie bóle odeszły. |
Autor: | wapniaczek [ ndz paź 03, 2010 11:19 am ] |
Tytuł: | Re: [W124] Prąd, a raczej jego brak |
I jeszcze od siebie dodam, że taki komplecik, znaczy się regulator ze szczotkami, no name ( czarny), wytrzymuje ok 70000 km i znów jest do wymiany ze względu na zużycie szczotek.... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |