MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 8:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 25, 2010 4:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Witajcie.
Jakiś czas temu zmagałem się z wymianą paru rzeczy w przednim zawieszeniu - przede wszystkim wymiana starych, wyrobionych drążków reakcyjnych (gruszek pospolicie). Po niżej zamieszczam zdjęcie:

Obrazek

Na żółto zaznaczyłem drążki które wymieniłem, tak samo gumy zaznaczone na czerwono no i ten "wspornik?" zaznaczony na biało.

Po wymianie tego wszystkiego i ustawionej oczywiście na nowo zbieżności pojawił się problem. Przy prędkości ok 90km/h zaczynają pojawiać się drgania z przedniego zawieszenia a gdy dodatkowo zacznę manewrować kierownicą to drgania zamieniają się w mocne szarpnięcia i ogólnie ciężko jest wtedy utrzymać auto. Przy większej prędkości te szarpnięcia dosłownie lekko giną ale przy już jakichś 150-160km/h całe auto dostaje takich wibracji że masakra. Panowie co to może być? Gdzie szukać przyczyny? Chciałbym kwestię zawieszenia mieć już z głowy. Trochę pieniędzy już w to poszło, myślałem, że będzie spokój a tu taki numer :(

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam
Marcin

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A przed ustawianiem zbieżności zawieszenie było sprawdzane?
Ja ostatnio przerabiałem takie wibracje i okazały się wahacze górne.
Czy kąty też były robione?
I jaki spec ustawiał geometrię
Ja kiedyś w jednym tygodniu robiłem dwa razy geometrię, ale w dwóch innych zakładach.
Duże rozbieżności więc daje to do myślenia.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Nie. Świeżo po naprawach pojechałem na warsztat gdzie zajmują się tylko zbieżnością. W Koszalinie jest taki warsztat gdzie ustawiają komputerowo niedaleko dworca PKS. Facet jednak miał problem z ustawieniem, nie wiem czy nie chciał czy nie umiał ustawić ale ustawił koła dosłownie rozbieżnie(!). Pojechałem gdzie indziej z tym i bez problemów poprawiono - bez żadnych komputerów :) . Co do kątów jednak nie jestem pewny. Możliwe, że w tym warsztacie w Koszalinie były majstrowane kąty ale ręki nie dam sobie uciąć. Wahacze górne z przodu miałem też wymieniane oba jakieś 2 lata temu.. Możliwe żeby już nadawały się do wymiany?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 6:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A może miałeś jakieś tulejki centrujące w felgach i wypadły mechanikowi ,a on ich nie założył ?
W sumie po wymianie tych elementów nie ma konieczności regulacji zbieżności ,a Twoje wahacze górne jak marnej firmy to po 2 latach mogły paść.Poza tym zrób coś z tą korozją wokół otworów gdzie wchodzą blaszki z nakrętkami bo będziesz miał tam dziury. [szalone]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr sie 25, 2010 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
bmw pisze:
A może miałeś jakieś tulejki centrujące w felgach i wypadły mechanikowi ,a on ich nie założył ?
W sumie po wymianie tych elementów nie ma konieczności regulacji zbieżności ,a Twoje wahacze górne jak marnej firmy to po 2 latach mogły paść.Poza tym zrób coś z tą korozją wokół otworów gdzie wchodzą blaszki z nakrętkami bo będziesz miał tam dziury. [szalone]


Niee, stałem cały czas nad chłopakami i co do tego czy czegoś takiego nie założyli z powrotem to raczej nie mam wątpliwości. Kiedyś na jednym warsztacie zdarzyło się, że mechanik nie założył faktycznie jednego dystansu na koło ale na szczęście dorwałem gdzieś taki drugi i po problemie..

Najwięcej wyzywania i "urywania" szło pod adresem słynnych już blaszek przy wymianie drążków :)

Co do tej korozji to raczej spawanie bo nic z tym innego nie zrobię [zlosnik]

Nie jestem pewny czy to wahacze.. Zwłaszcza, że przed wymianą nie miałem tego problemu - no ale wcześniej to drążki były wywalone znowu..

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 6:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Słynne blaszki też urwałem po stronie pasażera bo się pośpieszyłem ,za to wczoraj zmieniałem po stronie kierowcy i ich nie pourywałem z tym, że od tygodnia już polewałem te śruby cx80 i ATF.Efekt taki ,że po poluzowaniu wykręciłem je ręką :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 10:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
No u mnie tak samo wręcz "lało" się w te szczeliny jakiegoś kwasu gdzie wkłada się te blaszki [zlosnik] ale draństwo nie chciało łatwo puścić. Ogólnie problemem było to w ogóle odkręcić z racji że dojście do nakrętek jest praktycznie żadne.. U mnie rozwiazane było to w ten sposób, że w otwór włożyliśmy łyżkę i odpowiednio zaparta dopiero puściła śruba. Te gwinty to podobno jakieś "made in usa" są? :)

Czyli powinienem sprawdzić górne wahacze i jeszcze raz przyjrzeć się zbieżności? Czy te szarpania to mogą być od czegoś jeszcze innego spowodowane?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 5:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Np. niewyczyszczonej powierzczni tarczy do ktorej przylega felga/dystans.To samo na styku tarcza-piasta

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 5:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Geometria może być do bani, luzy w zawieszeniu duże ale jak koło jest okrągłe i chodzi równo to nie ma prawa nic wibrować. Trzeba szukać w tym co napisał Trener dla pewności sprawdzić koła na wyważarce. Co więcej im większe luzy w zawiasie tym bywa (nie zawsze) mniej drgań przenosi się na budę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 6:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
no właśnie przed naprawą luzy na kołach były spore, wystarczyło złapać za koło i trochę poruszać w każdą stronę, teraz jest ok.

czyli wpierw do przejrzenia/wyczyszczenia tarcze, dystanse itd. Jeśli to pomoże w diagnozie to dodam, że auto ściąga na jedną stronę, nie mocno no ale przy prędkości 100km/h nie trzymam kierownicy prosto(dopiero wtedy jedzie "przed siebie").

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: czw sie 26, 2010 6:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawdzić bicie felg i opon. Sprawdzić bicie po zamontowaniu na samochód. Wyczyścić na glanz to co pisał Trener.
Ja 2 lata walczyłem w wibracjami na aluflegach aż zmieniłem na stalówki wyprostowane na zyletkę i wreszcie nie ważne czy jadę 90 czy 190 jest dobrze.
Ściąganie to inna bajka, może być źle ustawione wyprzedzenie sworznia albo krzywa zwrotnica i ma inny promień zataczania - do sprawdzenia na maszynie geo.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt wrz 03, 2010 11:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
cześć chłopaki. Byłem dzisiaj na warsztacie ale w innej sprawie niż tu opisuję. Powiedziałem mechanikowi co się dzieje no i zaczęliśmy szukać przyczyny. Co się okazało? 2 lata temu wymieniałem jak już wcześniej pisałem - górne wahacze. Dzisiaj okazało się, że oba są do wymiany.. Możliwe, że to to wtedy. W tej chwili zamówię komplet wahaczy i napiszę później co się dzieje po wymianie.

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
witajcie panowie. W tygodniu wymieniłem oba wahacze. Po zamontowaniu jak ręka odjął. Szarpania zniknęły [zlosnikz] czuć jeszcze przy prędkości lekkie bicia ale myślę że to już kwestia samych kół, tj wyważenie a nawet wymiana kapci bo te co mam to już odsłużyły. A z innej beczki co myślicie o bieżnikowanych oponach? Pytam bo słyszałem że z nimi problemy są typu właśnie z wyważaniem np itd..

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 11:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
martinbbor pisze:
witajcie panowie. W tygodniu wymieniłem oba wahacze. Po zamontowaniu jak ręka odjął. Szarpania zniknęły [zlosnikz] czuć jeszcze przy prędkości lekkie bicia ale myślę że to już kwestia samych kół, tj wyważenie a nawet wymiana kapci bo te co mam to już odsłużyły. A z innej beczki co myślicie o bieżnikowanych oponach? Pytam bo słyszałem że z nimi problemy są typu właśnie z wyważaniem np itd..


Zdaję sobie sprawę z tego, że wypowiadam słowa niepopularne ale: Wiem, że właśnie w Koszalinie w ASO (Bielice) maja nowiuteńką maszynę do ustawiania kół. Może spróbuj. Mnie ostatnio tam zrobili naprawę dosyć porządnie. UNIKAJ JAK OGNIA warsztatu pana Roberta Kurasia warsztat na Koszalińskim Rokosowie (ul. Topolowa). Jeśli raz tam wjedziesz nigdy już nie wyjedziesz ze zrobionym porządnie autem. Jedno naprawia a drugie sprytnie psuje w ten sposób ma zawsze naiwnych klientów do naprawy. Do tego ma gatkę jak Sokrates a rękę do pieniędzy lekką jak listek jesienny. Ostrzegam Ciebie i innych. Jeśli jesteś z Koszalina lub okolic to unikaj także "warsztatu" na ul. Jabłoniowej 33. Kolejny wirtuoz od każdego samochodu. Do dzisiaj nie mogę naprawić tego co popsuł.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: śr wrz 22, 2010 11:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
martinbbor pisze:
....co myślicie o bieżnikowanych oponach? Pytam bo słyszałem że z nimi problemy są typu właśnie z wyważaniem np itd..


Nigdy w życiu bieżnikowane opony do szybkiego i ciężkiego samochodu !!!. :o Uruchom wyobraźnię.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl