MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Regulacja Blosa przy 3.0 m103
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51004
Strona 1 z 1

Autor:  rogra [ pt wrz 17, 2010 7:50 pm ]
Tytuł:  Regulacja Blosa przy 3.0 m103

szukałem już w necie ale nic konkretnego nie znalazłem co by mnie zaciekawiło odnośnie blosa przy 3.0 m103
a mianowicie:
-jak najlepiej wyregulowac tego blosa ?(ile obrotów daną śrubą)
-ile powinien palic gazu na takim urządzonku mowa oczywiście o 3.0 m103 180KM ?
oraz jak wyregulowac sam parownik (tzn. rozkręcic na maxa) ?
a posiadam parownik BRC AT90E

Autor:  butek22 [ pt wrz 17, 2010 10:37 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103

Z tego co pamiętam to tez próbowałem w swojej 300CE montować blosa, parownik miałem taki sam ja ty, ale auto wogole nie chciało jechac, slit w blosie zmienilem na najwiekszy z możliwych, jak również rurki gazowe z fi 6, na fi8 i to nic nie dało, regulowałem jak tylko sie da parownik rozkrecałem na maxa, i ciagle był wielki zamuł na LPG, w koncu odpuscilem sobie.
Prawdopodobnie parownik nie dawał rady do blosa.

Autor:  xiądz [ sob wrz 18, 2010 12:46 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103

rogra pisze:
a posiadam parownik BRC AT90E

to jest model parownika a jaka jest jego moc w kW? Parownik powinien być "mocniejszy" ok 30% od silnika

Autor:  THC [ sob wrz 18, 2010 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103

Mała śruba półtora obrotu, duża dwa i pół obrotu.
Parownik rozkręcony na max. tylko żeby Ci śruba nie wypadła, z wyczuciem.
Taki parownik w zupełności daje radę do maksymalnych obrotów czy przy 230km/h.
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe kilkadziesiąt kilometrów spokojnie, kilkadziesiąt szybciej, kilka razy kick down itp.18 litrów w porywach 19.
W trasie od 11.5 do 19 przy prędkości od 180 do 235.
Nie ma znaczenia przy spalania jeśli masz automat czy używasz tryby E czy S, E bywa wkurzający i jest durnym wymysłem .
Blos jest na prawdę idioto odporny i nie wiem jak może nie działać.
Nawet kiedy jest całkiem zakręcony to auto i tak jedzie , ospale ale normalnie mozna się poruszać.
Po wykręceniu tych śrub i tak najlepiej przeregulować go na 3500 obr. na analizatorze.
Wynik prawidłowy jak najmniej tlenu w spalinach, jak najwięcej CO2.
Jak coś to pytaj . Śmigam takim samym silnikiem z blosem już kilka miesięcy i wiele kilometrów i kompletnie nie wiem czy jadę na Pb czy na lpg.
PS. Z boku blosa jest jeszcze śruba do podparcia przepustnicy,ale ona ma byc wykręcona.
Ta mniejsza od jałowych wystaje jakby u dołu z tej większej od mieszanki, często kręcąc dużą obraca się też mała.Trzeba na to zwracać uwagę.

Ogólnie blos to spoko urządzenie, nawet w razie wystrzału zazwyczaj z własnej winy dostęp do klapy jest prosty i w razie czego można ją nastawić na trasie mając płaski wkrętak i płaską 10.

Poczytaj tez to, w sumie po lekturze będziesz wsyztsko wiedział.
http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf
Jeśli auto nie będzie działało prawidłowo, to juz nie wina blosa , a raczej lewego powietrza, którego mało w układzie nie robi wielkich kłopotów, ale jeśłi przekroczy wartośc graniczną , nie da się jeździć.To też przerabiałem.
No i przy 124 z M-103 jest mała lipa z montażem stożka,ale to potem jak będzi potrzeba.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/