MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Regulacja Blosa przy 3.0 m103 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=51004 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rogra [ pt wrz 17, 2010 7:50 pm ] |
Tytuł: | Regulacja Blosa przy 3.0 m103 |
szukałem już w necie ale nic konkretnego nie znalazłem co by mnie zaciekawiło odnośnie blosa przy 3.0 m103 a mianowicie: -jak najlepiej wyregulowac tego blosa ?(ile obrotów daną śrubą) -ile powinien palic gazu na takim urządzonku mowa oczywiście o 3.0 m103 180KM ? oraz jak wyregulowac sam parownik (tzn. rozkręcic na maxa) ? a posiadam parownik BRC AT90E |
Autor: | butek22 [ pt wrz 17, 2010 10:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103 |
Z tego co pamiętam to tez próbowałem w swojej 300CE montować blosa, parownik miałem taki sam ja ty, ale auto wogole nie chciało jechac, slit w blosie zmienilem na najwiekszy z możliwych, jak również rurki gazowe z fi 6, na fi8 i to nic nie dało, regulowałem jak tylko sie da parownik rozkrecałem na maxa, i ciagle był wielki zamuł na LPG, w koncu odpuscilem sobie. Prawdopodobnie parownik nie dawał rady do blosa. |
Autor: | xiądz [ sob wrz 18, 2010 12:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103 |
rogra pisze: a posiadam parownik BRC AT90E to jest model parownika a jaka jest jego moc w kW? Parownik powinien być "mocniejszy" ok 30% od silnika |
Autor: | THC [ sob wrz 18, 2010 10:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja Blosa przy 3.0 m103 |
Mała śruba półtora obrotu, duża dwa i pół obrotu. Parownik rozkręcony na max. tylko żeby Ci śruba nie wypadła, z wyczuciem. Taki parownik w zupełności daje radę do maksymalnych obrotów czy przy 230km/h. Spalanie w mieście przy normalnej jeździe kilkadziesiąt kilometrów spokojnie, kilkadziesiąt szybciej, kilka razy kick down itp.18 litrów w porywach 19. W trasie od 11.5 do 19 przy prędkości od 180 do 235. Nie ma znaczenia przy spalania jeśli masz automat czy używasz tryby E czy S, E bywa wkurzający i jest durnym wymysłem . Blos jest na prawdę idioto odporny i nie wiem jak może nie działać. Nawet kiedy jest całkiem zakręcony to auto i tak jedzie , ospale ale normalnie mozna się poruszać. Po wykręceniu tych śrub i tak najlepiej przeregulować go na 3500 obr. na analizatorze. Wynik prawidłowy jak najmniej tlenu w spalinach, jak najwięcej CO2. Jak coś to pytaj . Śmigam takim samym silnikiem z blosem już kilka miesięcy i wiele kilometrów i kompletnie nie wiem czy jadę na Pb czy na lpg. PS. Z boku blosa jest jeszcze śruba do podparcia przepustnicy,ale ona ma byc wykręcona. Ta mniejsza od jałowych wystaje jakby u dołu z tej większej od mieszanki, często kręcąc dużą obraca się też mała.Trzeba na to zwracać uwagę. Ogólnie blos to spoko urządzenie, nawet w razie wystrzału zazwyczaj z własnej winy dostęp do klapy jest prosty i w razie czego można ją nastawić na trasie mając płaski wkrętak i płaską 10. Poczytaj tez to, w sumie po lekturze będziesz wsyztsko wiedział. http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf Jeśli auto nie będzie działało prawidłowo, to juz nie wina blosa , a raczej lewego powietrza, którego mało w układzie nie robi wielkich kłopotów, ale jeśłi przekroczy wartośc graniczną , nie da się jeździć.To też przerabiałem. No i przy 124 z M-103 jest mała lipa z montażem stożka,ale to potem jak będzi potrzeba. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |