MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W140] S600 Wyciek płynu chłodniczego
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50971
Strona 1 z 1

Autor:  Greenspecial [ czw wrz 16, 2010 5:29 pm ]
Tytuł:  [W140] S600 Wyciek płynu chłodniczego

Witam mam problem związany z wyciekiem płynu chłodniczego chciałbym sprawdzić z czego mi tak cieknie, wie ktoś może jak dostać się do pompy wody. Jest tam strasznie mało miejsca i niczego nie widać. Jak wyjąć chłodnice? Mógłby mi ktoś napisać krok po kroku co zrobić? Wyciek jest w okolicach pompy wody.

Autor:  Marcin S [ czw wrz 16, 2010 10:24 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] S600 Wyciek płynu chłodniczego

pewnie padł uszczelniacz na pompie, a ma on kanał odprowadzający wyciekający płyn na wewnętrzną cześć koła pasowego wirnika pompy wody.
Aby się dostać do pompy, do której dokręcony jest termostat wraz z 2 kolankami które wchodzą w 2 głowice. Komplet uszczelek aby to potem złożyć to koszt 244zł tylko ASO. Czas oczekiwania 7 dni, pompa wody zamiennik od 1600zł (bez uszczelek)
Obrazek

A teraz tak,
odkręcasz belkę nad chłodnicą, 7 X śrubki 10mm, zdejmujesz belkę wraz z numerami , potem wyciągasz spinki osłony/tunelu powietrza, odłączasz od chłodnicy wody chłodnicę klimy, wyciągasz wloty powietrza 2 strony, wyciągasz spinki tunelu powietrza przy wentylatorze z visco, wyciągając zapinke na górze na środku (przez który idzie wężyk wodny) przekręcasz obręcz na około wentylatora w pozycję open, przesuwasz w tył ( ja kładę na visco) odchylasz chłodnicę w przód, na farta i na styk wysuwasz w górę tunel powietrza do visco, potem obręcz. teraz odkręcasz visco, klucz potrzebny dość płaski a długi bardzo mało miejsca ok 5..6cm między visco a chłodnicą, zdejmujesz visco - uwaga dość ciężkie bo wentylator jest metalowy. teraz odkręcasz przewody olejowe ASB od chłodnicy ( zabezpiecz woreczkami przed dostaniem się brudu do oleju ASB) , dolny najlepiej od spodu samochodu tak jak i dole 2 węże wodne, górny wiadomo teraz już jest do niego dostęp po zdjęciu tunelu. wyciągasz chłodnicę do góry, no i masz pompę wody na wierzchu. Odkręcasz puki jest pasek 4 śrubki od koła pasowego pompy, 4 od koła pasowego visco, naciągasz napinacz, zdejmujesz pasek. Odkręcasz koła pasowe, zdejmujesz oba, odkręcasz pompę wody kilka na klucz 13mm, jedna na imbus 6mm. Oby wyjąć pompę musisz albo odkręcić cały termostat od pompy wyciągając szpilki z obudowy ( pozostawiając termostat na swoim miejscu, nie zdejmując z silnika), albo lepiej i bezpieczniej ( ja polecam, bo da się to potem poskładać nie przycinając uszczelek) odkręcasz kolanka od głowicy po 2 śruby na imbus 6mm każda, i wyciągasz do siebie ( po odpięciu kostek od czujników). Aby jednak odkręcić te kolanka musisz mieć albo imbus na przegubie, albo na plecionce elastyczny, albo po prostu odkręcasz 2 kopułki zapłonowe, potem osłony rozdzielacza ( imbus 5mm), i masz wszystko pięknie na wierzchu.
Nie zapomnij bardzo dokładnie oczyścić powierzchnię pod nową uszczelkę pompy ( jest dość duża bo ma 2 koła pasowe).
W zasadzie tyle [zlosnik]
Potem poskładać w całość, nie zapominając sprawdzić poziom oleju w ASB ( wycieknie ok 200..300ml), wymień od razu płyn chłodniczy ( będziesz potrzebował 13L gotowego płynu przy wymianie pompy wody), ten co zlejesz to i tak połowa się rozleje z pod pompy [zlosnik]

bez kompletu porządnych kluczy bym nawet nie zaczynał, chodzi zarówno o jakość jak i o różne przedłużki, przeguby, nasadki. Pewna wiedza i doświadczenie przy pracy z samochodami też jest wskazane, jak ktoś pierwszy raz się za to weźmie... może być różnie. Życzę powodzenia!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/