MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50470 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Frytejro [ sob sie 21, 2010 4:42 pm ] |
Tytuł: | Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Witam. Czy ktos zna jakis wąski wiatrak, który by mógl robic za chlodzenie silnika zamiast wiskozy? (gdybym nie mial klimy byłoby po problemie bo by wiatraki klimy tą rolę spełniały, a tak to szukam propozycji wiatraka wyciągającego czyli montowanego za chłodnica od strony silnika.. W pon wybieram sie na szrot, ale moze ktos juz temat obeznal i podpowie czego szukac? pozdrawiam PS a jeszcze jedno pytanie - czy w w126 da sie jeden wiatrak klimy zamienic na te dwa osobne? czy inny pas przedni jest i nie wejdą dwa ?? |
Autor: | ukaniu [ sob sie 21, 2010 9:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Czekaj, ale po co Ci trzeci elektryczny wentylator? Zrób oddzielny układ właczania tych co są wg własnego widzimisię tak jabyś włączał ten trzeci a wiskozę zostaw w spokoju. Zresztą nie rozumiem jaki z tym masz problem? U mnie w korku dochodzi do 110 - wentylatory od klimy się właczają - schładzają do 90 i tak w kółko i tak ma być. Jak mam właczoną klimę nigdy nie dochodzi do 110 nawet w korku bo wentylatory puszczone na pół gwizdka przez duże ciśnienie w układzie klimy skutecznie wszystko chłodzą. |
Autor: | Frytejro [ sob sie 21, 2010 10:31 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Nie trzeci tylko zamiast wisko. Ja nie mam dwóch od klimy tylko jeden większy. Przerobiłem go żeby włączał się przy 100. I tyle mam w korku ale to dla mnie za dużo. Chce elektryczny by załączal się szybiej niż wisko i odrazu na ful by nie dopuścić do 100. Mam silnik po remoncie i mi go szkoda. Póki co zrobię sterowanie wiatraka klimy z kabiny by załączac szybciej. Dla mnie takie skoki temp są nie do przyjęcia i dziwię się mercedes dopuścił się takich wad |
Autor: | ukaniu [ sob sie 21, 2010 10:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Ale temperatura ponad 120 nie szkodzi silnikowi - w zasadzie do zagotowania płynu jest OK, jemu szkodzi niedogrzanie i odpalanie szczególnie zimnego. A co przeszkadzają takie skoki temperatury? - To będzie ostatnia przyczyna jaka spowoduje usterkę silnika. Przy nagrzewaniu od -20 do 90 to jest zmiana a nie 90-110. Nie poprawiaj fabryki - to nie szkodzi a MB w tamtych czasach na serio wiedział jak się konstruuje trwałe silniki - wliczając dostępne wtedy kiepskiej jakości oleje. |
Autor: | THC [ sob sie 21, 2010 10:40 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Frytejro pisze: Dla mnie takie skoki temp są nie do przyjęcia i dziwię się mercedes dopuścił się takich wad I te wady aplikował do milionów aut , zazwyczaj z m-102 , które to bardzo lubia kreskę pod 120 zwłaszcza latem. W każdym m 102 które miałem latem temperatura lubiła iść wysoko , i żaden mi nie padł z tego powodu. W M-103 po kilku kilometrach nie włożysz ręki pod maskę .Ale ten trzyma temperaturę bardzo równo, a chłodzi go wisco, w 102 elektromagnes. Gdyby tak miało nie być, to by nie było, nie tylko w mercedesie ale tez w tata nano ![]() Chociaż w 500 W 140 jest z tym mała lipa, nawet czytałem ostatnio na forum. |
Autor: | Frytejro [ sob sie 21, 2010 11:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
W tych 140 nie ma lipy wg tego o czym piszecie bo tam temp dochodzi tylko do 110 a nie 120 więc wychodzi że lipy nie ma a jednak w stanach ludzie przerabiają te rzeczy. Skoki temp są zawsze złe. Ja nie chce się klucic ani też nie wiem dlaczego mercedes stosował wisko skoro jest gorsze niż zwykły wiatrak i do tego droższe. Mam też 190d i tam elektromagnes też trzyma temp koło 100 w korku. Gro osób mówi że te skoki nie są złe a inni że tak. Np 123 miały na stale wiatraki i temp tam stała sztywno jak w nowych tdikach i to rozumiem. Kto mi da gwarancje że silnik mój nie odczuje tych skoków ?... Diesla nie wolno przegrzać a od 110 do przegrzania tylko moment.. Zresztą mój silnik padł bo był przegrzany.. |
Autor: | ukaniu [ sob sie 21, 2010 11:45 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Wiesz w jaki sposób wyeliminowano problemy z wahaniami temperatury w samochodach? - Wstawiono wskaźnik który od 80 do 110 stoi sztywno na środku w czarnym polu. Teraz jak ludzie wsiadają do MB z wskaźnikiem w stopniach a nie daj panie z ciśnieniomierzem oleju to sami generują sobie problemy. Bo to znów rośnie to znów spada, a to za mało, a to za dużo. To samo jest i z W140 - jedynym faktycznym problemem jest spadek mocy. Silnik może sie uszkodzić jak przegrzanie jest krańcowe wraz z wygotowaniem płynu. Ale to jest efekt uszkodzeń albo zaniedbań a nie wad konstrukcyjnych. Jednego trzeba być tylko pewnym - czy wszystko jest sprawne - jeśli tak - i inne podobne działają identycznie - zapomnieć. Jedno odpalenie w zimowy ranek uszkadza silnik bardziej niż pewnie z godzina korka z wahaniami 90-110. |
Autor: | Frytejro [ ndz sie 22, 2010 12:21 am ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Hehe no to wiem że tak sobie poradzono. Ale taki polonez miał zwykły prosty czujnik i tak samo prosty wiatrak. Załączal się przy 90 i maks temp była 94 a temp pracy silnika jak w mercedesie 87 w zimie 80. Wiem że silnik dostaje w tyłek zimą najbardziej (dlatego myślę czy nie zimowac swojego) i wiem ile problemów przysparza wskaźnik ciśnienia-osobiście w szejku brakuje mi elr i przez to obroty mam niższe o 100-150 i denerwuje mnie widok 1,2 bara na D bo "mało" a wiem że przez to 100 obr jakich mi brakuje poszło byW górę do 1,5-1,6spokojnie. Heh. Naprawdę nie wiem co myśleć o tej temp :/ mimo wszystko spróbuje ograniczyć ta temperaturę tym wiatrakiem klimy a jak znajdę elektryka to włoże...w końcu godzina w korku czy zimne odpalanie albo bez tych problemów w jednym tylko dniu może o kilka lat przedłużyć życie silnika a takie dni póki co mam praktycznie codziennie ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz sie 22, 2010 12:34 am ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Jak ma Ci to poprawić humor to montuj ![]() A co do poldka to on wiesz na co cierpiał najbardziej? - i to serio byk krytyczny problem tego samochodu. Miał niedogrzany olej! W poldku w zimie olej praktycznie nigdy nie osiagał właściwej temperatury pracy, były patenty na obstawianie miski styropianem, owijanie, osłanianie. To jest jeden z powódw dlaczego tak szybko padają w nim panewki - pomijając ich ilość. W MB temperatura oleju dochodzi do nominału 2x dłużej niż wody i wtedy można jechać ostro. W Poldku w zimę nigdy ![]() Ja w korku widuję 110 od lat, czy z M102 czy z M103 - przyzwyczaiłem się ![]() |
Autor: | Frytejro [ ndz sie 22, 2010 12:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Poważnie z tym olejem w mb ? Tak wolno łapie temperaturę ? Bo wszędzie słyszę że jak temp wody jest 110 to olej już ma 130 i więcej i zaczyna się gotować pomijając zrywanie filmu który powoduje brak smarowania hmm |
Autor: | darus [ ndz sie 22, 2010 2:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Panowie, ja ze swojej strony podzielam zdanie kolegi Ukaniu. Być może dlatego Mercedes w C i E-klasach zrezygnował ze wskaźnika cisnienia oleju. W małych modelach Fiata wogóle nie ma wskaźnika temperatury tylko badziewiasta kontrolka. W moim dieselku co prawda, po wymianie termostatu ciagle miałem stracha, bo w trasie wskazówka trzymała sie w okolicach kreski 100C. Lato i 30C upały zweryfikowały moje obawy, ponieważ nic sie nie zmieniło, podczas jazdy w trasie temp. trzymała sie przed kreską 100C, podczas postoju na swiatłach wędrowała nawet powyżej. Mercedes ma tak skonstruowany układ i termostat, otwiera się dosyć późno. Po płukaniu chłodnicy, kiedy uklad sie odpowietrzał, przez zagapienie doprowadziłem do zagrzania do 120C. Po tym stwierdziłem, że te silniki są idiotoodporne, a temp. w okolicach 100C to normalne zjawisko. |
Autor: | Frytejro [ ndz sie 22, 2010 4:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
No to inna sprawa diesle duze 6 garowe pod górke np lubia pod 95 podbic, albo powyzej 150km/h tez.. heh |
Autor: | ukaniu [ ndz sie 22, 2010 9:02 pm ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Frytejro pisze: Poważnie z tym olejem w mb ? Tak wolno łapie temperaturę ? Uzyskanie przez olej właściwej temperatury pracy trwa - i zwykle jak mierzyłem ze 2x tyle czasu co uzyskanie normalnej temperatury cieczy. Jaką temperaturę osiąga olej w czasie pracy to zależy pośrednio od temepratury silnika oraz od obciążenia. Bywa tak, że olej może być cieplejszy w czasie jazdy 180km/h z temperaturą wody 88 niż w korku z temperaturą wody 110. A jak chesz rozwiać swoje wątpliwości co so temperatury wrzenia oleju to zerknij w dane katalogowe - nie jest to bynajmniej 130 ani 200 a bliżej 300 - np w przypadku Mobila 5W50. Aby olej nie gotował się pod denkiem tłoka które osiąga temperatury ponad 200. |
Autor: | Kulka [ pn sie 23, 2010 12:37 am ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Fryta, coś masz nieteges, bo u mnie nigdy nie widziałem żeby temparatura przekroczyła 100*C. Przy korkach, na autostradzie czy w upały wskaźnik stoi jak zaklęty. pozdr. |
Autor: | Frytejro [ pn sie 23, 2010 7:30 am ] |
Tytuł: | Re: Zamiast wisko elektryktryczny wiatrak na chłodnicy? |
Tak ale ty jezdzisz max predkoscia 90 km/h, a w miescie spokojnie ![]() ![]() Ty masz tez większa duzo chłodncie niz ja a to tez robi swoje.. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |