MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[124] 3.0 Coupe ECE? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50458 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mbskrk [ pt sie 20, 2010 5:15 pm ] |
Tytuł: | [124] 3.0 Coupe ECE? |
Witam, Panowie mam pytanie, dochodzę ze swoja 124 coupe do ładu i składu i mam pewien problem... U siebie w aucie mam zmieniony wydech oryginalny był zmieniony przez poprzedniego właściciela, chciałem sprawdzić czy działa mi sonda lambda a tu niespodzianka... nie mam jej! Pierwsza myśl była taka że ten "magik" który robił wydech wywalił kata i sondę... ale jednak pod fotelem pasażera są zaślepione przewody od sondy... Pomyślałem że mam wersje RUF jednak chyba to nie to... w kilku miejscach pod maska mam napis ECE, co to oznacza? i ewentualnie w czym jest różnica oraz jak mogę to sprawdzić czy to aby na pewno jest ECE? Znalazłem na forum kilka informacji o ECE jednak wiążą się one z w126 PS. rok produkcji 1988 silnik m103 |
Autor: | DJ MAKU [ pt sie 20, 2010 9:24 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
To co jest odnośnie W126 to chyba dotyczy też W124 z tym silnikiem. M103 tu i tu było z tego co wiem takie same. Ja w swoim też miałem ECE, nie miał katalizatorów i dobrze mu z tym było... |
Autor: | THC [ pt sie 20, 2010 10:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
W c124 z m103 wyłazi z vin czy ma 180 km czy 188. Ja mam z 3 katami i ma 180 koni. |
Autor: | mbskrk [ sob sie 21, 2010 8:51 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
Nie bardzo wiem gdzie to można sprawdzić po wpisaniu VIN nigdzie nie widzę takiej informacji... aczkolwiek może źle patrze, mam prośbę podam VIN WDB1240501A837561 jesteś mi w stanie to sprawdzić? Pozdr. |
Autor: | THC [ sob sie 21, 2010 9:39 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
Te dzisiejsze viniarki nie podają czy wersja z katem czy bez. ECE różnią się własnie brakiem katalizatorów. W moim vinie była o tym wzmianka , ale kodu nie pamietam. Spójrz na wydech zaraz za kolektorem pod maską , bedzie widac dwa małe katalizatory , lub nie będzie i biegną zwykłe rury. Trzeci jest pod autem i wyglada jak tłumik zaraz za nim jest sonda. Są jeszcze wersje 190 konne, ale nie jestem pewien czy są nazywane ruf version , czy ruf to jeszcze coś innego. Pomiędzy 180 i 188 konną wersją te 8 koni zabierają właśnie katalizatory. |
Autor: | aegm [ wt wrz 07, 2010 4:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
witam, mam nadzieje, ze tym razem wniose cos do tematu, bo ostatnio pojawily sie glosy, ze jest inaczej ![]() A wiec skoro masz 300CE to nie mozesz miec wersji ECE, gdyz takowa nie byla oferowanw w modelu C124, gdyz ten wyszedl na rynek w 87r czyli , kiedy wersje ECE nie byly juz dostepne w modelu 124. Oficjalnie wersje ECE byly produkowane w modelu w124 do konca 85roku i wystepeowaly w modelu 300E w serii "zerowej" do konca 84 badz do poczatku 85r.A wiec kto takowego ma ten ma jednego z niewielu wyprodukowanych. Wersja ECE miala 190KM i nie posiadala katalizatora ani sondy lambda i innych podzespolow i wersji tej nie mozna bylo pozniej doposazyc w katalizator. Wersja ta byla objeta w krajach EU specjalnym prawem dopuszczenia do ruchu, gdyz byly wowczas kraje w Unii jak i poza nia (jak np.Wlochy,Grecja,Hiszpania,Jugoslawia...,Polska), gdzie przewazalo jeszcze paliwo olowiowe, na ktore to elementy kata jak sonda lambda i sam kat sa wrazliwe. Lecz takze w Niemczech mozna takowe wersje bylo spotkac, ale juz wlasciwie calkowicie wymarly ze wzgledu na bardzo wysokie podatki drogowe. Inaczej mialo sie z wersja Rüf(Rückrust-Fahrzeug) o mocy 188KM w modelu 300E/CE, ktora to zastapila wersje ECE, spelniajac zreszta podobna funkcje w krajach wyzej wymienionych. Wersje te(Rüf) nie mialy w prawdzie rowniez ani kata ani sady lambda, ale byly przygotowane pod jego pozniejszy montaz i nie stanowilo to wiekszego problemu i wysokich kosztow, gdyz posiadala inne wazne elementy do jego montazu jak.np.wielofunkcjonalny uklad przygotowania mieszanki oraz odpowiedni uklad zaplonowy. Wersje ECE nie mialy nic! Wersja z katem juz miala 180KM i spelnia norme spalin Euro2. pozdr. |
Autor: | TOXIC [ wt wrz 07, 2010 9:56 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
THC pisze: ...Trzeci jest pod autem i wyglada jak tłumik zaraz za nim jest sonda.... sonda jest przed tym dużym katem, nie za nim |
Autor: | hall [ śr wrz 08, 2010 9:18 am ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
aegm pisze: witam, mam nadzieje, ze tym razem wniose cos do tematu, bo ostatnio pojawily sie glosy, ze jest inaczej ![]() A wiec skoro masz 300CE to nie mozesz miec wersji ECE, gdyz takowa nie byla oferowanw w modelu C124, gdyz ten wyszedl na rynek w 87r czyli , kiedy wersje ECE nie byly juz dostepne w modelu 124. Oficjalnie wersje ECE byly produkowane w modelu w124 do konca 85roku i wystepeowaly w modelu 300E w serii "zerowej" do konca 84 badz do poczatku 85r.A wiec kto takowego ma ten ma jednego z niewielu wyprodukowanych. Wersja ECE miala 190KM i nie posiadala katalizatora ani sondy lambda i innych podzespolow i wersji tej nie mozna bylo pozniej doposazyc w katalizator. Wersja ta byla objeta w krajach EU specjalnym prawem dopuszczenia do ruchu, gdyz byly wowczas kraje w Unii jak i poza nia (jak np.Wlochy,Grecja,Hiszpania,Jugoslawia...,Polska), gdzie przewazalo jeszcze paliwo olowiowe, na ktore to elementy kata jak sonda lambda i sam kat sa wrazliwe. Lecz takze w Niemczech mozna takowe wersje bylo spotkac, ale juz wlasciwie calkowicie wymarly ze wzgledu na bardzo wysokie podatki drogowe. Inaczej mialo sie z wersja Rüf(Rückrust-Fahrzeug) o mocy 188KM w modelu 300E/CE, ktora to zastapila wersje ECE, spelniajac zreszta podobna funkcje w krajach wyzej wymienionych. Wersje te(Rüf) nie mialy w prawdzie rowniez ani kata ani sady lambda, ale byly przygotowane pod jego pozniejszy montaz i nie stanowilo to wiekszego problemu i wysokich kosztow, gdyz posiadala inne wazne elementy do jego montazu jak.np.wielofunkcjonalny uklad przygotowania mieszanki oraz odpowiedni uklad zaplonowy. Wersje ECE nie mialy nic! Wersja z katem juz miala 180KM i spelnia norme spalin Euro2. ...chyba nie udało ci się, przeczytaj dokładnie co napisałeś i chyba jest kilka nieścisłości. pzdr |
Autor: | aegm [ śr wrz 08, 2010 10:56 am ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
hall pisze: .chyba nie udało ci się, przeczytaj dokładnie co napisałeś i chyba jest kilka nieścisłości. pzdr krytyka zawsze mile widziana. Ale nie badz az taki tajemniczy i oswiec mnie... pozdr |
Autor: | mbskrk [ ndz wrz 12, 2010 7:19 am ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
Witam, dzięki za zainteresowanie. Strasznie dziwna sprawa, przeszukałem już chyba większość katalogów itp. z W124 i faktycznie nigdzie nie ma coupe ECE, a u mnie nie było sondy lambda oryginalnie ani katalizatora... i wszystko wskazuje na wersje RUF tylko te "przełączniki" czarne (jeden za akumulatorem a drugi koło bezpieczników) powinny mieć napis KAT jeśli to wersja z katalizatorem bądź jeśli to wersja Rückrust-Fahrzeug powinien tam widnieć RUF a u mnie jest ECE... chyba że tak powinno być? tylko mam złe informacje? Albo mam coś wyczarowane przez poprzednich właścicieli. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zainteresowani. |
Autor: | czarek12 [ ndz wrz 12, 2010 6:53 pm ] |
Tytuł: | Re: [124] 3.0 Coupe ECE? |
Wersja RUF nie posiadała korektora oktanowego który to został zastąpiony czujnikami spalania stukowego montowanego po obu stronach bloku pod łapami silnika ,tak więc jak posiadasz korektor oktanowy to powinno na nim pisać EZL-KAT z katalizatorem lub EZL-ECE bez kata ! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |