MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wydech na miarę - jednak zrobię sam https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50455 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ukaniu [ pt sie 20, 2010 12:48 pm ] |
Tytuł: | Wydech na miarę - jednak zrobię sam |
Witam, Gdzie tanio i solidnie zrobią mi wydech na miarę? Ktoś kiedyś podawał kontakty do jakichś sensownych firm (jedna w Bieszczadach?) ale nie mogę znaleźć ![]() Chodzi o zdolnych rzeźbiarzy z pomysłami ![]() Pozdrawiam, Łukasz |
Autor: | munich [ pt sie 20, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
druciarzy nie znam... dobrych firm jest dużo chocby eltec http://www.el-tec.pl/ zrobią wszystko.... ![]() kiedyś ,lata temu robiłem wydechy do moich wyścigówek u inż.Pachonia w firmie MICHAEL w Siemianowicach to była wyższa szkoła,Pachoń wszystko projektował i wyliczał ,żeby stroiło ![]() |
Autor: | zegarek [ pt sie 20, 2010 8:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Ale w eltecu to tanio nie będzie ![]() Tu podobno facet robi dobrze wydechy za rozsądne pieniądze |
Autor: | ukaniu [ pt sie 20, 2010 9:41 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Cena jest istotna bo jak dziś wykonałem parę telefonów to opłacało by mi się kupić maszynę spawalniczą ![]() ![]() Strojenie rezonansu w wydechu w tym przypadku nie jest zbyt ważne, liczy się przepływ ![]() |
Autor: | munich [ sob sie 21, 2010 1:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
przepływ nie jest najważniejszy,rurę odetkac to żadna sztuka ![]() w silniku wolnossącym budowa układu wydechowego to ważna sprawa i żeby nie pogorszyc jego sprawności wykonuje się układ albo na wzór ori albo się go wylicza czyli przekrój i długośc rur ,pojemnośc puszek etc. zrobienie tego na oko,zrobienie wolnego przepływu czy wreszcie ominięcie jakiegoś elementu zaowocuje spadkiem momentu obr. szczególnie u dołu nie mówiąc jak to badziewie będzie rezonowac czyli brzęczec to tak z grubsza... amatorom konstruktorom polecam książkę prof.Cz.Kordziński Budowa układów wylotowych silników spalinowych |
Autor: | ukaniu [ sob sie 21, 2010 1:54 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Wiesz, ja doskonale zdaję sobie sprawę z zasady pracy wydechu, ciśnień, prędkości, przepływu, rezonansów. A piszę, że nie ma wielkiego znaczenia - bo nie ma ![]() |
Autor: | munich [ sob sie 21, 2010 2:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
pisałem o silniku WOLNOSSĄCYM.... w turbo to wszystko jedno aby wyleciały w atmosferę ![]() |
Autor: | KamilKamil [ sob sie 21, 2010 6:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Sory za OT Ukaniu co ta za projekt ? Może założysz jakiś temat ?? ![]() |
Autor: | ukaniu [ sob sie 21, 2010 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
munich pisze: pisałem o silniku WOLNOSSĄCYM.... Hehe, wiem - ale skąd założenie, że chcę to wstawiać do wolnossącego? Cały czas piszę, że rezonanse nie są dla mnie istotne ![]() ![]() KamilKamil pisze: co ta za projekt ? Może założysz jakiś temat ?? ![]() Jak będzie co opisywać to założę, u mnie czasem wystepuje słomiany zapał i mi mija, czasem projekty realizuję latami, czasem utykają z braku czasu. Ten już się kręci w głowie i na papierze od przeszło roku i pewnie drugie tyle potrwa albo lepiej nim się skończy. Teraz budowa domu wyjęła mi z życiorysu kilka dobrych miesięcy - właśnie zszedłem z drabiny bo kładłem kabel do sterowania pompami w kotłowni... A tak po prawdzie, MS gotowy - czeka na zamontowanie w samochodzie. Kolektor ssący z rozwierconymi gniazdami i tuleje z teflonu pod elektryczne wtryski czeka. Przepustnica przerobiona do zamontowania TPS - leży. Kupiłem turbosprężarki i głowię się nad wydechem. Ale to nie jest problem, prawdziwy problem to jest: gdzie zamontować chłodnicę vel intercooler w 190E 2.6 ![]() Zamocowania sprężarek to też nie lada wyczyn. Jakbym miał 124 to bym był szczęśliwym posiadaczem auta które wozi sobie wystarczającą ilość powietrza pod maską. |
Autor: | bmw [ ndz sie 22, 2010 12:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Ukaniu jakbyś miał 126 z m103 260 to mógłbyś z nim spać pod maską ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zegarek [ ndz sie 22, 2010 1:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
ukaniu pisze: Ale to nie jest problem, prawdziwy problem to jest: gdzie zamontować chłodnicę vel intercooler w 190E 2.6 IC z przodu, a chłodnicę wody do bagażnika ![]() |
Autor: | mMm2 [ ndz sie 22, 2010 5:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
Czy ktos juz odwazyl sie poddac w watpliwosc twoj wybor, ukaniu? Bo jesli nie, to ja spytam ![]() Czemu, u diabla, 2.6? |
Autor: | ukaniu [ ndz sie 22, 2010 8:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
bmw pisze: Ukaniu jakbyś miał 126 z m103 260 to mógłbyś z nim spać pod maską To było by piękne! ech... ![]() ![]() zegarek pisze: IC z przodu, a chłodnicę wody do bagażnika To było by niezłe ![]() ![]() Na innym forum sprawę rozwiązano tak: ![]() https://www.peachparts.com/shopforum/showthread.php?t=251302&page=8 Z tym, że ja nie chcę z wierzchu jakichkolwiek zmian ![]() mMm2 pisze: Czy ktos juz odwazyl sie poddac w watpliwosc twoj wybor, ukaniu? Bo jesli nie, to ja spytam ![]() Czemu, u diabla, 2.6? Aktualnie jest 2.6 i ten będzie uturbiony. Jak już będzie jeździł... na stół do kompletnej odbudowy chciałbym M103 - 3.0. Natrysk oleju na tłoki, pompa oleju i kółko od 603 turbo. Lekka przeróbka komór spalania aby zejść ze stopniem sprężania bliżej 8. Nie potrzeba mi nic innego, płynność pracy rzędowej szóstki i kuloodporność M103 umożliwiająca uzyskanie z niewielkimi przeróbkami 400 KM - cóż innego w życiu potrzeba jak moc S600 a masę 190E? W tym przypadku ograniczenia to hamulce i przeniesienie napędu a nie moc - tej można mieć aż za dużo. A jak mawiają - rozpędzanie kosztuje dużo ale hamowanie kosztuje 2x tyle, a jeśli nie - to później i tak dużo wiecej niż 2x. |
Autor: | bmw [ pn sie 23, 2010 8:40 am ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
EE starcza to co jest bo 126 to nie wyścigówka ![]() ![]() |
Autor: | voytas [ pn sie 23, 2010 8:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Wydech na miarę - gdzie? |
ukaniu pisze: Z tym, że ja nie chcę z wierzchu jakichkolwiek zmian - jednak chyba trzeba będzie przerobić zderzak, tylko jak to zrobić aby W201 nie zatraciło tego co ma najcenniejsze - proporcji i linii? Może dodatkowy wlot powietrza w masce i IC nad silnikiem? Nie wiem ile jest tam miejsca w 190tce, ale tak montowali IC fabrycznie w niektórych autach (np. Peugeot 405). W zasadzie co za różnica gdzie wrzucić IC - ważne żeby dochodziło do niego zimne powietrze... Może wlot na błotniku jak w W124? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |