MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[M119] Prawidłowa temperatura silnika
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50400
Strona 1 z 1

Autor:  gelanda [ pn sie 16, 2010 10:01 pm ]
Tytuł:  [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Witam
Napiszcie proszę jaką macie temperaturę silnika przy silniku M119, teraz przy temperaturach powyżej 30C, w gęstym ruchu miejskim.
Ja u siebie mam ok 100C cały czas, wydaje mi się, że to za wysoko, w M103 wskazówka zawsze leży nad 80C.
Może tak wysoka temperatura w M119 to normalne zjawisko ? Tym bardziej, że jest stabilna, nie rośnie, nie ma tendencji do gotowania.

Autor:  butek22 [ pn sie 16, 2010 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Nie ma sz się czym martwić, M119 lubi w korkach uzyskać taką temp. bez problemu, z tego co się naczytałem na forach jest to jak najbardziej normalne w tym silniku.

Autor:  Navitt [ wt sie 17, 2010 9:01 am ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Witam

normalnie w Krakowskich korkach tak jak w trasie, w upały jak ostanio przy włączonej klime podchdzi pod 100 i faluje w dół i górę, i to tak chyba powinno być.

Autor:  maclaw [ wt sie 17, 2010 2:31 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

moja też tak ma i podobno nie ma się czym martwić

Autor:  Frytejro [ wt sie 17, 2010 2:43 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Nie ma sie co dziwic - w koncu visko to kupa i tak będzie. Ja od 2 mcy szukam czegos wąskiego z kolegą co zastąpi visko i będzie działało jak porządny wiatrak ... czyli włączy sie np przy 92 stopniach a nie jak wisko przy 95-97... ale włączy sie niezależnie od obrotów silnika i odrazu na max obroty a nie takie jak silnik czy pompa wody..

Autor:  zegarek [ wt sie 17, 2010 5:17 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

M119 lubi się grzać, wszyscy to wiedzą :). Ułatw mu życie i zamontuj rezystor na czujniku temperatury, żeby wiatrak się załączał wcześniej.
W zależności przy jakiej temperaturze chcesz załączać, to tu masz wartości:

* 98 deg C = 1780 ohms
* 95 deg C = 1200 ohms
* 92 deg C = 1100 ohms (preferred value)

Taka znana modyfikacja

Autor:  gelanda [ wt sie 17, 2010 9:57 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Hmm, zobaczymy, narazie powalcze z tym co jest.
Ja uważam, że dobre wisko to bardzo dobre rozwiązanie, zawsze w samochodach miałem wisko i nie miałem problemów.
Dziś zmieniłem czujnik temperatury, aby wyeliminować błąd wskazań.
W przyszłym tygodniu zmienie wiskoze i zobaczymy.
W 124 i w 107 wskazowka "leży" na 80, tu jest dziwnie wysoko, chociaz po przewertowaniu różnych for, wiem, że większość tak ma.

Autor:  Frytejro [ śr sie 18, 2010 8:52 am ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

zegarek pytanie czy do pojedynczego wiatraka tez mozna to zastosować? bo tutaj gosc pisze (jak dobrze rozumije ten jezyk - a wcale nie mowie ze tak:P) ze to tyczy sie opcji z 2 wiatrakami A/C - ja mam 1 dwubiegowy


chodzi mi dokładnie o ta czerwona kwestie:

Remember that this change involves a system with TWO (2) coolant temperature sensors where the power train management is done via the ECT sensor and the A/C and auxiliary fans use the CTS sensor (ie a separate sensor). If NOT, this change will not work because the ECT sensor is used for fuel and ignition mapping. Changing the temperature will also change the mapping by 'some' amount.

This modification is also FAIL SAFE. If the resistor were to fail, which is OPEN, then the fan ckt will revert to 'stock' operation.

czyli nawet nie chodzi o 2 wiatraki.. a o to ze ECT sensor jest jeszcze potrrzebny? dobrze kumam?, chociaz w zdaniu po przerwie znów gosc pisze ze jak rezystor będzie walniety to czujnik bedzie dzialal jak dawniej.. wiec chyba nie ma problemuz tym??

tak wogole to ja to chce do diesla podpiąc czyli ja niemam tego ECT sensora..

Autor:  zegarek [ śr sie 18, 2010 12:24 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Frytejro pisze:
zegarek pytanie czy do pojedynczego wiatraka tez mozna to zastosować? bo tutaj gosc pisze (jak dobrze rozumije ten jezyk - a wcale nie mowie ze tak:P) ze to tyczy sie opcji z 2 wiatrakami A/C - ja mam 1 dwubiegowy


Ale to się tyczy silnika m119, jak masz diesla, to masz co innego :)

Autor:  Frytejro [ śr sie 18, 2010 12:29 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

no wlasnie.. czyli u mnie moze opcja rezystorka zadzialac.. hmm zbadam to .. wepne opornik i zobaczy sie

Autor:  zegarek [ śr sie 18, 2010 12:29 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

gelanda pisze:
W 124 i w 107 wskazowka "leży" na 80, tu jest dziwnie wysoko, chociaz po przewertowaniu różnych for, wiem, że większość tak ma.


Jakbyś miał m119 w 124 to byłby jeszcze większy problem w temperaturą.
A m117 takich problemów nie ma.

M119 ma taki urok i trzeba trochę pomodzić, żeby ją obniżyć.
Najprościej wstawić rezystor i/lub wymienić pompę wody na wydajnieszą np. z w210 E50 AMG lub późniejszych m119 na motronicu. Końcówka numeru pompy 2101

Autor:  zegarek [ śr sie 18, 2010 12:39 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Frytejro pisze:
no wlasnie.. czyli u mnie moze opcja rezystorka zadzialac.. hmm zbadam to .. wepne opornik i zobaczy sie


Głupoty piszę, bo zobaczyłem, to co chciałem zobaczyć. On piszę, że to zadziała tylko w wersji z dwoma czujnikami temperatury cieczy, a nie dwoma wiatrakami :) Zasugerowałem się Twoim Postem :)
W wersji z jednym czujnikiem, sygnał idzie do wentylatora i komputera i tam nie należy dawać rezystora.

Autor:  Frytejro [ śr sie 18, 2010 12:57 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

no ale u mnie nie ma wogole kompa w dieslu :D a wiatrak wlacza sie przy tych 105 jak pisze ten gosc.. wiec tutaj chyba mapa paliwa nie ma nic do rzeczy... hmm

Autor:  Frytejro [ śr sie 18, 2010 5:54 pm ]
Tytuł:  Re: [M119] Prawidłowa temperatura silnika

Jestem po pierwszych testach - zastsoowałem 1,2k bo 1,1 nie ma w typoszeregu tradycyjnym - wiatrak wg wskaznika na desce zalaczyl sie przy 100 stopniach i chodzil az temp spadla wg wskaznika do 90 - pytanie teraz czy czujnik mi dobrze wskazuje w zwiazku z tym. Jutro dokupie inne wartosci i bede łaczyl równolegle i zobaczyly co i jak [zlosnikok]


reasumując ECT nie jest potrzebne i na 1 wiatraku tez dziala wszystko w Dieslu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/