MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W126 Dołożenie poduszki
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50119
Strona 1 z 2

Autor:  AndyS [ pt lip 30, 2010 7:18 pm ]
Tytuł:  W126 Dołożenie poduszki

Od jakiegoś czasu nurtuje mnie ten pomysł. Chciałbym założyć airbag przynajmniej kierowcy w aucie które tego nie ma i zastanawiam się czy jest to możliwe (o ekonomicznej stronie nie rozmawiajmy). Dokonał ktoś takiej racjonalizacji? Wie jak to zrobić? Co trzeba mieć z "klamotów"?
Mile widzę wszelkie sensowne uwagi na ten temat.

Autor:  THC [ pt lip 30, 2010 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.
Przejdą Ci wtedy takie pomysły.
To zły pomysł , zbyt niebezpieczna materia żeby samemu kombinować.
Co zrobisz jak wszystko pójdzie ok. a poduszka nie wiadomo dlaczego wybuchnie przy 140 km/h podczas wyprzedzania?

Autor:  AndyS [ pt lip 30, 2010 11:52 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

THC pisze:
zbyt niebezpieczna materia żeby samemu kombinować.
Bardziej myślałem o konkretnej przekładce od jakiegoś dawcy. Jeżeli wszystko będzie zgodnie ze sztuką i identycznie to nie widzę zagrożenia.
Załóżmy teoretycznie że tę robotę wykona ASO. [zlosnik]
THC pisze:
Co zrobisz jak wszystko pójdzie ok. a poduszka nie wiadomo dlaczego wybuchnie przy 140 km/h podczas wyprzedzania?
To jest trochę czarnowidztwo. Owszem - miło by nie było ale widziałem filmik (jak znajdę to dołączę) w którym babcia na przejściu dla pieszych walnęła Mercedesa laską w zderzak, poduszka eksplodowała ale facet jakoś nie odczuł tego wybitnie. [hihi]

P.S. Prosiłem o nie komentowanie sensowności ekonomicznej teraz proszę o nie komentowanie spraw bezpieczeństwa - to biorę na swoje ryzyko.
Oprócz tego rozważamy sprawę czysto teoretycznie więc jeden głos w tej sprawie już był i wystarczy. [jezyk2]

Autor:  heniekx [ sob lip 31, 2010 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Pomijając sensowność i wykonalność trzeba zwrócić uwagę na fakt iż większość airbagów jest już przeterminowana - według producentów tych zabawek trzeba je wymieniać co 10 lat. Jeżeli jednak zdecydujesz się na założenie poduszki lub nawet dwóch to napewno są potrzebne wszystkie klamoty i schemat podłączenia, nie wiem czy nie jest konieczna zmiana ECU czy też SRS jest samodzielnym układem.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ sob lip 31, 2010 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

THC pisze:
Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.

TO masz na myśli?

Autor:  THC [ sob lip 31, 2010 10:51 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Mike_THE_GR8 pisze:
THC pisze:
Sensowna uwaga może byc taka, że weż byle jaki airbag zakop w ziemi , oddal się i podłącz 12V.

TO masz na myśli?


Ameryka piekny kraj mądrych ludzi.

Autor:  KarolS1988 [ sob lip 31, 2010 11:19 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

AndyS pisze:
Owszem - miło by nie było ale widziałem filmik (jak znajdę to dołączę) w którym babcia na przejściu dla pieszych walnęła Mercedesa laską w zderzak, poduszka eksplodowała ale facet jakoś nie odczuł tego wybitnie. [hihi]


to jest ten :
http://www.youtube.com/watch?v=TQxcV4lu ... re=related

co do przekładki to sporo ale to sporo roboty, sensory uderzenia, sensor odpalenia poduchy masa instalacji doi położenia a jak coś źle podłączysz to nacieszysz się nią 5 min i wystrzeli zaraz po podpięciu kabli, na moje to nie warto tego robić ze względów ekonomicznych i logicznych, auta z tamtych lat nie potrzebowały poduszek bo były z blachy a nie z papieru i plastiku jak to dzisiaj jest.

Autor:  adler1934 [ sob lip 31, 2010 11:41 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Koledzy pieprzycie.Większość z was jeździ autami starszymi niż 10 letnie i nie wierzę,że ktroś z tego powodu wymieniał poduszki.Instalacja poduszki jest prosta i trzeba być debilem,żeby wystrzeliła po 5 min lub bez powodu przy 140km/h

Autor:  wau [ ndz sie 01, 2010 10:30 am ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie

Autor:  Marcin S [ ndz sie 01, 2010 11:54 am ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

oczywiście że się da
Sensor uderzenia wraz z czujnikiem bezpieczeństwa, jest na tunelu, pod konsolą, ważny kierunek przykręcania oraz moment dokręcania, do tego instalacja, +12 stały, + po zapłonie zresztą schematy są ogólnie dostępne. W zależności od wersji kwestia czujników zapięcia pasów, ale to już konkretny model sterownika i dawcy.
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia, najlepiej wiązkę z dawcy. Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Poducha pasażera. Jak wiązka jest cała i z dawcy kompletna, to nie ma problemów żeby wmontować do samochodu który tego nie miał. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej, i jej mocowań do nadwozia (oraz niektóre dane podają że szyby przedniej, obecnie wszystkie są klejone i są takie same, te 20 lat temu możliwe że były wersje bardziej lub mniej "wzmacniane" poprzez inny sposób klejenia?? )

Teraz bajki: to że poducha strzela sama to bajki, żeby strzeliła poduszka, musisz mieć sygnał z czujnika zderzenia i jednocześnie z włącznika bezpieczeństwa, do tego włączony zapłon, +12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku). Oba czujniki w MB w tamtym okresie znajduje się w jednym sterowniku na tunelu. Odpalić można uderzając w sterownik trzymany w jednej dłoni i uderzając dość energicznie np rączką od śrubokręta drugą ręką. Dlatego ważny jest MOMENT dokręcania do nadwozia aby nie było drgań i luzów. Czujniki w MB są zbudowane zna zasadzie kulki metalowej która musi pokonać opór sprężynki aby przelecieć do kolejnej komory w sterowniku i odpalić poduchy. Dlatego są bajki że poduchy strzelają, owszem strzelą, jeśli montuje się sterowniki, które co prawda wymontowane sprawne, podczas transportu , montażu, upadnie zgodnie z kierunkiem strzałki na obudowie +-30* , i wymontowany sprawny,podczas niewielkiego uderzenia staje się niesprawny. On ma działać w 2T samochodzie, ale sam w sobie jest b.delikatny bo jest lekki i każde uderzenie powoduje za duże przeciążenia bo brak jest dużej masy bezwładności. Sterowniki te są naprawialne, bez utraty właściwości fabrycznych - chociaż jest to nielegalne, i niezgodne ze sztuką

Autor:  AndyS [ pn sie 02, 2010 5:09 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Poczekałem aż się zbierze kilka odpowiedzi i wracam do tematu. :)
Osobiście w tej sprawie mam pogląd zgodny z kolegą Marcin S. [zlosnik]
Marcin S pisze:
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia, najlepiej wiązkę z dawcy.
Ktoś mi podpowiedział że i sama kolumna kierownicy jest inna. :-?
Marcin S pisze:
Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej
Cenna informacja - i tutaj widzę schody. :cry:
Na czym ma polegać ewentualna wymiana - na wstawieniu innej tej zgodnej np. od dawcy (to się przykręca, spawa)??
Marcin S pisze:
musisz mieć sygnał z czujnika zderzenia i jednocześnie z włącznika bezpieczeństwa, do tego włączony zapłon, +12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku). Oba czujniki w MB w tamtym okresie znajduje się w jednym sterowniku na tunelu.
Czy to jest ten czujnik??
Załącznik:
_Czujnik.JPG
_Czujnik.JPG [ 30.7 KiB | Przejrzano 807 razy ]


A tak przy okazji - czy ktoś wie od czego służy to połączenie (wtyk-gniazdo)?
Załącznik:
_WTYK.JPG
_WTYK.JPG [ 39.09 KiB | Przejrzano 803 razy ]
Załącznik:
_Wtyk2.JPG
_Wtyk2.JPG [ 32.73 KiB | Przejrzano 803 razy ]

Autor:  Gerri [ pn sie 02, 2010 6:56 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

Marcin S pisze:
ważny kierunek przykręcania oraz moment dokręcania,

WIS nie podaje żadnych momentów dokręcania modułu SRS. Ma być przykręcony i tyle.
Marcin S pisze:
Inna kierownica, taśma pod kierownice do dołożenia

W 126 nigdy nie miało taśmy. W tych czasach sygnał był przekazywany poprzez cztery miedziane szczotki na dwa pierścienie ślizgowe (coś takiego jak szczotki od klaksonu)
Marcin S pisze:
występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej, i jej mocowań do nadwozia

EPC nic o tym nie wspomina
Marcin S pisze:
+12V w chwili odpalenia nie musi być (np podczas zderzenia wypada aku).

W momencie gdy wypada aku jest już dawno po zderzeniu. Bardzo wczesne wersje sterowników Airbagu miały akumulator energii zbudowany na kondensatorach - potrafiący wyzwolić poduszkę nawet po odłączeniu akumulatora. Dotyczy to jednak modeli 123 oraz 116 i pierwszej serii 124 i 126
Tutaj jest przykładowy schemat z EPC dla 126 starej wersji:
Obrazek
47 to sensor, 62 i 77 to przekładnik napięcia i kondensator energii
Odnośnie pytania: Z dołożeniem nie powinno być problemu, musi jednak zrobić to ktoś kumaty. Trzeba wymontować sterownik napinaczy pasów i w jego miejsce przykręcić sterownik Airbag+pasy. Do tego dokładamy wiązkę, która zazwyczaj jest wiązką osobną.

Autor:  Marcin S [ pn sie 02, 2010 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

to że WIS nie podaje, nie oznacza że nie ma określonych momentów dokręceń do M6, M8 zgodnych z tabelami ( dodatkowo podział na cechy wytrzymałościowe 8.8, 10.9 itd). Dokręcić można też delikatnie, a można i tak mocno że się gwinty zrywa, więc jak nie określono dla konkretnego momentu to przyjąć zgodne z tabelami dla rozmiaru gwintu - proste i logiczne, dodatkowo proponuje klej do gwintów, lub nakrętki samokontrujące.

wypadnięcie akumulatora to skrót myślowy, przyjmijmy że odcięcie przewodów ew cała reszta różnych opcji, po prostu zanik zasilania.

Nie ma taśmy, są ślizg - każdy wie o co chodzii, tak czy inaczej nie ma w wersji bez poduszek, więc do dokładki.

w MB WIS może nie podaje wersji wytrzymałościowej, lub tez podziałów nie było. Jednak np VAG takie wzmianki zamieszcza, dlatego napisałem że wielu producentów, a czy MB podaje - to już pozostawiam do poszukiwań AndyS

Autor:  adler1934 [ pn sie 02, 2010 10:49 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

AndyS pisze:
Marcin S napisał(a):
Wymiana wzmocnienia poprzecznego, tzw belka pod konsolą. Jedynym ograniczeniem może być wersja nadwoziowa, bo przez wielu producentów gdy montowano SRS lub tez nie, występowały 2 wersje wytrzymałościowe nadwozia, jednak z moich danych i informacji różnica wynika tylko z belki wzmacniającej
Cenna informacja - i tutaj widzę schody.
Na czym ma polegać ewentualna wymiana - na wstawieniu innej tej zgodnej np. od dawcy (to się przykręca, spawa)??

Belka ta występuje od strony pasażera,w przypadku zamontowanej poduszki pasażera.Mogą też być różnice w desce,tak jak np w 124.

Autor:  adler1934 [ pn sie 02, 2010 10:53 pm ]
Tytuł:  Re: W126 Dołożenie poduszki

wau pisze:
poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie
poprzedni właściel mojego auta wymienił, i ja też planuje to zrobic przy przegladzie w listopadzie

Jak juz to zrobisz to bardzo proszę daj znać jaki był kosz operacji. ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/