MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50078
Strona 1 z 1

Autor:  sneer [ śr lip 28, 2010 9:57 pm ]
Tytuł:  [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Mam problemik - mechanix wyjmowal silnik (miala byc przekladka, skonczylo sie na wymianie walkow) i coś źle złożył. Niestety do konca lipca jest na uropie.
Objaw wystepuje tylko na zimno. Zapala normalnie, obroty ustawiaja sie na 700-800 rpm (jak kiedys), chodzi rowno. Po chwili (szczegolnie po zapieciu D) zaczyna chodzic nierowno, wskazowka ekonomizera ustawia się na środku. Przy dodaniu gazu albo powoli i nierówno jedzie, albo gaśnie, przy wciskaniu gazu ekonomizer przesuwa się w lewo ale obroty caly czas sa na poziomie 500 rpm. Obroty udaje sie podwyzszyc poprzez dodanie gazu i krotkie odpuszczenie gazu. Po nagrzaniu do 80 stopni wszystko wraca do normy (nagle, w momencie kiedy zwykle wylaczal sie zawor powietrza dodatkowego). Zaczął tez opornie zapalać, muszę kręcić dobre 3-4 sekundy zeby zaskoczyl.
Czego szukać?

Autor:  sneer [ czw sie 26, 2010 10:25 am ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

a moglby ktos powiedziec, czy zawor powietrza powinien dzialac tak, ze na zimnym aucie, po wypieciu wtyczki, rosna obroty do jakichs 1500?
i czy wypiecie wtyczki od ustrojstwa przy dodatkowym wtryskiwaczu nie powinno przy zimnym silniku zmienic obrotow? u mnie nie dzieje sie nic.

Autor:  czarek12 [ czw sie 26, 2010 11:32 am ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach .

Autor:  sneer [ czw sie 26, 2010 3:15 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

czarek12 pisze:
Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach .


o, czyli to mam dobre. ciekawe, u mnie zawsze byly wolne ustawione na 500 obr, 750 jest na zimnym.

Autor:  sneer [ sob sie 28, 2010 1:50 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Kurde, popadalo i calkiem rzucil palenie. Poprzedniej nocy zapalil po 20 sek krecenia (bylo mokro) teraz nawet nie probuje gadac.
benzyna jest, jak uchyle klape po kreceniu to smierdzi swiezymi oparami.
wymienilem kopulke i palec, bo zlachane okrutnie byly (oryginal...), tzn. nie bylo widac ani troche miedzi, tylko spiek i korozja.
pomierzylem potencjometr na klapie - tutaj jest troche inaczej, bo pokazuje 0,1 V, jak naciskam, to plynnie idzie do 11V, pod koniec zmniejsza sie znowu i konczy ostatecznie na 8V.
na czujniku temperatury i ZPD opór jak u Janfocusa w opisie diagnostyki KJet.

co zrobic?

Autor:  Marcin1981 [ pn sie 30, 2010 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!!

Autor:  sneer [ pn sie 30, 2010 11:37 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Marcin1981 pisze:
Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!!


to sie jakos reguluje?!

Autor:  Marcin1981 [ wt sie 31, 2010 8:10 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Luzujesz śrubki i delikatnie przekręcasz obserwując wskazania miernika. Dokładną instrukcję znajdziesz w temacie z regulacją KE.

Autor:  sneer [ pt paź 01, 2010 4:34 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

a jednak, po regulacji k-jeta (nalezalo mu sie) problem wrocil. Zdiagnozowano dziwne dzialanie owego zaworu: przycina sie, szczegolnie jak zimny, a pod obciazeniem generuje zwarcie. mam nadzieje, ze to juz koniec....

Autor:  czarek12 [ pt paź 01, 2010 4:48 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Wsadż do nafty lub benzynki na trochę -może się odmoczy ,wypłuka i sprubój jeszcze raz podając mu napięcie 12 V na piny,musi chodzić bez zacięć,jak nie pomoże to szukaj drugiego !

Autor:  sneer [ czw paź 07, 2010 10:34 am ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

wiec jednak to koniec problemow. po wymianie pali jak zloto i nie dlawi sie

dodano:

za szybko pochwalilem. albo drugi zawor zepsuty, albo to cos innego. U Perzanowskiego na zaworze od jakiegos innego MB jezdzil dobrze.

Autor:  TReneR [ czw paź 07, 2010 3:33 pm ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji.

Autor:  sneer [ pt paź 08, 2010 2:32 am ]
Tytuł:  Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego

TReneR pisze:
Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji.


pokazywal glupoty, ale przestal. Czy to lambda, czy ktorys czujnik - dosc powiedziec, ze pokazuje dobrze, skok napiecia jest plynny.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/