MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50078 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sneer [ śr lip 28, 2010 9:57 pm ] |
Tytuł: | [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Mam problemik - mechanix wyjmowal silnik (miala byc przekladka, skonczylo sie na wymianie walkow) i coś źle złożył. Niestety do konca lipca jest na uropie. Objaw wystepuje tylko na zimno. Zapala normalnie, obroty ustawiaja sie na 700-800 rpm (jak kiedys), chodzi rowno. Po chwili (szczegolnie po zapieciu D) zaczyna chodzic nierowno, wskazowka ekonomizera ustawia się na środku. Przy dodaniu gazu albo powoli i nierówno jedzie, albo gaśnie, przy wciskaniu gazu ekonomizer przesuwa się w lewo ale obroty caly czas sa na poziomie 500 rpm. Obroty udaje sie podwyzszyc poprzez dodanie gazu i krotkie odpuszczenie gazu. Po nagrzaniu do 80 stopni wszystko wraca do normy (nagle, w momencie kiedy zwykle wylaczal sie zawor powietrza dodatkowego). Zaczął tez opornie zapalać, muszę kręcić dobre 3-4 sekundy zeby zaskoczyl. Czego szukać? |
Autor: | sneer [ czw sie 26, 2010 10:25 am ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
a moglby ktos powiedziec, czy zawor powietrza powinien dzialac tak, ze na zimnym aucie, po wypieciu wtyczki, rosna obroty do jakichs 1500? i czy wypiecie wtyczki od ustrojstwa przy dodatkowym wtryskiwaczu nie powinno przy zimnym silniku zmienic obrotow? u mnie nie dzieje sie nic. |
Autor: | czarek12 [ czw sie 26, 2010 11:32 am ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach . |
Autor: | sneer [ czw sie 26, 2010 3:15 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
czarek12 pisze: Po zdjęciu wtyczki z ZPD powinno podnosić obroty tak jak piszesz,1300-1500,po ponownym założeniu powinno stabilizować na poziomie 650-750 ,wtysk dodatkowy załącza się tylko przy zimnym silniku na parę sekund i najczęściej przy ujemnych temperaturach . o, czyli to mam dobre. ciekawe, u mnie zawsze byly wolne ustawione na 500 obr, 750 jest na zimnym. |
Autor: | sneer [ sob sie 28, 2010 1:50 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Kurde, popadalo i calkiem rzucil palenie. Poprzedniej nocy zapalil po 20 sek krecenia (bylo mokro) teraz nawet nie probuje gadac. benzyna jest, jak uchyle klape po kreceniu to smierdzi swiezymi oparami. wymienilem kopulke i palec, bo zlachane okrutnie byly (oryginal...), tzn. nie bylo widac ani troche miedzi, tylko spiek i korozja. pomierzylem potencjometr na klapie - tutaj jest troche inaczej, bo pokazuje 0,1 V, jak naciskam, to plynnie idzie do 11V, pod koniec zmniejsza sie znowu i konczy ostatecznie na 8V. na czujniku temperatury i ZPD opór jak u Janfocusa w opisie diagnostyki KJet. co zrobic? |
Autor: | Marcin1981 [ pn sie 30, 2010 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!! |
Autor: | sneer [ pn sie 30, 2010 11:37 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Marcin1981 pisze: Potencjometr klapy do regulacji. Na maksa może być jakieś 5V, na wolnych obrotach jakieś 0.7V. Powodzenia!!! to sie jakos reguluje?! |
Autor: | Marcin1981 [ wt sie 31, 2010 8:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Luzujesz śrubki i delikatnie przekręcasz obserwując wskazania miernika. Dokładną instrukcję znajdziesz w temacie z regulacją KE. |
Autor: | sneer [ pt paź 01, 2010 4:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
a jednak, po regulacji k-jeta (nalezalo mu sie) problem wrocil. Zdiagnozowano dziwne dzialanie owego zaworu: przycina sie, szczegolnie jak zimny, a pod obciazeniem generuje zwarcie. mam nadzieje, ze to juz koniec.... |
Autor: | czarek12 [ pt paź 01, 2010 4:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Wsadż do nafty lub benzynki na trochę -może się odmoczy ,wypłuka i sprubój jeszcze raz podając mu napięcie 12 V na piny,musi chodzić bez zacięć,jak nie pomoże to szukaj drugiego ! |
Autor: | sneer [ czw paź 07, 2010 10:34 am ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
wiec jednak to koniec problemow. po wymianie pali jak zloto i nie dlawi sie dodano: za szybko pochwalilem. albo drugi zawor zepsuty, albo to cos innego. U Perzanowskiego na zaworze od jakiegos innego MB jezdzil dobrze. |
Autor: | TReneR [ czw paź 07, 2010 3:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji. |
Autor: | sneer [ pt paź 08, 2010 2:32 am ] |
Tytuł: | Re: [w126] M116 m - chyba zawór powietrza dodatkowego |
TReneR pisze: Ten potencjometr to masz do wymiany a nie do regulacji. pokazywal glupoty, ale przestal. Czy to lambda, czy ktorys czujnik - dosc powiedziec, ze pokazuje dobrze, skok napiecia jest plynny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |