MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] 300CE 24 problemy z zaplonem ciag dalszy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=49611
Strona 1 z 1

Autor:  Anubis [ wt cze 29, 2010 12:53 pm ]
Tytuł:  [W124] 300CE 24 problemy z zaplonem ciag dalszy

Witam, pisalem jakis czas temu o wypadajacym zaplonie po nagrzaniu silnika. Poszedlem za rada elektryka, wymienilem swiece i podmienilem cewke zaplnowa, niby bylo troche lepiej ale jak podgrzal sie bardziej to nadal wypada mu zaplon.

Ktory element odpowiada za poprawna prace ukladu zaplonowego w tym silniku? Ewentualnie jak go diagnozowac?

Troche mi juz rece opadaja, auto ciagle stoi, elektrycy nie chca go robic, a mi sie juz konczy cierpliwosc.

Prosze o jakas rade, moze ktos w Warszawie ma takie auto i co mi poradzi?

Pozdrawiam

Autor:  ukaniu [ wt cze 29, 2010 5:17 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] 300CE 24 problemy z zaplonem ciag dalszy

Po pierwsze musisz dowiedzieć się czy masz
- prawidłowe świece
- prawidłowe kable WN
Mercedes miał swoje widzimisię - sprawdź - np nie wszystkie silniki chodzą ze świecami z rezystorem wewnątrz - bo rezystor przeciwzakłóceniowy jest w fajce i palcu rozdzielacza. To samo z kablami.
Piszę o tym bo im słabsza energia iskry tym gorzej pali się mieszanka uboga.
Energia maleje im silnik się bardziej nagrzewa z powodu upływności- szczególnie na porcelankach świec. Upływ pojawiasię też po gumie fajki - smaruje się trzonek swiecy smarem silikonowo-teflonowym. Mmieszanka im silnik cieplejszy staje się też uboższa.
Druga sprawa po zapłonie to wtrysk - wy równo pyli, czy jest właściwy skład mieszanki.
Wystarczy jeden mocno lejący wtrysk i cała regulacja idzie w diabły - sonda labda stroi tak, żereszta cylindrów pracuje bardzo ubogo.
Trzecie sprawa to szczelnośćobsad wtryskiwaczy i wszelkich rurek idących wprost do kolektora - odrobina fałszywego powietrza przed zaworem ssącym spowoduje bujanie się silnika.

Autor:  Anubis [ wt cze 29, 2010 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] 300CE 24 problemy z zaplonem ciag dalszy

Kable mam beru i silnik bez problemu na nich chodzil, swiece wstawilem ngk takie same jak wykrecone z silnika (nowe oczywiscie). Kolektor raczej jest szczelny, z doswiadczenia na tym silniku wiem, ze jak jest jakas nieszczelnosc to silnikiem buja nawet na zimno.

Czy jezeli byl by problem ze swiecami to na zimno by dobrze pracowal?
Wiem tez, ze nie jest to wina wtryskiwaczy, mam zalozona kuchenke gazowa i na niej jest dokladnie tak samo.

Co decyduje o tym, ze po osiagnieciu 80 stopni zmienia sie ustawienie zaplonu? Chodzi mi o jaks modul czy przekaznik?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/