MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=49354 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ufo [ ndz cze 13, 2010 10:42 am ] |
Tytuł: | [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
na poczatku chcialem sie ze wszystkimi serdecznie przywitac ![]() ![]() autko jest w prawie idealnym stanie, 0 rdzy, lakier jak nowka, natomiast technicznie no wlasnie, autko stalo w garazu przez 4 lata i bylo odpalane i jezdzone przez ten czas moze 2 razy na rok.odpala na dotyk, pracuje pieknie tylko podczas jazdy nie zbiera sie tak jak powinien,ja mu w gaz a jemu sie nie spieszy jak na taka ilosc kucy (dodam ze w automacie).przyczyn moze byc wiele ale na sam poczatek mam zamiar wymienic wszystkie oleje,plyny,swiece takze, mysle ze przewody tez no i paliwo bo to co jest zalane jest z roku 2006 ![]() tu moja prosba bo na pewno sie znacie lepiej niz ja, czym moze byc spowodowane takie 'przymulenie' ? i jak bede na kupnie olejow i swiec to jakie kupic ? na razie tyle ![]() |
Autor: | czarek12 [ pn cze 14, 2010 1:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
Witamy Kolegę serdecznie ! Na samym początku,chciałbym koledze powiedzieć ,że u mnie zalana paliwem kosiarka po zimie też nie chciała zapalić,a co dopiero auto które miało stare i zwietrzałe paliwo !!! radzę czym prędzej na samym początku wywalić tzw. pozostały rozpuszczalnik,wymienić filtr paliwa,zalać świeżym PB i dopiero zrobić próbę,można dolać do paliwa jakiegoś dostępnego na CPN specyfiku do czyszczenia układu wtryskowego bo pewnie wtryski są pozapiekane lub po dłuższym postoju leją a nie rozpylają paliwo,po tych operacjach można dopiero szukać dalej !! No i czekamy na foto !!! |
Autor: | kokosz [ pn cze 14, 2010 2:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
Rozmawiałem na jesieni z włascicielem serwisu kosiarek i stwierdził, iż te urządzenia na zimę powiiny byc zostawiane bez paliwa |
Autor: | ukaniu [ pn cze 14, 2010 3:37 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
Testowanie samochodu z olejami i paliwem co mają po kolka lat to zbrodnia na samochodzie bo olej przypomna płuczkę kopalnianą a banyzna kiepski rozcieńczalnik. Jak już napisał Czarek12. Fajny samochód, niestety bardzo drogi w prawidłowym utrzymaniu. Pod plastikową osłonę pomp z tyłu samochodu wchodzi wąż od baku - gumowy. Trzeba zdjąć osłonę, odkręcić opaskę i wylać paliwo z baku do wiadra. Potem zakręcić - wlać z 5l czystego i jakieś maks. pół litra oleju do 2-taktów - niech pojeździ chwilę na tym - zatankować do pełna. Wymiana filtru paliwa to była by dobra rzecz. |
Autor: | broneq [ wt cze 15, 2010 12:17 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
ufo pisze: kilka pytan: 1) on ma zawieszenie hydrauliczne czy pneumatyczne ? (sie mi zdaje ze hydrauliczne,jesli tak to jaki olej lac i czy w ogole trzeba wymienic ) 2) czy wymieniac olej w skrzyni biegow ? ( jezeli tak to jaki ) 3) jakie swiece i jaki olej do silnika 4) od czego jest ten przycisk: 1. Popatrz sobie na ostatnie wrzucone przez samego siebie zdjęcie i przeczytaj napis na niebieskim tle na zbiorniczku na lewo od chłodnicy (patrząc od przodu). 2. TAK, obowiązkowo z filtrem co 60tys km. 3. Olej najlepiej tak jaki był wcześniej, a jak będzie głośny to gęstszy lub mineralny, a świece takie jak zaleca Mercedes. Szkoda się bawić w jakieś czteroelektrodowe bzdety, bo to nie jest zwykłe M102 1.8 tylko taki W201 HIGH-TEC. Co do czteroelektrodówek, to potem po rozebraniu silnika fajnie widać na tłokach dziurki po ułamanych wcześniej elektrodach. 4. Nie wiem ![]() |
Autor: | aegm [ wt cze 15, 2010 4:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
ufo pisze: od wczoraj jestem posiadaczem 190 2,3 [b]cosworth[/b witamy na forum kolejnego posiadacza 16V. Co to za model konkretnie? Rüv,ECE,KAT? Ktory rok? Choc sadzac ze ma ASD to powienien byc to juz 87. Automat w 16v?! ![]() Co do nivo to widze, ze ma nieseryjne na obydwu osiach. Zanim w nim wymienisz olej(ZHM) to sprawdz czy sie podnosi i trzyma przez kilka dni poziom. O zawory i rozrzad zadbalbym jednak w pierwszej kolejnosci. Co do swiec to wrzuc mu Bosch HR5DC. Na tym chodzi najlepiej oczywiscie pod warunkiem, ze reszta jest "zdrowa". pozdr. |
Autor: | broneq [ wt cze 15, 2010 10:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
aegm pisze: Automat w 16v?! Ja tez bym wybrał automat (ale ja już w ogóle nie chcę zmieniac biagów ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ufo [ wt cze 15, 2010 10:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
broneq pisze: Popatrz sobie na ostatnie wrzucone przez samego siebie zdjęcie tak tez myslalem ![]() aegm pisze: witamy na forum kolejnego posiadacza 16V milo mi ![]() aegm pisze: Co to za model konkretnie? Rüv,ECE,KAT? szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem ![]() rok 87 ![]() aegm pisze: i tak nie bedzie chodzil jak nalezy trochu mnie zmartwiles aegm pisze: nieseryjne na obydwu osiach z tego co wiem to w tym aucie jest wszystko seryjne ( no moze prosz maski ![]() aegm pisze: to sprawdz czy sie podnosi i trzyma przez kilka dni tak, podnosi sie i to ladnie, a poziom trzyma tak ok dzien, poltorej dnia dzis jak otworzylem garaz to zobaczylem ze cieknie jakis plyn po lewej stronie, tak lekko jakims kwasem zalatywal, nie wiem od czego to moze byc |
Autor: | aegm [ wt cze 15, 2010 11:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
broneq pisze: Ja tez bym wybrał automat tz.ja tez jestem wielkim zwolennikiem automatow, ale w przypadku 16V preferuje zdecydowanie perfekcyjnie pracujaca skrzynie Getrag-a, ktora przysparza sporo frajdy z "wajhowania". Ale jesli ktos jezdzic zamierza 16-ka na co dzien, a nie bic rekordow na torze to w sumie dlaczego nie automat ![]() pozdr. |
Autor: | Worek [ śr cze 16, 2010 9:44 am ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
ukaniu pisze: Potem zakręcić - wlać z 5l czystego i jakieś maks. pół litra oleju do 2-taktów - niech pojeździ chwilę na tym - zatankować do pełna. Wymiana filtru paliwa to była by dobra rzecz. W zwykłym m102 propozycja ukania pomogła jak ręką odjąć. |
Autor: | aegm [ śr cze 16, 2010 1:39 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
ufo pisze: szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem ![]() Poniewaz ruska viniarka cos nie dziala od paru dni nie da sie za wiele stwierdzic na podstawie tego vinu tylko tyle ze jeszt to oryginalna 16ka. Masz gdzies w papierach ile KM ma twoj Benz?! 170KM to wersja z Katem, 177(Rüf) i 185 wersja ECE, ale ta ostatnia opcja raczej odpada, chociaz roznie bywa. Kod 620 wprawdzie zdradza, ze bez kata tak ze obstawialbym na Rüf. ufo pisze: z tego co wiem to w tym aucie jest wszystko seryjne ( no moze prosz maski ![]() i felg! ![]() ufo pisze: trochu mnie zmartwiles nie mialem takiego zamiaru, ale tak niestety juz bywa z tymi wozkami. Kto ma cierpliwosc i troche grosza ten sobie poradzi w jakims tam stopniu, ale sa rzeczy z ktorymi trzeba juz do prawdzwego fachowca z dobrym doswiadczeniem, a takich jest niewielu. Tak jak pisalem, ze powymienianie wielu/wszystkich nawet czesci niewiele moze zmienic. Trzeba tez posprawdzac,pomiezyc,wyregulowac,ustawic,itd... ![]() pozdr. |
Autor: | maxtro [ śr cze 16, 2010 3:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
ufo pisze: wdb2010341f412456 VEHICLE TYPE: Car MODEL NAME: 190 E 2.3-16 JAPAN ENGINE: 102983 12 002305 TRANSMISSION: 722410 02 519168 BODY: 01704 ORDER NUMBER: 0720800457 LIGHTS: BOSCH WIPER: BOSCH 870924 INTERIOR COLOR: 271 PAINTS: 702 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 261 TYPE DESIGNATION ON FENDER / SIDEWARD DELETION 420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR 583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY 620 AIR POLLUTION CONTROL 645 WINTER TIRES M + S 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS ![]() |
Autor: | ufo [ ndz cze 20, 2010 12:15 am ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
a teraz pytanie bardziej zwiazane z elektryka mam gdy zalaczam swiatla to podsietla sie tylko pozycje skrzyni biegow a reszta tj. podswietlenie zegarow, pokrętel, przyciskow itp nie dziala, bezpieczniki sa sprawne a zarowki nie sa popalone ... |
Autor: | ufo [ wt cze 22, 2010 8:41 pm ] |
Tytuł: | Re: [W201] kilka 'mechanicznych' pytan [COSWORTH] |
co do oleju to dowiedzialem sie ze jest zalany ELF SPORTI SRI 15W40. jak myslicie, zalac tym samym czy kupic cos innego ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |