MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Euro 3 w M103
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=49351
Strona 1 z 1

Autor:  mareczek8484 [ ndz cze 13, 2010 9:44 am ]
Tytuł:  Euro 3 w M103

Wczoraj udało mi się znaleźć prawdziwego speca od gwiazd. Po otwarciu maski mojego W126 od razu zauważył, że ,,jakiś Niemiec wmontował urządzenie, instalację, dzięki której auto spełnia normę Euro 3". Zalecił wymontowanie owego patentu, żeby zniknął efekt falowania obrotów na biegu jałowym.
Jaki jeszcze wpływ na zachowanie auta ma tego typu patent? Może ktoś z forumowiczów miał do czynienia z takim wynalazkiem ? Czy wpływa na ,,zamulenie" auta, lub na spalanie ?

Autor:  alexxander [ ndz cze 13, 2010 11:41 am ]
Tytuł:  Re: Euro 3 w M103

Po 1: to nie Euro 3 ale raczej Euro 2, Euro 3 weszło w życie w 2001 i jest chyba niewykonalne dla M103. Po 2: wywal to jak najszybciej (albo przynajmniej rozłącz) bo od falowania obrotów to sie zaczyna zabawa... poźniej wogule przestanie pracować na małych obrotach jak sie troche nagrzeje.
Jeśli chodzi o zachowanie auta to ja w swoim 260E miałem z taką instalacją tak że po odpaleniu zimnego silnika miał ssanie że trzymał 1500 obr. przez kilka a może kilkanaście sekund (od początku mnie to zastanawiało). Na spalanie to raczej nie ma znaczącego wpływu, pali może ciut mniej ale to może być bląd pomiarowy do 0.5L mniej na 100km, zbiera się lepiej także na "zamulenie" może mieć wpływ.
Należy spodziewać się coraz więcej takich gwiazd z de bo tam jak auto niespełnia euro 2 to Helmut nie wjedzie do centrum (nie dostanie umweltplakette) no i płaci większy podatek.

Autor:  wuja [ ndz cze 13, 2010 12:33 pm ]
Tytuł:  Re: Euro 3 w M103

Witam,
@alexxander ma rację, to nie Euro 3, lecz tzw. norma D3, mylnie brana za Euro 3.
W moim 124 220E też jest ten wynalazek zamontowany, lecz nie z powodu zakazu wjazdu do centrum miasta, lecz związane jest to z podatkiem ekologicznym, tzw. KFZ-Steuer. Im wyższa norma emisji spalin, tym niższa stawka bazowa podatku za 100cm3. W drugiej linii przekłada się to na te tzw. strefy ochrony środowiska.
Alexxander, wcale nie jest tak, że jak Twoje auto spełnia normę Euro 2, to automatycznie masz prawo wjechać do centrum, oznaczonego jako Umweltzone. To zależy, jaki kolor plakietki dostaniesz. Euro 2 to najniższa dopuszczalna norma (czerwona naklejka), uprawniająca do wjazdu do strefy, oczywiście, jeśli strefa dopuszcza wjazd aut z Euro 2.
Najogólniej mówiąc, każde auto benzynowe z regulowanym katalizatorem, tzw. G-Kat dostanie przy badaniu technicznym zieloną plakietkę, czyli takie auto wjedzie do centrum :-)

Ale odbiegłem trochę od tematu :roll: . Jak mówiłem, u mnie również założone jest to ustrojstwo, ale żadnych widocznych niedomagań nie stwierdzam. Zużycie paliwa jest ok. Moim zdaniem, to całe urządzenie nie ma raczej większego wpływu na działanie całego układu, pomijając oczywiście możliwe nieszczelności i zasysanie lewego powietrza, przynajmniej wynika tak z mojego doświadczenia. Najogólniej zasada działania polega na tym, że gdy silnik jest zimny, to ten zaworek jednokierunkowy na jedym z węży, dopuszcza więcej powietrza. Słychać to tylko, gdy silnik jest w fazie rozgrzewania, pózniej już nie.
Ogólnie rzecz biorąc w polskich realiach urządzenie to jest zupełnie zbędne i można się go pozbyć.

Pozdrawiam

wuja

Autor:  mareczek8484 [ ndz cze 13, 2010 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: Euro 3 w M103

Zbiera się lepiej z tym usrojstwem czy po demontażu ?

Autor:  alexxander [ ndz cze 13, 2010 11:05 pm ]
Tytuł:  Re: Euro 3 w M103

Po rozlączeniu tego ustrojstwa lepiej przyspiesza. Miałem to zdemontować ale niechce w tym grzebać żeby coś więcej nie uszkodzić. Nie zastanawiaj sie i wywal to (albo chociaż rozłącz na próbe) tak jak mówi spec. Dodatkowo niema tego długiego ssania (też masz tak?) a wkurzało mnie to strasznie np. rwał się przy wyjeżdżaniu z garażu, i musiałem czekać albo uważać z nogą na hamulcu. Teraz jest tak jak fabryka przykazała - odpalam i na sekunde czy ile tam 1000 obr. i normalne wolne obroty.

Autor:  mareczek8484 [ pn cze 14, 2010 6:29 am ]
Tytuł:  Re: Euro 3 w M103

U mnie największym problemem jest to, że żeby go odpalić rano, muszę heblować go kilka sekund...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/