MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nierówna praca M111 2.2 - Film
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48837
Strona 1 z 4

Autor:  mr_simon [ sob maja 22, 2010 1:45 pm ]
Tytuł:  Nierówna praca M111 2.2 - Film

Mam problem z nierówną pracą silnika gdy rano odpalę, nagrałem film, ale nie wiem czy uda się zdiagnozować co może być przyczyną, bo trochę kiepsko to wyszło. Otóż jak odpalę to trochę rzuca silnikiem i nie równo pracuję, po chwili obroty zwiększają się na 2500/min. i pracuje tak przez około 10-15s. potem opadają i silnik nie pracuje zbyt równo, gdy nabierze temperatury jest OK, ale wystepuje bardzo delikatne falowanie obrotów. Przeczytałem torchę tematów związanych z falowaniem obrotów M111 i można wyeliminować:
- nie gaśnie podczas włączenia biegu (automat),
- przyśpiesza płynnie i dynamicznie,
- nie dławi się się podczas przyśpieszania,
- spalanie wynosi dokładnie 7,4l./100km 50% drogi w trasie i 50% miasto i poza miastem z prędkościami do 110km/h
- przepusnica czyściutka - była czyszczona,

W czym może być problem? Niestety w mojej mieścinie nikt nie potrafi zdiagnozować Mercedesa za pomocą komputera.

Filmik:

Autor:  MercSwir [ sob maja 22, 2010 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Przepływomierz. :) Moim skromnym

Autor:  ghost2255 [ sob maja 22, 2010 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

U znajomego w C180 przy takich objawach wymienił sondę, prawie wymienił przepływomierz, ale zanim to zrobił, to zmienił świece i o dziwo to pomogło.

Nikt sie tego nie spodziewał, nawet 2 mechaników, którzy oglądali to auto, a jednak tak banalna rzecz dała pozytywny efekt. Koszt niewielki, myślę, że warto.

Autor:  mr_simon [ sob maja 22, 2010 10:40 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

MercSwir pisze:
Przepływomierz. Moim skromnym


Z tym, że jeżeli byłby to przepływomierz to podczas przyśpieszania dławiłby się i w ogóle samo przyśpieszanie nie byłoby dość efektowne, a w moim przypadku takie objawy nie występują.

ghost2255 pisze:
U znajomego w C180 przy takich objawach wymienił sondę, prawie wymienił przepływomierz, ale zanim to zrobił, to zmienił świece i o dziwo to pomogło.


Zacznę właśnie od tego. Jeden z mechaników, stwierdził, że to może być "silniczek krokowy przepustnicy" - czy w ogóle jest coś takiego? Mówił jeszcze, że jeżeli przepustnica została wyczyszczona, to powinno się wgrać pierwotne wartości obrotów do komputera - czy to możliwe?

Autor:  Paweł-Sec [ sob maja 22, 2010 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Jak chcesz to mam przepustnice z takiej jednostki.

Autor:  mr_simon [ sob maja 22, 2010 10:58 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Paweł-Sec pisze:
Jak chcesz to mam przepustnice z takiej jednostki.


Tylko musiałbym najpierw mieć pewność, że to ona sprawia te problemy.

Póki co i tak muszę wymienić świece i przewody bo zamierzam założyć instalację gazową. Zobaczymy (mam nadzieję, że to rozwiąże problem) jak będzie dalej z pracą silnika.

Autor:  Milosh [ ndz maja 23, 2010 12:14 am ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

instalaja LPG nie rozwiaze problemow a tylko je WYOLBRZYMI!!!! zasilanie lpg z raji samego lpg nie rozwiaze Ci problemu. Mozna tu zamieni przepustnice i przeplywke - jak mozesz to oblukaj. Sprawdz sonde Lambda - jakie wartosci napiecia przy danych obrotach???. Kody blyskowe sprawdzal Pan???

LPG do tgo motoru - jest to (bez urazania innych, o maja inne zdanie) jak najbardziej poprawna decyzja - idealny do
iv gen. czyli FULL SEQKWENCJA i smiga to idealnie.Podstawa poprawnej pracy na lpg jest poprawna praca na Pb wie zrib porzadek z Pb i potem mysl o LPG

Autor:  mr_simon [ ndz maja 23, 2010 8:19 am ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Milosh pisze:
instalaja LPG nie rozwiaze problemow a tylko je WYOLBRZYMI!!!! zasilanie lpg z raji samego lpg nie rozwiaze Ci problemu. Mozna tu zamieni przepustnice i przeplywke - jak mozesz to oblukaj. Sprawdz sonde Lambda - jakie wartosci napiecia przy danych obrotach???. Kody blyskowe sprawdzal Pan???


Najpierw chcę wyelinować te problemy a potem założyć LPG, nie inaczej.

W jaki sposób i gdzie znajdę opis diagnozowania za pomocą kodów błyskowych?

Autor:  Omen [ ndz maja 23, 2010 9:26 am ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.

Autor:  mr_simon [ ndz maja 23, 2010 12:02 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Omen pisze:
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.


Przed odpaleniem (silnik zimny - po długim postoju) czy gdy już będzie pracował? Jak ma się zachowywać po odłączeniu?

Autor:  Omen [ ndz maja 23, 2010 12:55 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Po prostu odepnij i odpal, jeśli silnik chodzi dobrze to jest przepływka od wymiany. Ale i tak dobrze jak byś prawdził błędy, niekoniecznie przepływomierz może być winny.

Autor:  ghost2255 [ ndz maja 23, 2010 3:40 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

W opisywanym przeze mnie przypadku po odpięciu przepływomierza było dużo lepiej i dlatego pisałem, że prawie został wymieniony. Typowano też silniczek krokowy przepustnicy(zintegrowany z nią, więc wymienia się całą przepustnicę).

Zacznij od świec i ew. przewodów. Sondę możesz pomierzyć zwykłym miernikiem i jak osiąga wartości między 0,1 a 0,8V to spokojnie można ją uznać za sprawną.

Autor:  wuja [ ndz maja 23, 2010 5:58 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Witaj,

wiesz, miałem podobne problemy w moim 220E. Zaczęło się od przepływomierza - padł, więc został zastąpiony innym, podróbą. Koniec końców i tak zdecydowałem sie na kupno oryginalnego Boscha, ponieważ podróba po wpięciu do auta i włączeniu zapłonu (bez uruchamiania auta) spowodowała spięcie i przepalenie przewodów biegnących do przepływki.
Następnie oddałem do regeneracji przepustnicę - został wymieniony potencjometr i przewód razem z kostką. Po drodze podmieniałem przepustnicę na inną - rezultat taki, że czasem silnik pracował idealnie, a innym razem znowu tak jak chciał. O podmienianiu sondy nawet nie wspomnę - rzecz oczywista przy problemach z wolnymi. Wszelkie połaczenia, przekaźniki bezpieczniki itp. elementy elektryczne zostały badź wymienione badź podmienione na inne w celu wykluczenia ich niesprawności.
I teraz dochodzimy do sedna sprawy - nie wiem czy Ci wiadomo, ale Mercedes w silnikach w technice 4-zaworowej (czyli właśnie 220, 280, 320) miał poważne problemy z trwałością izolacji całej wiązki elektrycznej silnika. Po prostu po czasie izolacja kruszeje i odchodzi od przewodu tak, że po ściągnięciu izolacji widzisz gołe kable, a z izolacji zostaje tylko "mąka". U mnie właśnie tak było, więc skończyło sie na wymianie całej wiązki elektrycznej silnika, łącznie z "trepanacją" każdej kostki. Szczególnie narażona na to jest właśnie kostka od przepustnicy, i wiązka biegnąca do przepływomierza - z zewnatrz wygląda dobrze, ale po jej rozcięciu widać spustoszenie.
Moja rada - rozetnij na próbę izolację wiązki przepływomierza i bedziesz sam widział, jak to tam wygląda. We wiązce jest 4 lub 5 kabli, z czego jeden jest napięciowym, przy zetknięciu z innymi kablami wiązki zaczynają sie dziać cuda z silnikiem. Jeśli stwierdzisz tam to, o czym pisałem dobrze Ci radze wyjmij cała wiązkę i udaj się do "łebskiego" i sprawnego elektryka, celem odbudowania wiązki. W Niemczech w serwisie MB wiązka kosztuje 650 euro, mnie udało się ją odbudować za 100. Chyba że sam czujesz sie na siłach. Gdzieś na jakimś niemieckim forum widziałem "historyjkę obrazkową" z odbudowy właśnie wiązki W124 220E.

Życzę Ci wytrwałości i samozaparcia, bo ja po wymianie wiązki cieszę się znowu moim autem.

Pozdrowienia z Braunschweigu

Autor:  wuja [ pn maja 24, 2010 12:57 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Ponieważ nigdzie nie znalazłem opcji edycji posta, wstawiam niniejszym kolejny.

Tutaj link do niemieckiej strony o odbudowie wiązki silnika, o której wspominałem powyżej:
http://forum.mb124.de/read.php?1,513689,513689#msg-513689

Myśle, że przy pomocy GoogleTranslator jakoś dasz radę rozkminić tekst, poza tym każdy krok jest opatrzony fotką.

Miłej lektury

PZDR

Autor:  mr_simon [ pn maja 24, 2010 7:10 pm ]
Tytuł:  Re: Nierówna praca M111 2.2 - Film

Omen pisze:
Odepnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak chodzi silnik.


Odpiołem wstyczkę od przepływomierza przed odpaleniem po dwu dniowym postoju - niestety nie chciał odpalić. Po podłączeniu wtyczki odpalił, wcześniej jednak zajrzałem do filtra powietrza i jest kategorycznie do wymiany, było już za późno, zeby gdziekolwiek kupić nowy, więc go wyczyściłem jako tako. Wydaje mi się, że pracował odrobinę lepiej, ale może mi się tylko wydawało. Gdy odpiołem ponownie przepływomierz, gdy już był nagrzany, silnik dostał palpitacji - na to wygląda, że przepływomierz jest sprawny.

W sobotę wymienię przewody i świece i zobaczymy jak będzie wtedy pracował w między czasie wymienię filtr powietrza na nowy.

Zauważyłem, że silnik jest trochę zasrany olejem od strony alternatora, sączy się od uszczelki pod głowicą - może to stanowi problem z pracą silnika, czy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą występują inne objawy?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/