MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48471 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mMm2 [ ndz maja 02, 2010 6:35 pm ] |
Tytuł: | m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Jak w temacie. Ktorys tam raz z kolei chcialem sobie diodą wybłyskać kody z pinów 1/8/16. Nie pamiętałem w które piny idzie dioda, a w które wyłącznik. Pewnie wyprobowalem rozne kombinacje i byc moze cos zwarlem wylacznikiem nie w tym miejscu co trzeba. Teraz zlacze diagnostyczne nie wyblyskuje zadnych kodow, mam miedzy 8 a 16 caly czas napiecie 12v - cos jest nie tak. Porownywalem z drugim samochodem, w ktorym wszystko dziala jak trzeba. Zlacze jest 16-sto stykowe. 1. czy to jest naprawialne? 2. czy to jest powazne i czy moga z tego wyniknac jakies powiklania w samym komputerze silnika? Problem jest jak najbardziej powazny, zwlaszcza ze mi znowu silnik chodzi jak chce... |
Autor: | mMm2 [ pn maja 03, 2010 10:35 am ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Gdzie w samochodzie znajduje sie urzadzenie udpowiedzialne za kodowanie, zapamietywanie i wysylanie bledow na zlacze diagnostyczne? Szukalem w WIS i EPC i nie mam nic oprocz MAS dla M103. A TUTAJ ze schematu wychodzi ze diagnostic module to N59. Okazuje sie, ze to tylko do problemow zwiazanych z emisja spalin. Stosowany w samochodach z lampką Engine Check i glownie w USA. Dodane pozniej: Kody bledow, o ktore mi chodzi siedza w komputerze silnika (tam jest zintegrowane sterowanie zaplonem). Wyjscie 1 na zlaczu diagnostycznym to masa, masa komputera to pin 33 Wyjscie 8 na zlaczu diagnostycznym to pin 19 komputera Wyjscie 16 na zlaczu diagnostycznym to 4 noga przekaznika OVP. Wszystko ze schematow, do ktorych linka podalem. Trzeba szukac jako "DTC". Przekaznik OVP wymienilem i sytuacja sie nie poprawila. Trzeba otworzyc ECU ![]() |
Autor: | mMm2 [ ndz maja 23, 2010 10:50 pm ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Dzisiaj zglupialem zupelnie. Z prawie identycznego, zupelnie sprawnego M104 3.2, ale z ASB pieciobiegowa wyjalem komputer i zaczalem robic podmianki. Oba samochody z roku 93. Moj komp jest VDO, ten drugi BOSCH. Wygladaja inaczej na pierwszy rzut oka, ale wtyczki pasuja. Proba 1 BOSCH zamiast VDO w moim samochodzie - silnik odpala ale maksymalne obroty to 2000 i slychac ze cos nie tak. Juz lepiej to chodzilo jak kiedys podpialem kompa od 2.8... Nie da sie odczytac bledow z BOSCHA!! Efekt jest identyczny jak przy VDO. Proba 2 VDO zalozone do drugiego samochodu. Masa bledow. Od 2 do 50. Kasowanie trwalo chyba ponad godzine. Logika podpowiadała: wykasowalem bledy z VDO, moge go "na czysto" zalozyc do oryginalnego samochodu i wylapac nowe bledy. Proba 3 VDO wlozone do oryginalnego wozu, silnik odpalony, bledow sie nie da odczytac (oczywiscie), ale zakladam ze są bo silnik chodzi jak kupa. W celu odczytania bledow, komputer znowu przekladam do drugiego samochodu i... wynik badania jest ZERO bledow!! Z powyzszego wynika jak byk, ze bledy nie sa zapamietywane w komputerze ale gdzie indziej. Do tego dochodzi fakt, ze niemoznosc odczytania bledow w moim samochodzie nie zalezy od wsadzonego komputera. To burzy moj swiatopoglad ![]() Jestem zmuszony wrocic do punktu wyjscia: Gdzie sa zapamietywane bledy i co zepsulem?! |
Autor: | ukaniu [ pn maja 24, 2010 9:13 am ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Elektrycznie zepsuć mogłeś (o ile) tylko to co przyłączone do pinów w których grzebałeś przed uszkodzeniem. Podmiana komputerów 2 producentów ma sens jeśli mają identyczne numery OEM. Przekładanie chyba nie ma sensu - bo gdyby miało sprawne VDO by pracowało. Cały czas stawaim, że błędy zapisywane są w sterowniku silnika ale jemu coś dolega i nie zapamiętuje (ten VDO zapamiętał). To jeszcze nie są czasy technologii rakietowej. A nie ma tam jakiejś pomyłki czy zwarcia w wiązce? W samochodzie w którym udało się odczytać błędy z VDO - są takie same połączenia jak w tym w którym się nie da (chodzi o te od błędów) Jakieś ine sterowniki podpięte pod kable? |
Autor: | mMm2 [ pn maja 24, 2010 12:06 pm ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Niby rozumiem, ze komputery dwoch roznych producentow moga byc 'rozne w srodku'. Ale oba obsluguja te same czujniki i identyczny silnik. Ten samochod z BOSCHEM ma oprocz pieciobiegowej skrzyni tempomat w przepustnicy. Roznice faktycznie moga byc zbyt duze, zeby podmiana komputerow dzialala. Ale przeciez nie w tym rzecz. Schematy jakie zostawilem wyzej nie opisuja roznic miedzy BOSCHEM a VDO. Polaczenia powinny byc te same. Miedzy zlaczem testowym a komputerem nie powinno byc absolutnie nic - tyle ze schematu. Zalezy mi tylko na diagnozie bledow i wyglada na to, ze dla obu komputerow powinno byc to samo. Podlug tego co powiedziales, ukaniu, sprawdze dzis czy BOSCH dziala w swoim, tym drugim, samochodzie, czyli zobaczymy czy zepsul sie modul diagnostyczny podczas podmiany w samochodzie niesprawnym. Nie powinien, bo VDO z niesprawnego samochodu dziala poprawnie w drugim (diagnostyka dziala). W dalszym planie mam wymontowanie VDO z mojego 2.8 i wtedy bede mial razem trzy komputery i dwa sprawne zlacza diagnostyczne w dwoch samochodach. Dam znac co dalej |
Autor: | mMm2 [ śr maja 26, 2010 8:37 pm ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Kolejna czesc pasjonujacej telenoweli... Od razu przepraszam ze ponizsze bedzie brzmialo jak maslo maslane, ale taki urok telenoweli... Uznalem ze BOSCHA sobie odpuszcze. Dzis do testow poszly komputery z takich dwoch samochdow: {280}.93 E280T ASB722.3, bez ASD, bez ASR, bez tempomatu, komputer silnika VDO, LPG Prins {320}.93 E320C ASB722.3, bez ASD, bez ASR, bez tempomatu, komputer silnika VDO, LPG Prins Czyli dwa identyki z silnikami M104 o roznych pojemnosciach. Pierwsze spostrzezenie jest takie, ze komputery wydaja sie byc zamienne. Przejechalem sie 280 z wsadzonym komputerem od 320. Samochod jechal tak, ze praktycznie nie dalo sie odczuc roznicy - obroty jak trzeba, biegi jak trzeba. Moze marginalnie szybszy byl przy mocno wcisnietym pedale gazu, a moze sobie to wmowilem. Przed zmiana komputerow samochod 280 mial zapamietane bledy w swoim komputerze. Bo ten samochod nie chodzi jak zegarek, ale mimo wszystko akceptowalnie ![]() Po wsadzeniu komputera 320 do samochodu 280 nie bylo zapamietanych bledow. Po uruchomieniu silnika i przejazdzce w tej konfiguracji komputer 320 zapamietal bledy identyczne do tych zapamietanych w komputerze 280. Przy uprzednio wyczyszczonym komputerze 280 w samochodzie 320 nie dalo sie odczytac zadnych bledow, czyli wszystko po staremu. Po uruchomieniu silnika, wyjeciu komputera i przelozeniu do samochodu gdzie da sie czytac bledy - wykazalo brak bledow. Wyczyszczony komputer 320, uruchomiony w samochodzie 320 i potem przelozony do samochodu 280 rowniez pokazal brak bledow. Brak bledow a mocy ni ma i siwy dym leci z rury nawet po rozgrzaniu... Mam nadzieje, ze ten dym to jakies resztki z tlumika, bo przeciez samochd stal bardzo dlugo, a potem mial robiona uszczelke. I w zwiazku z tym problem chyba jest powazniejszy niz tylko niemozliwosc czytania bledow w samochodzie 320. Bardzo dziwne jest, ze nie zapamietaly sie bledy nawet w momencie jak silnik prawie zadusil sie na smierc. Nie pomyslalem zeby do testu zdjac wtyczke z sensora powietrza, bo wtedy blad powinien wyskoczyc na 100%. Ale tyle tych podmianek bylo, po tylu razach wyciagania akumulatora kregoslup powiedzial dosc Tak czy siak w samochdzie 320 nie da sie odczytac bledow bez wzgledu na to jaki komputer sie tam wlozy. I oczywiscie komputery LPG tez podmienilem i wykluczylem uszkodzenie ktoregos z nich. |
Autor: | mMm2 [ sob maja 29, 2010 8:20 pm ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
Potrzebuje numery czesci nazywanej na schematach A/C compressor control module i oznaczonej N6. Tutaj, w pliku pdf, jest rozmieszczenie wszystkich przekaznikow w samochodzie, a ten, o ktory mi chodzi, jest na stronie B2.4, rys. 11. Nie potrafie tego u siebie znalezc, chociaz mam klimatyzacje (reczna) - dlatego pytam o numery, bo moze znajde to zupelnie gdzie indziej. W tej chwili nawet nie wiem czego szukam a internet nie wypluwa nic w temacie. Czy jest mozliwe, ze tego nie mam? Dla silnikow M103 to cos siedzi w jednej obudowie razem z przekaznikiem kickdown. Dla m104 jest osobno. Mam nadzieje, ze po wymianie rzeczonego przekaznika wreszcie uda sie odczytac bledy, bo jeden z sygnalow przechodzi przez noge tego przekaznika. Takie tam gdybanie... |
Autor: | mMm2 [ pn maja 31, 2010 4:14 pm ] |
Tytuł: | Re: m104 HFM zlacze diagnostyczne ZEPSULEM?! |
to był bezpiecznik nr 7 jest mi glupio i jest mi wstyd |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |