MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pomoc w wyborze dyfra
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47943
Strona 1 z 1

Autor:  Soso [ sob kwie 03, 2010 8:38 pm ]
Tytuł:  Pomoc w wyborze dyfra

Witam
Powoli przymierzam się do wymianu dyfra w moim samochodzie (w201, 2,0 D) Wyje jak opętany , to miała byc pierwsza , po szyberdachu, naprawa od razu po zakupie. Jako że niedługo będzie rok jak juz mam 190 tke, wypadłoby się tym zająć;), teraz pytania:
Jako że samochód ma na wyposażaniu ASD i ABS nie jest rzeczą łatwą znaleźć dyfer o oryginalnym przełożeniu. Mechanik z nastrojowej w Bydgoszczy (kto z okolicy to wie) powiedział że prędzej wygram 6 w totolotka niż znajdę odpowiedni dyfer. Po części ma racje , bo nieśmiało od paru miesięcy przeglądam i aukcje i tutejsze forum i takiego nie zobaczyłem. Jednak chodzi mi najbardziej o przełożenie tego dyfra w 190 2,0 D. W książce "Sam naprawiam Mercedes benz 190" wyd WKŁ opisują że oryginale przełożenie to 3,23 a na stronie tutaj forumowej (http://mb.auto.pl/dane_en_os/229020DT.HTM) jest napisana wartość 3,32 , prawda że jest różnica? No i teraz pytanie do was jaka jest poprawna? Drugie pytanie moje. Jako że nie mogłem znaleźć dyfra ani o tym przełożeniu ani o tamtym, wiec zastanawiałem sie jakoby to wyśrodkować. Na allegro są dyfry o przełożeniach 3,27 wiec idealnie w środek;) Jak myślicie podejdzie to pod ten samochód? Może ktoś jezdzi z innym dyfrem niż fabryka dała, napisze odczucia i powie czy warto?Wkrótce napisze ogłoszenie w dziale "kupię" o taki dyfer jednak dziś proszę was , zerknijcie do swoich garażów wyłożonych marmurami i drzwiami z kutego złota czy nie ma tam jakieś dyfra na sprzedaż:D Oczywiście interesuje mnie tylko sprawny , nie buczący oraz nie cieknący itd po prostu sprawny i oczywiście z ABS i ASD. Dzięki za uwagę i ewentualne sugestie

pozdrawiam
Soso

Autor:  Cozi [ ndz kwie 04, 2010 1:32 am ]
Tytuł: 

Niedługo będę zmieniał most z bratem w jego 190-ce. Powód ten sam. On ma 1.8E przełożenie 3,46 a dyfer który wkładamy jest od 2,3 i ma przełożenie 3,27. Przyśpieszenie będzie słabsze a prędkość maksymalna wyższa o 12 km/h. Wystarczy wyliczyć procent różnicy

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 04, 2010 11:26 am ]
Tytuł: 

Cozi - Vmax nie wzrośnie - bo silnik nie ma wystarczającej mocy, może nawet spaść. Przy tak niewielkich zmianach to nie będą bardzo zauważalne różnice.
Mosty można zmieniać ale trzeba uważać na to co już 100x powtarzane
-wielkość gruszki
-wielkość flansz wału i wyjścia na pólośki.

3.27 najczesciej występuje jako duży (choć zdaje się niekoniecznie). A w 1.8 oraz 2.0D mosty zwykle są małe. I to nie będzie pasowało bez zmiany wału napędowego i pólosiek. - trzeba dokładnie sprawdzić.

Autor:  THC [ ndz kwie 04, 2010 1:00 pm ]
Tytuł: 

Ja szukam 3.46 z ABS i ASD duża głowa. :):) do 201

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/