MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 07, 2010 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Pacjent - w201 z silnikiem m102 1.8 lub 2.0, już nie pamiętam. bez ABS'u

Problem jest taki - jak wiadomo, napięcie między pinem 1 i 2 (od góry) przy pracującym silniku powinno być w przedziale 0,65-0,8 V. U mnie, przy włączonym zapłonie jest 5,5 V a przy pełnym otwarciu klapy 10,5 V :o Jak bym nie poruszał potencjometrem, nie mogę zejść poniżej 5 V, za to jak poruszam nim, mogę dojść do 7 V. Co sprawdziłem:
-potencjometr na nowy - brak zmian
-sterownik silnika na inny - brak zmian
-rozciąłem wiązkę silnika - brak zwarć, przewody do wtyczki potencjometru podłączone jak należy.
-klapa spiętrzająca dochodzi do położenia spoczynkowego, druty ślizgające się po potencjometrze wyglądają ok

O co może chodzić ? Silnik ma problemy z utrzymaniem jałowych, ale to chyba logiczne. Tylko nie mogę dojść ładu z tymi napięciami.


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 8:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Są trzy piny w pot.
Masa (góra). Sygnał. Zasilanie.
Zasilanie potencjometru idzie ze sterownika KE i wynosi dokładnie 5V.
Jeśli pomiędzy pinem górnym i dolnym masz inne napięcie - gdzieś jest uszkodzenie.
Trzeba zacząć od pomiaru tego co jest na złączu sterownika a potem dokładny przegląd wiązki - może coś ktoś nakombinował, jakiś kabel się urwał, jest pomylony czy występuje zwarcie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
napięcie mierzyłem między pinem 1 i 2 od góry. Między 2 a 3 było bodajże napięcie 12V.

Ukaniu, masz może wartości rezystancji dla klapy na 0 i pełne wychylenie ? Gdyby ktoś mi jeszcze podesłał foto tej wtyczki.. Może coś pomyliłem. Z tego, co pamiętam, do 1 pinu (masa) szły dwa przewody... Hmm, czyli to by było tak ? Oczywiście przewód 1 nie łączy się z 2. Tak narysowałem tylko...
Załącznik:
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG [ 7.33 KiB | Przejrzano 399 razy ]


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 10:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
1 - masa
2 - 0-5V wyjście z pot. w zależności od położenia klapy.
3 - 5V ze sterownika.

Rezystancja nie jest istotna, nie pamiętam.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Hmm, to jeszcze bardziej mi utrudnia sprawę, jutro będę walczył, zrobię foty. Ciekawe tylko, skąd tam wzięło się 12V... Jeśli na pinie 3 będzie 12V, to gdzieś do tego przewodu jest dopięte dodatkowe zasilanie ? [chory]
Zacznę chyba od wyciągnięcia calutkiej wiązki silnika i sprawdzenie jej. Mam wiązkę z silnika m103 i niby wszystko się zgadza na wtyczce sterownika, ale jeszcze sprawdzę dokładnie.

Ukaniu, masz może ogólny schemat instalacji el. KE ? od jakiegokolwiek silnika ?


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 11:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na priv wyślij mi adres poczty, bo się na tym zmodernizowanym forum nie mieszczą większe obrazki.
Wiązkę będzie trzeba przedzwonić. Nikt nie wie co to za magia i jaki magik w tym maczał palce ;-) więc skąd bierze się 12V też nie wiadomo ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie.

Na 1 pin od góry idą dwa przewody łączące sterownik<>potencjometr<>moduł zapłonowy.
2 pin to chyba masa.
3 pin to sterownik...

Trochę się to nie zgadza, z tym, co było napisane powyżej, ale taki układ przewodów jest także w moim m103 i tam było wszystko ok... Tzn w wiązce z tego silnika, bo tylko to mi po nim zostało.

Napięcia:
1-2 - 5,5 V w spoczynku, max idzie do 10,5V
2-3 - 8 V w spoczynku.

Rozprułem całą wiązkę, wszystko wygląda ok. Nie wiem, skąd się bierze taki wysokie napięcie. Po odpięciu wtyczki od modułu zapłonowego, do której idzie przewód z pinu 1 potencjometru, brak zmian.


Na górę
Post: sob paź 09, 2010 7:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz czy masz tam napewno dobra mase!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob paź 09, 2010 7:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Punkt masowy sterownika wtrysku oczyszczony (ten na kolektorze ssącym). Na próbę podepnę go bezpośrednio do "-" aku i zobaczę, ale to chyba błędny trop...


Na górę
Post: sob paź 09, 2010 7:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Masz chyba już schemat.
Na nim widać, że 2 to wyjście na sterownik z pota, a 3 to zasilanie ze sterownika 5V - ono idzie też na korektor wysokości jeśli jest, a 1 to masa sygnałowa.
Takie cuda jak opisujesz to może być to co Trener pisze wadliwa masa albo uszkodzony sterownik ew, błędy w kablach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl