MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47636 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jerzy.l [ sob mar 20, 2010 1:31 pm ] |
Tytuł: | SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc. |
Witam, Potrzebuje porady/pomocy przy aucie SEC 560 89'. Odpaliłem SECa pochodził na wolnych obrotach ruszyłem i zgasł.Do tej pory nie odpalił. Nastawnik wolnych obrotów (elektromagnetyczny regulator biegu jałowego) zaczął "burczeć" wiec na niego zrzucam całą odpowiedzialność - jak go sprawdzić ? Na przewodach dochodzących do niego - przy włączonym zapłonie jest napięcie 1,6 i wtedy "bzyczy". Nie wiem czy dobrze diagnozuje ale wpiąłem go do akumulatora i elektrozawór działa (przełącza) - choć jego prawidłowa praca nie polega na opcji włącz/wyłącz (chyba). Czy to wina regulatora biegu jałowego ? Dodam jeszcze - myłem silnik niedawno - ale auto jeździło dużo po myciu. Pompa paliwa działa i paliwem zalewa jak kręcę na rozruszniku - bo czuje aż z wydechu. Dzięki za pomoc. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 20, 2010 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo..... |
Autor: | jerzy.l [ sob mar 20, 2010 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo.....
Właśnie sprawdziłem wykręciłem świece, położyłem na kolektorze wylotowym (masa) zakręciłem silnikiem i nie ma ![]() Co to będzie i jak sprawdzać - zawsze jeździłem Dieslem 201 wiec te sprawy są mi obce. Cewka ? jak ją sprawdzić ? Moduł ? jak go sprawdzić ? Dodam jeszcze że świece mam nowe NGK + nowe kable BERU. Kopułka i palec BOSCH bez widocznych uszkodzeń - lekki nagar na pinach który usunąłem. Dzieki |
Autor: | stanleym126 [ sob mar 20, 2010 6:25 pm ] |
Tytuł: | |
Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc. Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob mar 20, 2010 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
padł moduł zapłonu-przykro mi.... jak cos dam ci numer do człowieka co mial ten problem.Moze naprawi si eten moduł bo uzywka 600-1000 i moze byc tak samo znowu... |
Autor: | jerzy.l [ ndz mar 21, 2010 2:38 am ] |
Tytuł: | |
stanleym126 pisze: Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc.
Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna. Mialem to na uwadze jak mylem silnik - wiec nie zamykajac klapy odpalilem zeby sobie pochodzil troche i odparowal bez zamknietej maski.Dłuugo wczesniej pekla mi chlodnica i masa wody i pary poleciala do komory - od tego czasu minal miesiac i auto chodzilo,pozniej zmienilem kable (beru) i czasem trzeba bylo zakrecic dluzej ,ale odpalalo i chodzilo bez oznak przyszlej awarii - az tu nagle STOP i koniec. ~MERCEDES 4 EVER namiar poprosze zadzwonie zweryfikuje - poniewaz czytalem kilka postów ludzi z podobnymi objawami - ze silnik zgasl i juz nie odpalił - gdzie problemem byla cewka lub czasem czujnik polozenia wału. A dzwiek od elektrozaworu ? takie bzyczenie - ja wiem ze to nie krokowy silnik i jego opcja jest otórz/zamknij - ale jeszcze to mnie nurtuje przy okzazji. |
Autor: | jerzy.l [ czw mar 25, 2010 1:48 am ] |
Tytuł: | |
Witam, Problem rozwiązany - miałem spaloną CEWKĘ ZAPŁONOWĄ którą wymieniłem na Boschowski oryginał ![]() Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam |
Autor: | ALLAN [ pn maja 31, 2010 10:56 am ] |
Tytuł: | Re: SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc. |
jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic? |
Autor: | jerzy.l [ pn maja 31, 2010 11:53 am ] |
Tytuł: | Re: SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc. |
ALLAN pisze: jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic? Nie wiem do końca czy jest to prawdą, ale znalazłem informacje, że gdy zakręcisz silnikiem i wskazówka od obrotomierza drga/rusza się - to wyklucza to uszkodzenie modułu i jest to wina cewki. Tak obstawiłem i jest ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |