MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc.
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47636
Strona 1 z 1

Autor:  jerzy.l [ sob mar 20, 2010 1:31 pm ]
Tytuł:  SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc.

Witam,
Potrzebuje porady/pomocy przy aucie SEC 560 89'.

Odpaliłem SECa pochodził na wolnych obrotach ruszyłem i zgasł.Do tej pory nie odpalił.
Nastawnik wolnych obrotów (elektromagnetyczny regulator biegu jałowego) zaczął "burczeć" wiec na niego zrzucam całą odpowiedzialność - jak go sprawdzić ?
Na przewodach dochodzących do niego - przy włączonym zapłonie jest napięcie 1,6 i wtedy "bzyczy". Nie wiem czy dobrze diagnozuje ale wpiąłem go do akumulatora i elektrozawór działa (przełącza) - choć jego prawidłowa praca nie polega na opcji włącz/wyłącz (chyba).

Czy to wina regulatora biegu jałowego ?
Dodam jeszcze - myłem silnik niedawno - ale auto jeździło dużo po myciu.
Pompa paliwa działa i paliwem zalewa jak kręcę na rozruszniku - bo czuje aż z wydechu.
Dzięki za pomoc.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 20, 2010 1:54 pm ]
Tytuł: 

iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo.....

Autor:  jerzy.l [ sob mar 20, 2010 2:55 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo.....


Właśnie sprawdziłem wykręciłem świece, położyłem na kolektorze wylotowym (masa) zakręciłem silnikiem i nie ma :( iskry.

Co to będzie i jak sprawdzać - zawsze jeździłem Dieslem 201 wiec te sprawy są mi obce.

Cewka ? jak ją sprawdzić ?
Moduł ? jak go sprawdzić ?

Dodam jeszcze że świece mam nowe NGK + nowe kable BERU. Kopułka i palec BOSCH bez widocznych uszkodzeń - lekki nagar na pinach który usunąłem.

Dzieki

Autor:  stanleym126 [ sob mar 20, 2010 6:25 pm ]
Tytuł: 

Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc.
Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob mar 20, 2010 8:17 pm ]
Tytuł: 

padł moduł zapłonu-przykro mi.... jak cos dam ci numer do człowieka co mial ten problem.Moze naprawi si eten moduł bo uzywka 600-1000 i moze byc tak samo znowu...

Autor:  jerzy.l [ ndz mar 21, 2010 2:38 am ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc.
Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna.


Mialem to na uwadze jak mylem silnik - wiec nie zamykajac klapy odpalilem zeby sobie pochodzil troche i odparowal bez zamknietej maski.Dłuugo wczesniej pekla mi chlodnica i masa wody i pary poleciala do komory - od tego czasu minal miesiac i auto chodzilo,pozniej zmienilem kable (beru) i czasem trzeba bylo zakrecic dluzej ,ale odpalalo i chodzilo bez oznak przyszlej awarii - az tu nagle STOP i koniec.

~MERCEDES 4 EVER namiar poprosze zadzwonie zweryfikuje - poniewaz czytalem kilka postów ludzi z podobnymi objawami - ze silnik zgasl i juz nie odpalił - gdzie problemem byla cewka lub czasem czujnik polozenia wału.
A dzwiek od elektrozaworu ? takie bzyczenie - ja wiem ze to nie krokowy silnik i jego opcja jest otórz/zamknij - ale jeszcze to mnie nurtuje przy okzazji.

Autor:  jerzy.l [ czw mar 25, 2010 1:48 am ]
Tytuł: 

Witam,
Problem rozwiązany - miałem spaloną CEWKĘ ZAPŁONOWĄ którą wymieniłem na Boschowski oryginał ;) - zamykam temat.
Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Autor:  ALLAN [ pn maja 31, 2010 10:56 am ]
Tytuł:  Re: SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc.

jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic?

Autor:  jerzy.l [ pn maja 31, 2010 11:53 am ]
Tytuł:  Re: SEC 560 Zgasł i nie odpala.Potrzebna pomoc.

ALLAN pisze:
jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic?


Nie wiem do końca czy jest to prawdą, ale znalazłem informacje, że gdy zakręcisz silnikiem i wskazówka od obrotomierza drga/rusza się - to wyklucza to uszkodzenie modułu i jest to wina cewki.
Tak obstawiłem i jest ok.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/