MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Taśma forward ASB 722.3
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47626
Strona 1 z 2

Autor:  MarcinJUNAK [ pt mar 19, 2010 7:36 pm ]
Tytuł:  Taśma forward ASB 722.3

Witam. Chciałem zapytać czy żeby wymienić taśmy (nie tarczki) od biegu wstecznego i od jazdy do przodu w skrzyni 722.3 jak u mnie trzeba wyjmować skrzynię? Jade jutro do mechanika bo chyba mnie zrobił w balona opowiadając że tarczki były super a skrzynia dalej prześlizguje zmianę z 2na3, opowiada że to się reguluje ale co ciekawe po regulacji zmienia się tylko szybkość przerzucania z 3na4. Pewnie powie żeby zostawił samochód na dużej dlatego pytam co on tam może wykąbinować i jakie jeszcze mogę być przyczyny prześlizgiwania zmiany biegów z 2na3.

Autor:  WSR [ pt mar 19, 2010 7:53 pm ]
Tytuł: 

Trzeba wyciągać. A że ślizga się z 2 na 3 to wina nieszczelności zaworków w płycie sterującej. Poza tym jest taki jeden w którym niezależnie od typu pęka nagminnie sprężyna (sprężyny). Tarczki jak najbardziej mogą być super a ślizgać się będzie. Można to nieco wyregulować ale nie do końca.

Autor:  ukaniu [ pt mar 19, 2010 8:07 pm ]
Tytuł: 

Istnieje szansa, że robi Cię w balona - ale faktycznie można to naprawić bez wyciągania skrzynki.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=401883&highlight=#401883

Autor:  MarcinJUNAK [ sob mar 20, 2010 8:03 pm ]
Tytuł: 

Byłem dziś u gościa, powiedział że objaw jest taki że zapina się taśma od 3ki a jeszcze nie puszcza tasma od 2ki i dlatego przez moment jest wrażenie że prześlizguje zmiane, tarczki na pewno są dobre bo na każdym biegu auto nie ślizga i przyspiesza równo. Ma wymienić coś w sterowaniu i ma być git, nie powiedział co a ja też udałem głupiego że nie wiem o co chodzi, powiedział że to godzina roboty bo nie trzeba oleju spuszczać tylko miskę zdjąć. Pewnie chodzi więc o zaworek z wcześniejszych linków no ale zobaczymy. Powiedział że zrobi tak że będę zadowolony.

Autor:  MarcinJUNAK [ czw kwie 01, 2010 8:25 pm ]
Tytuł: 

Niestety skrzyniarze się poddali, zmienione sterowanie już chyba 3 z kolei, zmienione siłowniki i wszystko co jest związane z drugim biegiem łącznie z modulatorem ciśnienia i zaworkami tłumiącymi w sterowaniu, tarczki wszystkie ok więc nie zmienione, taśmy zmienione. Skrzynia nadal zmienia z 2 na 3 z poślizgiem, tzn jak by rozłącza dwójkę ale nie zapina od razu trójki tylko obortomierz skacze o jakies 500obr i dopiero czuć jak zapina się trójka, dalej ciągnie normalnie. Powiedzieli mi że oddadzą kase jak chce a jak nie to będą szukali innej skrzyni i zmieniali. W sumie za tą zabawę dałem 1500zł i zastanawiam się czy dać tą robotę innym ludziom żeby dalej szukali czy skrzynię im dać na części i wsadzić inną już zrobioną przez nich?

Autor:  czarek12 [ czw kwie 01, 2010 8:37 pm ]
Tytuł: 

Czytam,czytam i tak sobie myślę -za co kolega zapłacił fachmanom te 1500 pln, ja kupiłem skrzynkę od dobrego znajomego za 700 pln i nie było żadnego problemu ,100% sprawna !

Autor:  MarcinJUNAK [ czw kwie 01, 2010 8:58 pm ]
Tytuł: 

No właśnie i ja sie zastanawiam nad tym mykiem, przełożyć graty te co były zmieniane w mojej, zamienić i mieć spokój

Autor:  czarek12 [ czw kwie 01, 2010 9:15 pm ]
Tytuł: 

Powiem tak, ja swoich aut nawet nie dałbym tyknąć palcem żadnemu paparuchowi, nie to żebym był aż nadto oszczędny,ale przecież nasze gwiazdy to proste auta, praktycznie bez żadnej elektroniki i jakiś tam cudów niewidów, jak się ma trochę pojęcia o mechanice , trochę chęci i samozaparcia,to naprawy nie stanowią większego problemu,trochę koledzy z forum pomogą ,doradzą i już jest GIT !

Autor:  MMM [ pt kwie 02, 2010 2:58 pm ]
Tytuł: 

To nieźli fachowcy [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
U mnie za "remont kapitalny" skrzynki (tarczki, kosz wstecznego, pompa, tłok, olej, filtr, naprawa itd) nigdy nie zapłaciłem więcej niż 1800zł.
A za taką usterkę nie powinni wziąć więcej niż 800zł.
Zmień warsztat, niech oddają kasę.

Autor:  MarcinJUNAK [ pt kwie 02, 2010 10:31 pm ]
Tytuł: 

Byłem dzisiaj, mają mi zwrócić 1000zł to jeszcze nie tak źle, ale chyba jednak pojadę do innego fachury i nie będę wsadzał innej skrzyni bo z tego co wyczytałem jak wszystko jest w porządku to tylko zostają zaworki w sterowaniu i regulacja modulatora potem, zastanawiam się tylko gdzie z tym podjechać? Widzę kolego MMM że jesteś z garwolina, może Ty polecisz jakiegoś dobrego skrzyniarza?

Autor:  MMM [ pt kwie 02, 2010 10:37 pm ]
Tytuł: 

MarcinJUNAK pisze:
może Ty polecisz jakiegoś dobrego skrzyniarza?


Najlepiej skrzynie naprawią w Paryżu [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Szczegóły na priv.

Autor:  MarcinJUNAK [ sob kwie 03, 2010 12:17 pm ]
Tytuł: 

ok dzięki za kontakt, będę dzwonił po świętach i zobaczymy co da się zrobić

Autor:  MarcinJUNAK [ pn maja 10, 2010 8:01 am ]
Tytuł:  Re: Taśma forward ASB 722.3

Chciałem opisać moje wrażenia po naprawie skrzyni.
Warsztat w Parysowie koło Garwolina wykonał robotę na ale mam kilka zastrzeżeń bo skrzynia chodzi już dobrze, płynnie zmienia biegi ale jeszcze trzeba by podregulować modulator bo czasem zmianę wyraźnie czuć czyli lekko szarpnie. Na razie zrobiłem koło 100km po tym remoncie ale wszystko wskazuje na to że będzie ok. Zastanawiają mnie tylko kilka rzeczy.
1. Dlaczego po przełożeniu lewarka w najdalszą dolną pozycję skrzynia nie zapina pierwszego biegu? Jak chcę ruszyć z jedynki pedał w podłogę i zredukuje normalnie na jedynkę ale wybierakiem nie mogę jej zapiąć.
2. Na zimnym oleju przeciąga jeszcze zmianę na 3 bieg, obroty dochodzą do 3tys a czasem nie chce zmieniać, po rozgrzaniu oleju wszystko wraca do normy.
3. Czy jest coś takiego jak regulacja przy jakich obrotach skrzynia ma zmieniać biegi albo przy jakim położeniu pedału gazu? Mam czasem wrażenie że biegi zapinają się przy niższych obrotach niż wcześniej przy tym samym położeniu pedału gazu.

Będę się umawiał na poprawki i dodatkowe regulacje bo gwarancja jest więc może coś się komuś nasunie na myśl albo miał taki przypadek u siebie?
K..wa już pomału zaczyna mnie denerwować ten samochód i myślę coraz bardziej nad jego sprzedażą. :(

Autor:  czarek12 [ pn maja 10, 2010 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: Taśma forward ASB 722.3

Z tego co czytam , to kolega strasznie niecierpliwy,tak już jest przy starszych autach że zawsze jest coś tam do roboty, bez grzebania to tylko glanz-nówka z salonu (chociaż i to wcale nie takie pewne ! :lol: )Aby takim autem jeżdzić to trzeba być naprawdę pasjonatem z krwi i kości, liczyć się z wydatkami ,często niemałymi ale za to frajda i szacun na drodze jest,bo plastik każdy może mieć(czytaj inne auta-nowsze ) ale niech mi kolega pokaże chociaż 1 -szt która wytrzyma trudy czasu tak jak nasze GWIAZDY !

Autor:  munich [ wt maja 11, 2010 11:11 am ]
Tytuł:  Re: Taśma forward ASB 722.3

ja go rozumiem
nie jest niecierpliwy tylko płaci i chciałby jeżdzic bez problemu
punkt zmiany biegu czyli to przy jakich obrotach zmieni się bieg możesz regulowac naciągiem linki
z tą różnicą jaka jest w pracy skrzyni na zimnym tez nie jest to normalne-nie powinna byc aż taka -może jakis badziewny olej wlali? albo nadal niedomaga sterowanie

100km to powinni przejechac mechanicy z tobą w aucie jako test drogowy po naprawie i na bieżąco usunąc niedomagania

napisz jak będzie wyglądał ciąg dalszy

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/