MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Olej do ASB -hipol ATF ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47554
Strona 1 z 2

Autor:  czarek12 [ wt mar 16, 2010 8:23 pm ]
Tytuł:  Olej do ASB -hipol ATF ?

Czy ktoś z kolegów lał nasz polski olej HIPOL ATF II D z PKN ORLEN do ASB , podobno jest bardzo dobry i niczym nie ustępuje MOBILOWI 220 ATF, czy to prawda i można go zalać ?
Obrazek

Autor:  koziiii [ wt mar 16, 2010 9:31 pm ]
Tytuł: 

Ja nalałem do ASB 722.355 i chodzi dobrze jak narazie

Autor:  Jurand [ śr mar 17, 2010 7:03 am ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
podobno jest bardzo dobry i niczym nie ustępuje MOBILOWI 220 ATF, czy to prawda i można go zalać ?

Wg. gościa który robił mi rok temu skrzynie, to właśnie ATF z orlenu powodował kiedyś rozwarstwianie tarczek. Jak jest teraz licho wie .. [zlosnik]
Jeśli chcesz wymienić olej w którymś aucie z podpisu, to wg. mnie gra nie warta ryzyka a oszczędności mogą być pozorne.

Pozdr

Autor:  czarek12 [ śr mar 17, 2010 7:29 am ]
Tytuł: 

No własnie mam taki dylemat,chciałem zrobić wymianę w 560 -tce,skrzynka pracuje dobrze ale kto to wie kiedy tam ktoś wymieniał i czy wogóle wymieniał,a trzymam się zasady że zawsze w nowo kupionym aucie wymieniam wszelkie możliwe płyny,z drugiej strony,może to kwestia przypadku ,ale własnie po dolewce orlenowskigo HIPOLU ATF szlag trafił mi skrzynkę w 420 -tce,tzn. tarczki są pewnie dobre bo były zakładane nówki ale oberwało mi stopkę od taśmy, lub pękła tasma-obejma ,tego jeszcze na 100 % nie wiem bo muszę wyciągnąć i rozebrać skrzynkę. Zapodałem temat własnie ze względu na różnicę cenową ,bo polski HIPOL ATF w hurcie 11 pln/litr a MOBIL ATF 220 dwa razy tyle bo 21 pln/l

Autor:  leopold [ śr mar 17, 2010 7:50 am ]
Tytuł: 

Jeżeli olej ma odpowiednie certyfikaty i spełnia normy, to dla starocia typu MB124 nie ma znaczenia producent.
Z innej beczki: mieszkam koło magazynów Orlenu. Codziennie widzę, jak z bramy wyjeżdżają cysterny z transportami do stacji paliwowych. A na burtach wszystkie znane i nieznane mi loga...
Pozdrawia cyniczny Leopold

Autor:  czarek12 [ śr mar 17, 2010 8:50 am ]
Tytuł: 

No niestety taka jest prawda, ja znowu mam warsztat (nie mechanika )w małej odległości od magazynów z LPG który przychodzi od ruskich i cały czas widzę jakie cysterny po niego jeżdzą,ORLEN-SHELL-STATOIL-no dosłownie wszyscy co chcą kupić tanio a sprzedać -sami wiecie, U NAS MAJLEBSZY - LPG POWER !! :lol:

Autor:  Gerri [ śr mar 17, 2010 9:30 am ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
Zapodałem temat własnie ze względu na różnicę cenową ,bo polski HIPOL ATF w hurcie 11 pln/litr a MOBIL ATF 220 dwa razy tyle bo 21 pln/l

Śmieszny jesteś. Olej w skrzyni zmienia się raz na parę lat, a Ty szukasz oszczędności rzędu stu złotych ryzykując uszkodzenie skrzyni...
Z moich osobistych doświadczeń: kolega wymienił w 124 olej na polski - po kilkunastu kilometrach skrzynia straciła biegi. Pomogło dopiero płukanie i wymiana na olej zalecany.

Autor:  czarek12 [ śr mar 17, 2010 9:34 am ]
Tytuł: 

Wcale nie napisałem że chcę oszczędzać, bo faktycznie dobry olej a remont skrzyni to jest różnica,pytałem czy ktoś już lał nasz polski,a ceny podałem dla przykładu !

Autor:  Debesciak [ śr mar 17, 2010 4:42 pm ]
Tytuł: 

temat rzeka :) ja osobiście leje castrola i to kupowanego w Niemczech

Autor:  darus [ śr mar 17, 2010 4:54 pm ]
Tytuł: 

Ja po kupnie swojego 124, wymieniłem olej na ATF II Carlube, do mostu załałem Carlube EP90, przejechałem prawie 9kkm, jak narazie ok.

Autor:  WSR [ śr mar 17, 2010 7:58 pm ]
Tytuł: 

Nie przejmowałbym się te stare skrzynie są tak proste że pewnie pojadą na smalcu oby było ciepło :P Miałem zalany i nic złego się nie działo.

Autor:  KamilKamil [ śr mar 17, 2010 8:06 pm ]
Tytuł: 

WSR pisze:
Nie przejmowałbym się te stare skrzynie są tak proste że pewnie pojadą na smalcu oby było ciepło Miałem zalany i nic złego się nie działo.


Podzielam Twoje zdanie, Panowie ale w latach 80 technika była troszeczkę inna i zakładam że Hipol spełni swe zadanie.

Autor:  czarek12 [ śr mar 17, 2010 9:12 pm ]
Tytuł: 

Jeszcze pytanie odnośnie wymiany,z turbiny -konwektora oczywiście też spuszczamy olej ? ,jest tam korek- wiem, ile tego oleju potrzeba ,bo jak dobrze pamiętam ,cosik ok. 8 litr. ?

Autor:  leopold [ czw mar 18, 2010 8:51 am ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
Jeszcze pytanie odnośnie wymiany,z turbiny -konwektora oczywiście też spuszczamy olej ? ,jest tam korek- wiem, ile tego oleju potrzeba ,bo jak dobrze pamiętam ,cosik ok. 8 litr. ?


Tak jest, z konwertera te spuszczamy. I oczywiście wymieniamy filtr.
Ile wejdzie - to w instrukcji.
Pozdrawia Leopold

Autor:  M100 [ czw mar 18, 2010 9:11 am ]
Tytuł: 

Ja dodatkowo zmieniam jeszcze uszczelkę, co do oleju mój mechanik od skrzyni powiedział ze jeśli zaleje inny niż mobil1 atf 220, to mam się u niego nie pokazywać. O ile się nie mylę, mobil można kupić w opakowaniach po 4l, wychodzi taniej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/