MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej do ASB -hipol ATF ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47554 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | czarek12 [ wt mar 16, 2010 8:23 pm ] |
Tytuł: | Olej do ASB -hipol ATF ? |
Czy ktoś z kolegów lał nasz polski olej HIPOL ATF II D z PKN ORLEN do ASB , podobno jest bardzo dobry i niczym nie ustępuje MOBILOWI 220 ATF, czy to prawda i można go zalać ? ![]() |
Autor: | koziiii [ wt mar 16, 2010 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Ja nalałem do ASB 722.355 i chodzi dobrze jak narazie |
Autor: | Jurand [ śr mar 17, 2010 7:03 am ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: podobno jest bardzo dobry i niczym nie ustępuje MOBILOWI 220 ATF, czy to prawda i można go zalać ?
Wg. gościa który robił mi rok temu skrzynie, to właśnie ATF z orlenu powodował kiedyś rozwarstwianie tarczek. Jak jest teraz licho wie .. ![]() Jeśli chcesz wymienić olej w którymś aucie z podpisu, to wg. mnie gra nie warta ryzyka a oszczędności mogą być pozorne. Pozdr |
Autor: | czarek12 [ śr mar 17, 2010 7:29 am ] |
Tytuł: | |
No własnie mam taki dylemat,chciałem zrobić wymianę w 560 -tce,skrzynka pracuje dobrze ale kto to wie kiedy tam ktoś wymieniał i czy wogóle wymieniał,a trzymam się zasady że zawsze w nowo kupionym aucie wymieniam wszelkie możliwe płyny,z drugiej strony,może to kwestia przypadku ,ale własnie po dolewce orlenowskigo HIPOLU ATF szlag trafił mi skrzynkę w 420 -tce,tzn. tarczki są pewnie dobre bo były zakładane nówki ale oberwało mi stopkę od taśmy, lub pękła tasma-obejma ,tego jeszcze na 100 % nie wiem bo muszę wyciągnąć i rozebrać skrzynkę. Zapodałem temat własnie ze względu na różnicę cenową ,bo polski HIPOL ATF w hurcie 11 pln/litr a MOBIL ATF 220 dwa razy tyle bo 21 pln/l |
Autor: | leopold [ śr mar 17, 2010 7:50 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli olej ma odpowiednie certyfikaty i spełnia normy, to dla starocia typu MB124 nie ma znaczenia producent. Z innej beczki: mieszkam koło magazynów Orlenu. Codziennie widzę, jak z bramy wyjeżdżają cysterny z transportami do stacji paliwowych. A na burtach wszystkie znane i nieznane mi loga... Pozdrawia cyniczny Leopold |
Autor: | czarek12 [ śr mar 17, 2010 8:50 am ] |
Tytuł: | |
No niestety taka jest prawda, ja znowu mam warsztat (nie mechanika )w małej odległości od magazynów z LPG który przychodzi od ruskich i cały czas widzę jakie cysterny po niego jeżdzą,ORLEN-SHELL-STATOIL-no dosłownie wszyscy co chcą kupić tanio a sprzedać -sami wiecie, U NAS MAJLEBSZY - LPG POWER !! ![]() |
Autor: | Gerri [ śr mar 17, 2010 9:30 am ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: Zapodałem temat własnie ze względu na różnicę cenową ,bo polski HIPOL ATF w hurcie 11 pln/litr a MOBIL ATF 220 dwa razy tyle bo 21 pln/l
Śmieszny jesteś. Olej w skrzyni zmienia się raz na parę lat, a Ty szukasz oszczędności rzędu stu złotych ryzykując uszkodzenie skrzyni... Z moich osobistych doświadczeń: kolega wymienił w 124 olej na polski - po kilkunastu kilometrach skrzynia straciła biegi. Pomogło dopiero płukanie i wymiana na olej zalecany. |
Autor: | czarek12 [ śr mar 17, 2010 9:34 am ] |
Tytuł: | |
Wcale nie napisałem że chcę oszczędzać, bo faktycznie dobry olej a remont skrzyni to jest różnica,pytałem czy ktoś już lał nasz polski,a ceny podałem dla przykładu ! |
Autor: | Debesciak [ śr mar 17, 2010 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
temat rzeka ![]() |
Autor: | darus [ śr mar 17, 2010 4:54 pm ] |
Tytuł: | |
Ja po kupnie swojego 124, wymieniłem olej na ATF II Carlube, do mostu załałem Carlube EP90, przejechałem prawie 9kkm, jak narazie ok. |
Autor: | WSR [ śr mar 17, 2010 7:58 pm ] |
Tytuł: | |
Nie przejmowałbym się te stare skrzynie są tak proste że pewnie pojadą na smalcu oby było ciepło ![]() |
Autor: | KamilKamil [ śr mar 17, 2010 8:06 pm ] |
Tytuł: | |
WSR pisze: Nie przejmowałbym się te stare skrzynie są tak proste że pewnie pojadą na smalcu oby było ciepło Miałem zalany i nic złego się nie działo.
Podzielam Twoje zdanie, Panowie ale w latach 80 technika była troszeczkę inna i zakładam że Hipol spełni swe zadanie. |
Autor: | czarek12 [ śr mar 17, 2010 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Jeszcze pytanie odnośnie wymiany,z turbiny -konwektora oczywiście też spuszczamy olej ? ,jest tam korek- wiem, ile tego oleju potrzeba ,bo jak dobrze pamiętam ,cosik ok. 8 litr. ? |
Autor: | leopold [ czw mar 18, 2010 8:51 am ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: Jeszcze pytanie odnośnie wymiany,z turbiny -konwektora oczywiście też spuszczamy olej ? ,jest tam korek- wiem, ile tego oleju potrzeba ,bo jak dobrze pamiętam ,cosik ok. 8 litr. ?
Tak jest, z konwertera te spuszczamy. I oczywiście wymieniamy filtr. Ile wejdzie - to w instrukcji. Pozdrawia Leopold |
Autor: | M100 [ czw mar 18, 2010 9:11 am ] |
Tytuł: | |
Ja dodatkowo zmieniam jeszcze uszczelkę, co do oleju mój mechanik od skrzyni powiedział ze jeśli zaleje inny niż mobil1 atf 220, to mam się u niego nie pokazywać. O ile się nie mylę, mobil można kupić w opakowaniach po 4l, wychodzi taniej. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |