Witajcie !!!
Od tygodnia jestem posiadaczem tej oto niuńki...
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Nie jest to idealne dzieło ale takie własnie miało być żeby było co robić w wolnym jeszcze czasie

Trzeba zając się paroma pierdołami i dlatego bedę Was męczył pytaniami bo to mój pierwszy Mercedes po 85r
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
a ja z "nowości" to cienki jestem
Trochę faktów:
Auto z 11.95r czyli końcówka produkcji
Przebieg 119mil=190.000km udokumentowane
San ogólny dobry.
VIN WDB1240882F340603
Model 280 TE / E 280
Chassis 1240882F340603
Engine 104942 22 062785
Transmission 722504 04 220476
Order 0 5 537 82805
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Delivery date 14.11.95
Dealer Great Britain (537)
Interior leather mushroom (265)
Paint
572 ruby red metallic (? 01.01.1995)
Options
240 outside temperature indicator (? 01.03.1982)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (? 01.05.1984)
291 airbag for front passenger
airbag for front passenger (? 01.10.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (? 01.05.1988)
341 additional lamp (? 01.09.1982)
412 electric sliding roof with tilting device (? 01.07.1983)
425 5-speed automatic transmission (? 01.02.1988)
461 instrument with mileage reading and english lettering (? 01.04.1990)
538 automatic antenna and front loudspeaker - without radio set (model 500SEC with loudspeaker only) (? 01.10.1989)
541 double roller blind used as luggage and passenger guard (? 01.01.1980)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (? 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (? 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (? 01.11.1982)
584 electric window lifters (front and rear doors) (? 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (? 01.01.1972)
613 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic (? 01.02.1963)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (? 01.03.1985)
668
722 baggage rack, integrated (? 01.07.1981)
731 wood trim, burred walnut root (? 01.08.1980)
833 Listwy dachowe na bagaż
844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (? 01.10.1977)
880 closing system with infrared remote control (? 01.02.1988)
Auto zostało prze zemnie ocalone przed rychłą śmiercią pod olbrzymią prasą hydrauliczną...na lokalnym shrocie (sam się dziwie dlaczego chcieli popełnić tą zbrodnie, ale mozna się do tego przyzwyczaić będąc w UK

) Pojazd bez kół postawiony gdzieś na placu od razu przykuł moja uwagę, po pierwszych oględzinach spostrzegłem brak akumulatora, oleju w silniku, przecięte węzę od chłodnicy oraz zerwaną linkę od maski i rozwalony grill...nie było źle jak na początek lecz po podniesieniu samochodu zauważyłem brak całego wydechu z katalizatorem włącznie

oraz chamską dziurę w baku (fi 15)bo poco odkręcić korek jak można szybciej zrobić kuku w baku

No ale cóz...w ten sposób się traktuje auta które wjechały na teren scrap yardu i ciężko winić kogokolwiek za wykonywaną tu rzeźnicza (jak dla nas) pracę. Na moje szczęście w aucie znajdowła się najważniejsza część dokumentacji czyli tzw V5 inaczej mówiąc jakby dowód rejestracyjny, który to upoważnia do zakupu czy sprzedaży samochodu, oraz kluczyk w stacyjce

Zapytany przeze mnie scrapiman oco kaman z tym kombi i co mu dolega, nie otrzymalem zadowalającej odpowiedzi bo dostarczono go nie bezpośrednio od poprzedniego właściciela a niestety już od pośrednika sprzątającego świat na telefon
Nazajutrz, mając już w ręce adres poprzedniego użytkownika, udałem się doń

...okazała się to być kobitka całkiem do rzeczy, z którą można było pogadać o marce i jej zaletach...jak się okazało jedynym powodem oddania samochodu koledze sprzątajacemu świat, była ASB..coś z niej ciekło i po naprawie znów ciec zaczęło
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
- dla niewtajemniczonych podpowiem że chodziło o olej
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
. Po 2 wizytach w warsztacie mechanior stwierdził że to coś poważniejszego i naprawa będzie wynosiła 1300f

dlatego zacna babeczka podjęła decyzję o skończeniu żywota tej S124

Wg mnie możliwe że mechu miał racje ale nie do końca wydaje mnie się

(o tym później). W spadku otrzymałem teczkę A4 z bardzo obfita historią pojazdu, wszystkie rachunki i większa część przeglądów oraz liczne fakturki i inne papiery sięgające połowy lat dziewięćdziesiątych, nie powiem ucieszyło mnie to bardzo, bo szczerze nie spodziewałem sie tego aż tyle...
Pozegnalismy się miło a ja za telefon do mojego scrapmana że biorę kombiałkę i niech jakieś koła szykuje
Dnia następnego nabyłem droga kupna 6l ojeju semi-synt ,aby cokolwiek plywalo w silniku i taki super hiper mega extra klej co miałby stawić czoło tej dziurze w baku

no i pogrzałem na shrot...tam też uzupełniłem płyny,zapodałem kółka i wstawiłem akumę...rozgladając się dokładnie znalazłem jeszcze inne E-klasy w kombi i wytargałem grilla i linkę klapy...Cały zadowolony zamknąłem fur i wyczekiwałem ranka by skoczyć lawetą i odebrać kombiałke z rąk złoczyńców
Załadunek odbył sie bez przeszkód choć użyto sztaplarki/wózka widłowego do tego celu...nic sie nie pogięło ani uszkodziło więc przy okazji brawa dla operatora
![[zlosnikok]](./images/smilies/zlosnikok.gif)
...Cała operacje skutecznie utrudniał deszcz , którego serdecznie mam juz dosyć i jak zwykle skutecznie krzyżuje moje plany

Przez całe 4 dni lalo i nic nie zrobilem, lecz ostatni weekend był przełomowy wyszło słońce i cos tam pchnąłem temat do przodu
Jak zobaczycie wymieniłem grilla, zainstalowałem linkę maski zakleiłem diurę w baku oraz posztukowałm węże o chłodnicy by móc odpalic silnik. Zalałem aż 5l Pb i zacząłem modlic się by odpalił...moje prośby dziwnym trafem zostały wysłuchane (chyba byłem dobry przez cały rok czy jak

?) 6 garów zabrzmiało całkiem równo i cholernie mocno bo jak pamiętacie jest to wersja WRC bez wydechu
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Silnik pracuje naprawde równo i cicho...brak przedmuchów, ciśnienie oleju skoczyło na maxa, po 5 minutach na wolnych obrotach usatbilizowaly sie na poziomie 750rpm i temp nie przekroczyła 80st...było dobrze

Nie zaobserwowałem wycieków i innych złych objawów...przyszedł czas na sprawdzenie oleju w ASB no i tu nie jest jak powinno być, otóż zalali tego oleju jak głupki z 15mm ponad kreskę max a potem się dziwia że skrzynia cieknie

Wg mnie skrzynia jest chyba wmiarę ok, bo podczas poruszania się po podjeżdzie z P na D potem N i R, nic nie szarpało nie przeciągało no po prostu jak dla mnie jest gitarra, możliwe że coś się będzie działo złego przy większych prędkościach ale ze względu na tłumoka nie moge przegonić maszyny w trasie i potwierdzić jakiejś tezy. Na dzień dzisiejszy pojazd wyglada tak jak wygląda i jeszcze trochę upłynie zanim będzie perfect
![[smiech]](./images/smilies/smiech.gif)
ale jak znam siebie to dołożę wszelkich starań by to było jak najszybciej bo wg mnie warto...ale oceńcie sami.
Reszta fotek :----> http://picasaweb.google.pl/xotroz/S124E28095r?authkey=Gv1sRgCNXs1rjF8srMOA#
Pozdrawiam Arti Zortox