MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

C126 500 SWAP NA 300TD
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46984
Strona 1 z 2

Autor:  kamil100 [ pt lut 19, 2010 11:02 pm ]
Tytuł:  C126 500 SWAP NA 300TD

WITAM

zastanawiam sie nad przelozeniem silnika 300td z np. w124/w210 do c126, wiem ze uzytkownik bary to robil ale chyba do modelu c140

jakie glowne problemy sa spotykane ?

jesli sa 2 auta jeden caly sec500 i drugi np. w124 300td z wszystkimi czesciami dostepnymi na przekladke to jakie problemy mozna napotkac co jest trudne do zrobienia (nie ma rzeczy nie mozliwych)

na co trzeba uwazac?

co ogolnie sadzicie o tym pomysle ?

co w ogole sadzicie o silniku 300td ? dawalby rade przy tak wielkiej budzie ?

prosze o sensowne wypowiedzi

Autor:  Frytejro [ sob lut 20, 2010 11:05 am ]
Tytuł: 

Trzeba wyciac kawalek prowadnicy prawej by Ci sie turbina zmiescila. reszta to tylko wyciagnij i wloz. Pasuje tez miec łapy do 3,0turbo na starsze poduszki jakie sa w 126. Gdzies mam zdjecie z numerem takich lap, zreszta mam takie lapy u siebie w aucie jak cos hehe.

co do dawania sobie rady - z tym mostem (500) to auto bedzie jezdzic jak 2,5turbo D z automatem kombi.

Bedziesz mial przy 100km/h niecale 1000 obr./min

Jesli nie razi cie rechot (tylko na wolnych obrotach bo pozniej juz nie czuc ze to diesel) w SECu to mozesz przekaldac ;)

Autor:  kamil100 [ ndz lut 21, 2010 2:04 pm ]
Tytuł: 

coz nie potrzebuje miec jakis super osiagow, cos w okolicach 10-11sek do setki mi w zupelnosci wystarcza (to tak tylko orientacyjnie podalem o jakie przyspieszenie mi chodzi bo wiadomo ze auto na 1/4 mili nie bedzie startowac) i wiekszosc podrozy bedzie w zakorkowanym miescie wiec tez nie byloby gdzie potencjalu wykorzystac

oszczednosci mysle ze by byly spore, gdyz takiego dawce moge wyrwac za grosze a polowe mniejsze spalanie w miescie brzmi zachecajaco


w210 czy w124 przeznaczyc jako dawce 300td czy to bez znaczenia ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 21, 2010 2:12 pm ]
Tytuł: 

facet 10 sek do setki :lol: :lol: :lol: chyba sobie zartujesz.Jak W124 ma seryjnie cos 14 sek czy nawet 15 a jak juz ma najechane 300-400tys i niektore konie sa stare i zmeczone i kulawe to i bedzie 16-17sek [zlosnik] Takie przyspieszenie jak piszesz to kup seryjne w210 300Turbo i bedzie git.

Autor:  bary123ce [ ndz lut 21, 2010 2:42 pm ]
Tytuł: 

W124 ma seryjnie 10,9 sek.

Autor:  Frytejro [ ndz lut 21, 2010 4:35 pm ]
Tytuł: 

moj z mostem 3,46 long ma 11-12 sek. katalogowo 13 sek ma w126SDL. to CI wystarczy spokojnie, bo w miescie "bujasz" sie na starcie do 80 a ta predkosc nawet 2,0D w w201 nie osiaga tragicznie. Jesli nie razi Cie jak to mowia ludzie kundlenie to wg mnie warto - zmienisz na turbo D i zapomnisz o silniku w tym aucie.

a 16 sek to ma 2,0D a nie 3,0 turbo.. :roll:

Autor:  kamil100 [ ndz lut 21, 2010 4:38 pm ]
Tytuł: 

takze nie widze problemu a co do gadania nt. diesla w c126 to kolo paly mi lata kto co mowi wazne zebym ja bym zadowolony

Autor:  Frytejro [ ndz lut 21, 2010 4:39 pm ]
Tytuł: 

a dodam ze 10-11 sek to malo ktore nowe auto z silnikiem mniejszym niz 1,9 ma.. :P nawet audi A4 TDI ma 13 sek a jak smiga :lol:

Autor:  kamil100 [ ndz lut 21, 2010 4:47 pm ]
Tytuł: 

zreszta o czym my gadamy, jak mowilem auto nie ma startowac na 1/4 mili tylko miec wystarczajace przyspieszenie

Autor:  blackmilk [ ndz lut 21, 2010 5:12 pm ]
Tytuł: 

kamil i chcesz dac sie skroic jakiemus golfowi tdi pod swiatlami? [zlosnik]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 21, 2010 5:31 pm ]
Tytuł: 

Popierniczyło mi sie troche.Najlepszym rozwiazaniem było by do 126 zapodać 300Turbo z w210.Wywalic pompe elektroniczną zeby niebyło problemów.Pompa mechaniczna,big turbo i cooler....To by dało jakies spokojne 200-230 KM.Zboczeńcy wyciagaja z tego silnika 400KM ale na codzień 200KM by starczyło starczyło spokojnie a przy 230-240KM jezdziło by to praktycznie jak V8 :lol:

Autor:  kamil100 [ ndz lut 21, 2010 5:49 pm ]
Tytuł: 

moge sie mylic ale przyspieszenie nie zalezy od momentu obrotowego czasem ?

Autor:  DJ MAKU [ ndz lut 21, 2010 7:05 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Zboczeńcy wyciagaja z tego silnika 400KM

Tacy 'Zboczeńcy' jak ten tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=W3ljEyq5AiQ

Tam gdzieś przy którymś filmiku o tym "Mersu" było podane, że ma on mieć 450KM, i tak się właśnie zastanawiałem, czy to możliwe, jak długo pociągnie silnik po takim wysileniu, i z jaką transmisją musi on współpracować.

Moim zdaniem jak do miasta to wystarczy, gdy dużo jeździsz, to się to nawet szybko zwróci, a jak jeszcze możesz coś odliczyć od paliwa, to już całkiem. Zresztą na trasie też czymś takim bez większego trudu osiągniesz prędkości prawnie niedozwolone, mnie osbiście jednak by trochę brakowało ciągu V8 w coupe, gdybym miał przerabiać na diesla, to wybrałbym jednak sedana, jakoś lepiej pasuje...

Autor:  Janfocus [ ndz lut 21, 2010 7:31 pm ]
Tytuł: 

Frytejro pisze:
Trzeba wyciac kawalek prowadnicy prawej by Ci sie turbina zmiescila.

to chyba rzecz która eliminuje ten pomysł, ale z drugiej strony motory od 124 turbo były montowane do 126, więc powinno się dać -tylko po co?
Załóż gaz i masz koszta jak 3.0D a osiągi o wiele lepsze...

Co do osiągów, to 126 jest niewiele cięższe od 124.
Frytejro pisze:
Bedziesz mial przy 100km/h niecale 1000 obr./min

to chyba mała przesada, bo fabryczne 124 musiało by mieć ok1400obr na 4 tym biegu przy 100km/h, bo ma przełożenie 2,65

Spokojnie różnica w przełożeniach mostów 300d turbo i 500 jest ok 15% <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
kamil100 pisze:
kolo paly mi lata kto co mowi

takie teksty nie pomagają w zdobywaniu informacji...

Autor:  kamil100 [ ndz lut 21, 2010 9:30 pm ]
Tytuł: 

z tym gazem niby tak ale obecny silnik byl nie uzywany spory kawalek czasu i ciagle sie cos w nim psuje (moje inne tematy) niby glupoty ale z glupot sie zrobia powazniejsze rzeczy i bledne kolo a zmienie na dzialajacy na ktorym bede pewniejszy, zreszta czytam o problemach chlopakow z gazem czasem to nawet mi sie odechciewa.

kazdy mowi o kosztach ale jak powiem ze za taki 300td rozbity samochod zaplace z 1500-2000tys zlotych to mysle ze wiekszosc osob zmieni zdanie

poza tym instalacja w srodku jest taka (kable) ze np. probowalem odpiac zawor powietrza dodatkowego to mi kabel sie w reku zlamal i od kostki odpial

nastepna rzecz to diesel jest tanszy w krajach unii europejskiej (moze poza gb gdzie jest taki sam jak pb) i w krytycznych sytuacjach jak nie bedzie wyjscia mozna cos przjezdzic na czerwonej :D:D



kamil100 napisał:
kolo paly mi lata kto co mowi

takie teksty nie pomagają w zdobywaniu informacji...

wiem ze nie brzmi to grzecznie, ale zdarzylo mi sie czytac temat barego gdzie wkladal 300td do c140, wielu przeciwnikow tam sie znalazlo ale pytam sie po co ktos sie komus wtraca? Ja np. postanowilem ze tak zrobie a wielkie internetowe spinanie ze to tamto sramto malo mnie obchodzi. To chcialem przekazac w tej prostej tresci :D


a primo ultimo jesli osiagi beda naprawde tragiczne to bede robil jak kolega wyzej, jakies tam KM da sie wyciagnac

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/