MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

V 8 ciśnienie sprężania -W 560
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46607
Strona 1 z 1

Autor:  czarek12 [ czw lut 04, 2010 7:44 am ]
Tytuł:  V 8 ciśnienie sprężania -W 560

Witam ! Mam pytanie odnosnie ciśnienia sprężania w silnikach V8 ,jakie powinno być nominalne i graniczne,jaka dopuszczalna różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami ?

Autor:  BrunoGiamatti [ czw lut 04, 2010 10:05 am ]
Tytuł: 

Ciśnienie sprężenia.. masz na myśli kompresje tak?
Więc z tego co pamiętam graniczna różnica między cylindrami to coś ok 1,5atm
Jeśli masz na każdym ok 13 atm to ładnie .. jeśli dochodzi do ok 10 to oznacza, że jest jakaś kaszana [zlosnik]

Autor:  Paweł-Sec [ czw lut 04, 2010 11:13 am ]
Tytuł: 

Normalne to ok 13 atm

Minimalne to 8 atm

Różnica między tłokami max 1 - 1,2 atm.

Autor:  koziiii [ pt lut 05, 2010 12:06 pm ]
Tytuł: 

Witam kolegów,

W mojej V8 na siedmu cylindrach mam 11,5 atm a na jednym 9,5. Z tego co piszecie wynika, że jest to zbyt duża różnica. Jakie objawy/problemy może powodować?

Autor:  czarek12 [ pt lut 05, 2010 3:35 pm ]
Tytuł: 

Witaj kolego ! Na tym jednym cylindrze to faktycznie trochę mało, bo granicznie,pewnie poszły pierścionki lub jeśli smigasz na LPG mogło nadpalić któryś z zaworów, zrób próbę olejową tzn.wlej przez otwór od świecy trochę oleju i zmierz ponownie kompresję, jeśli się poprawi to pierścionki, jesli nic nie da ,to zawory,zrób to oczywiście na zimnym silniku, poza tym może sie to odbijać na nierównej pracy silnika !

Autor:  Paweł-Sec [ pt lut 05, 2010 4:28 pm ]
Tytuł: 

koziiii pisze:
Witam kolegów,

W mojej V8 na siedmu cylindrach mam 11,5 atm a na jednym 9,5. Z tego co piszecie wynika, że jest to zbyt duża różnica. Jakie objawy/problemy może powodować?


Proponuje ci na dzień dobry posciągac głowice - zobaczysz w jakim stanie sa zawory.

Działaja w tej chwili przy mojej jednostce , może ciśnienia miałem lepsze na 6 cyl. ale niestety dwa ostatnie praktycznie stracuły moc.

Autor:  koziiii [ pt wrz 10, 2010 4:42 pm ]
Tytuł:  Re: V 8 ciśnienie sprężania -W 560

Witam,

Dzięki za podpowiedzi. Po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się, że wytarty jest wałek rozrządu. Czeka mnie jego wymiana łącznie z dźwigienkami wyceniona na 6kPLN (w oryginałach). Po przejściach kolegi Sneer opisanych w temacie "m116 m117 wałki, dźwigienki" nie widzę innego wyjścia jak wyłożyć kasę na taką naprawę.

Pozdrawiam,
Piotr

P.S.
A oto przyczyna wytarcia wałka
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=32053

Autor:  bary123ce [ pt wrz 10, 2010 10:12 pm ]
Tytuł:  Re: V 8 ciśnienie sprężania -W 560

hej, który wałek Ci się wytarł? Bo mam taki ładny jeden od M117 za półdarmo

Autor:  koziiii [ sob wrz 11, 2010 11:59 am ]
Tytuł:  Re: V 8 ciśnienie sprężania -W 560

Kolego, wałek lewy nr oryg. 1170512001. Ja mam silnik M116 4.2

Autor:  Nemo [ sob wrz 11, 2010 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: V 8 ciśnienie sprężania -W 560

skoro już wiesz co jest to nie zwlekaj z naprawą. Przy moim poprzednim samochodzie zdawało mi się, że nie muszę się jeszcze spieszyć i miałem rację- ZDAWAŁO mi się. naprawa silnika kosztowała mnie za to dużo, dużo więcej. Powodzenia i pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/