MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46604
Strona 1 z 1

Autor:  REKIN-M5 [ śr lut 03, 2010 11:21 pm ]
Tytuł:  202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

witam mam problem z c-klasą silnik 2l benzyna na wtrysku ,nierówno pracuje na wolnych obrotach a gdy się nagrzeje przygasa na wolnych jakby miał zgasnąć ,ale jednak obroty podskakują i silnik nadal pracuje z tym że co kilka minut to się pojawia z powrotem. I jeszcze jedno ,silnik przy 4,5tys obrotów(rpm) zaczyna przerywać jakby odcinało mu paliwo,ewentualnie miał jakby blokadę obrotów coś jak w automacie ,choć to zwykła manualna skrzynia ,silnik podczas jazdy kompletnie nie ma mocy.jakie są wasze sugestie ...czy morze ktoś miał taki przypadek?gdzie szukać jak na razie zmieniłem świece,jutro wywalam filtr paliwa i zakładam nowy,ale czuje ze to morze być albo rozdzielacz paliwa ,albo CAT-alizator- Sam już nie wiem,kompletnie zgłupiałem
czekam na wasze spostrzeżenia .pozdrawiam

Autor:  kompressor [ czw lut 04, 2010 12:04 pm ]
Tytuł: 

Przepływomierz
przepustnica
gasgeber

tylko komp i sprawdzac

Autor:  REKIN-M5 [ wt mar 30, 2010 6:56 pm ]
Tytuł: 

WITAM ,NA CAŁE SZCZĘŚCIE OBESZŁO SIĘ BEZ KOMpUTERA ,i przewalania wszystkich części, i całe szczęście trafiłem przypadkiem ,otóż inżynierowie w 202 zamontowali sobie nie 1 cewkę wysokiego napięcia a 2 po 2 kable na świece zamiast 1 na 4 świeczki-poronione naprawdę z tymi 2 cewkami ale w sumie zmian 1 cewki i autko znów śmiga po staremu :)

Autor:  REKIN-M5 [ czw sie 05, 2010 6:13 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

Problem powrócił ;-( .Silnik pali tylko na 2 cylindry i nie wiem kompletnie co jest.Zasilanie na cewki idzie. 1 z cewek podaje iskrę na 2 cylindry a druga cewka nie reaguje (zmiana cewek nic nie pomogła )nadal te same objawy.
Nawet diagnostyka komp. nic nie wykazała.Silnik jak chodził tak dalej pracuje tylko na 2 gary
wymienione zostały
* kable
* świece
* obydwie cewki
jest to poj. 2l benzyna z 96r układ zapłonowy bosch ,poszukuje jeszcze informacji gdzie można znaleźć moduł zapłonu ewent. jak on wygląda i gdzie go szukać bo być morze to on jest wadliwy,(a raczej na pewno?) ,lub proszę o jakąś podpowiedź?morze to jakiś czujnik,czy inne podobne ustrojstwo siadło i z tąd brak tej iskry,Nie wiem już sam?opieram się już tylko na domysłach,i szukam po omacku.Dodam jeszcze że silnika na tych 2 cyl. dochodzi tylko do ok 3,5 tyś obrotów i zaczyna równo przerywać tak jakby odcinało mu zapłon?Czekam na wskazówki i porady

Autor:  REKIN-M5 [ pn sie 09, 2010 11:01 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z zapłonem (iskra)

I NADAL NIC.KILKA DNI SPĘDZONYCH PRZY MERCU ,I ŻADNEGO REZULTATU ,ISKRY JAK NIE BYŁO NA jednej Z dwóch cewek tak niem nadal,nie wiem kompletnie co z tą gwiazdeczka się dzieje>? :-( może coś ? ktoś ? z forumowiczów wie.... co może go boleć...

Autor:  VALENTINE123 [ wt sie 17, 2010 11:38 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

Temat powszechnie znanyw silniku M111 2.0 ,moduł zapłonu do wymiany .Standardowe 2 usterki ,jedna ,brak iskry na 1 cewkę czyli na 2 cylindry ,a drugie uszkodzenie MAP sensora w tym module (można naprawić).Niestety musisz kupić nowy moduł ,a to koszt około 800-1300zł ,oczywiscie uzywka.

Autor:  REKIN-M5 [ śr sie 18, 2010 10:26 am ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

A JUŻ NIE WIERZYŁEM ŻE KTOKOLWIEK NAPISZE,W TYM TEMACIE.SERDECZNE DZIĘKI
VALENTINE123
Cytuj:
a drugie uszkodzenie MAP sensora w tym module (można naprawić).Niestety musisz kupić nowy moduł ,a to koszt około 800-1300zł ,oczywiscie uzywka.


a co to jest ten,,MAP''sensor ,za co on jest odpowiedzialny,
Sprawdzałem ceny na Alle.. i tego się obawiałem że będę musiał ok 1000 zł wywalić ,ale skoro trzeba.Tu bardziej się martwię tym że nie ma za wiele modułu z BOSCH w większości to SIEMENS, i szukanie po numerach.. jak na razie znalazłem 1 ,ale było za późno-sprzedany ,a cena nowego to prawie 1000 Funtów,ciekaw jestem ile w ASO w Polsce by za to zaśpiewali...choć koszt tej części nowej tu w Anglii przewyższa wartość auta,więc jak nie znajdę używki - kalkulacja będzie brutalnie prosta...na części go wyślę do PL

Autor:  VALENTINE123 [ śr sie 18, 2010 5:26 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

Map sensor mierzy podcisnienie w kolektorze dolotowym ,stąd ta rurka która idzie do modułu zapłonu .W tym silniku nie ma przepływomierza więc żeby komputer silnika wiedział ile jest zasysanego powietrza to mierzy podcisnienie .
Niestety w Twoim przypadku nie jest uszkodzony ten czujnik ,bo nie pali na 2 gary.To czy Siemens czy Bosch nie ma znaczenia ,wazny jest numer .Jak masz numer zaczynający sie na 018 to moduł jest z immobilizerem ,a jak z 015 to bez immo.

Autor:  darus [ śr sie 18, 2010 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

To czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, dzięki niemu sterownik m.in. opóźnia lub przyspiesza zapłon. widocznie w mercedesie jest wbudowany w sterownik silnika, do sterownika idzie tylko przewód podcisnienia z kolektora.

Autor:  MarcinJUNAK [ wt sie 24, 2010 2:04 pm ]
Tytuł:  Re: 202 C-KLASA 200E 96R problem z obrotami silnika

Ja przeżywałem taka usterke u mnie w M104, poszła końcówka mocy na kompie czyli sterowniku silnika i nie chodził na dwa garki bo nie dostawał sterowania impulsem z kompa, podjechałem do Grabowskiego w Piasecznie i naprawił, ogólnie grubsza robota bo nie zawsze pali sie tylko komp ale niektóre inne rzeczy też i wtedy drogo wychodzi a wszystkiemu winna wiązka :( temat powszechnie zanany w tych silnikach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/