MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wentylator nie dziala pomocy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46454
Strona 1 z 2

Autor:  lana77 [ czw sty 28, 2010 3:30 pm ]
Tytuł:  wentylator nie dziala pomocy

juz kilka razy wentylator sie pozno wlaczal ale nie myslalem ze to jakis powod ze cos sie psuje i teraz po kilku dniach gdy teraz ocieplilo sie po zapaleniu silnika i potem gdy pojezdzilem kilka kilometrow wentylator juz nie zalacza sie od nagrzewnicy powietrza .kto moze wiedziec gdzie mam zaczac szukac usterki .prosze o pomoc

Autor:  BrunoGiamatti [ czw sty 28, 2010 3:53 pm ]
Tytuł: 

Mówisz o wiatraku ogrzewania czy o którym?
Jeśli właśnie o tym to sprawdź szczotki. Miałem identycznie w Toyocie.

Autor:  Blazey [ czw sty 28, 2010 5:01 pm ]
Tytuł: 

W 124 potrafił szwankować bezpiecznik termiczny, montowany zaraz na silniku (nie wiem, czy tutaj też jest). Podłącz silnik na krótko i sprawdź, jak się zachowuje. Dobrze byłoby zmierzyć mu prąd - uwaga, bo spory!

Autor:  Gerri [ czw sty 28, 2010 7:24 pm ]
Tytuł: 

Może niech lana77 opisze to jeszcze raz. Raz jest wzmianka o późnym załączaniu (co może dotyczyc wentylatora silnika lub klimy) potem coś pisze o nagrzewnicy... :evil:
Człowieku! Zlituj się... :-? Nikt tu nie ma szklanej kuli!
Poza tym przypomnij sobie, że jst coś takiego jak DUŻE LITERY NA POCZĄTKU ZDANIA!!!

Autor:  lana77 [ czw sty 28, 2010 9:52 pm ]
Tytuł: 

juz sprawdzilem dzis u elektryka.Jest to rezystor wentylatora nagrzawnicy taka mala kostka ktora przykrecona jest dwoma srubami na wentylatorze ktory znajduje sie pod filtrem pylowym.Z tego co ogladalem to juz ktos tam zmienial go .Czytalem ze to sie strasznie grzeje ,ale pytanie czym to zastapic jesli to juz bylo zmieniane na cos inne .Na powierzchni wentylatora jest posmarowane pasta by oddawalo cieplo te urzadzenie.I tak mysle czym to zastapic bo to strasznie kosztuje

Autor:  Xytras [ czw sty 28, 2010 10:10 pm ]
Tytuł: 

Na W140 kasa była, ale na naprawy już nie? :lol:

Autor:  lana77 [ czw sty 28, 2010 10:33 pm ]
Tytuł: 

No wlasnie jak wziolem auto to nie bylo widac ze tyle bedzie do napraw i teraz tylko non stop cos wylazi ,a juz troche wydal dodajac te pieniadze teraz to wyszedlby nie model 91 a tylko 96

Autor:  Gerri [ czw sty 28, 2010 10:52 pm ]
Tytuł: 

lana77 pisze:
Jest to rezystor wentylatora nagrzawnicy

To na pewno nie jest REZYSTOR. Rezystor dmuchawy to jest coś takiego:
Obrazek
i kosztuje kilkanaście złotych.

Autor:  wieska [ pt sty 29, 2010 12:41 am ]
Tytuł: 

W 140 posiada elektroniczny regulator tzw. JEŻ Jezeli ten elektryk jest kumaty i napewno jest padniety regulator to nie problem kupic za 400zl dobry nowy zamiennik tu np. http://www.allegro.pl/item895501909_reg ... _nowy.html
Ale poczytaj najpierw forum bo dokladnie jest opisany Twoj problem. (moj problem) Regulator tak bez przyczyny nie pada sprawdz szczotki, oraz komutator, i zobacz czy na lozyskach wntylator sie nie zaciera. Nie polecam regulatorow oryginalnych z demontazu chyba lepiej dobry zamiennik kupic. Chyba taniej ci sie nie uda zdobyc regulatora. Czesto iskrzenie na szczotkach potrafi uszkodzic JEZA. A ta pasta biala termoprzewodzaca ma duze znaczenie , w komplecie z nowym regulatorem lub sklep z komputerami( do procesorow pasta termo) Oryginalny regulator BEHRa chyba 900 do 1300zl w serwisie MB Czasem uzyj opcji szukaj!!! http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Autor:  Blazey [ pt sty 29, 2010 1:04 am ]
Tytuł: 

Przyczyną palenia się jest najczęściej usterka silnika wentylatora. Przytarty na panewkach, ma większe opory i pobiera większy prąd, szczególnie przy ruszaniu. I to smaży te regulatory. Silnik wymontować, wyczyścić, nasmarować. Sprawdzić, o czym wspomina :wieska.
400 zł to sporo. Nie wiem, jak tam wygląda sterowanie, ale można zrobić taki sterownik (nawet lepszy).
Przy montażu pasta termoprzewodząca jest NIEZBĘDNIE KONIECZNA. Powierzchnie muszą być idealnie wyczyszczone ze wszelkich paprochów, by gładko przylegały do siebie. Jedną smarujesz cienką warstwą pasty i dociskasz.

Autor:  lana77 [ pt sty 29, 2010 9:38 am ]
Tytuł: 

Tak jak kolega z legnicy (WIESKA) napisal i podal zdjecie to taki dokladnie regulator padl.Na krotko wentylator pracuje ,a u mnie poprzedni wlasciciel juz tam grzebal i zmieniali ten rezystor i jest on o polowe mniejszy dlatego obciazenia pradem niewytrzymal.Poprzedni wlasciciel to byl partacz ja dopiero ten samochod do normalnosci doprowadzam.Dziekuje za link z allegro ,ja szukalem ale byly tylko same wentylatory .

Autor:  wieska [ pt sty 29, 2010 10:24 am ]
Tytuł: 

Zanim nowy regulator zalozysz podlacz na dluzej silnik na pelne napiecie 12 Volt i zobacz jak silnik pracuje i czy szczotki nie iskrza za bardzo .Jak sie dowiedzialem to panewek sie nie smaruje bo i tak olej wyschnie a w polaczeniu z kurzem skutecznie zablokuje oś jak klej Mozna przemyc panewki srodkiem wysychajacym np WD40 czy nawet benzyna. Ponoc taka panewka wykonana jest ze stopu co po podgrzaniu staje sie tlusty ( Tak mnie oswiecil ten co nawijal mi wirnik w dmuchawie) Jak mozesz to wrzuc zdjecia tego wynalazku co miales zainstalowany

Autor:  ukaniu [ pt sty 29, 2010 10:34 am ]
Tytuł: 

Panewki są ze spieku nasączanego gęstym olejem, mają wokół siebie filc będący magazynem oleju.
Nowe panweki pasują bez luzu na wałek i są naoliwione. Jest smarowanie nic się nie niszczy. Po latach smar wysycha panewki pracują na sucho luz się zwieksza, kurz wchodzi w luz i wszystko lawinowo się niszczy.
Smarowanie panewek odpowiednim olejem jest konieczne, ale takich które nie mają luzu.
Zbrodnią jest
-smarowanie panewek smarem stałym
-zaolejenie komutatora i szczotek - wszystko trzeba odtłuścić a szczotki wypalić delikatnie nad płomieniem. Inaczej zwały kurzu i pyłu węglowego zbijają się w przestrzeniach komutatora niszcząc go.
"Niby prosta sprawa ale"...
Ja sobie zrobiłem sterownik PWM - zamiast skokowego w W201. "Niby prosta sprawa ale"... kluczowanie 30-40A na kartce jest łatwo a w praktyce już troszkę trudniej :-) Nie przypuszczam aby ktokolwiek zrobił to i zarobił na życie sprzedając sterowniki za 400zł, chyba że masowa produkcja...

Autor:  Blazey [ pt sty 29, 2010 12:48 pm ]
Tytuł: 

:ukaniu, a co dałeś jako elementy wykonawcze? Bo jest trochę elementów, które wytrzymują spore prądy przy małej rezystancji złącza, czyli nie powinny się nagrzewać. Największy problem jest zawsze przy starcie i tak zastanawiam się, czy nie zrobić prostej czasówki, która po załączeniu wentylatora puści jakimś bypassem (np. przez przekaźnik) zasilanie na silnik, by ten się rozkręcił.
Jak tam jest oryginalnie to sterowane? Jaki sygnał idzie z kabiny do jeża?

Autor:  karolkarol [ pt sty 29, 2010 1:19 pm ]
Tytuł: 

Małe sprostowanie, nie jeż, nie rezystor tylko regulator dmuchawy:))

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/