MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Po rozgrzaniu słabnie i brak mocy 3.0 m103
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=46417
Strona 1 z 2

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 11:42 am ]
Tytuł:  Po rozgrzaniu słabnie i brak mocy 3.0 m103

po rogrzewaniu się silnika zaczyna słabniec wraz ze wzrostem temp.
po rozgrzaniu do optymalnej temp po wcisnięciu gazu do podłogi auto zaczyna strasznie mulic tak do 3.5tyś obr po przekroczeniu tego dostaję już właściwą moc sa momenty że troszkę szybciej załapuję,a stoją w miejscu na włączonym P bo jest ti wciśniętym gazu do podłogi obroty do 2.5tyś obr gwałtownie przyspieszaja po czym trochę przymuja od 2.5tyś gdzies do 4.5obr ,a jak stoję w korkach mieście i temp. wzrasta powyżej 80stopni to po wciśnięciu gazu do podłogi słychac strzały w wtrysku rozdzielacz i własnie wtedy czuc jak go muli ,wnioskując to jadac spokojnie delikatnie operujac gazem auto jakos jedzie ale to nie jest to nie czuc tej mocy ,bo przy zimnym silniku auto chodzi rewelacyjnie tzn. ma moc i nic go nie muli idzie jak przecinak po osiągnięciu temp około 40stopni czuc juz że słagnie i im wyższa temp tym coraz to gorzej

trochę już poeksperytowałem a dokładnie to.
-potencjometr ustawiony 0.7
-sonda wymieniona
-wszystkie nieszczelności zrobione
-skład mieszanki ustawiony
-wtryskiwacz rozruchowy równiez sprawny

zastanawia mnie kilka elementów których jeszcze nie sprawdziłem a może jednak coś mają do tego oto i one:
-jakieś czujniki na głowicy
-moduł zapłonowy
-podciśnienia??(możliwe że coś jest źle połaczone)
-EHA (po odłaczeniu nie czuc różnicy w jeździe)
-pod rodzeiaczem jest coś takie co wchodzą w to dwa przewody podciśnieniowe oraz jakiś kabel (sterują to przepustnica chyba)

już naprawde nie wiem gdzie szukac przyczyny co jeszcze mam sprawdzic???

Autor:  TReneR [ śr sty 27, 2010 11:51 am ]
Tytuł: 

Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 1:01 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.


czy ten czujnik temp. to ten dwupinowy wkrecany w głowicy przy 6 cylindrze????

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 1:24 pm ]
Tytuł: 

Jeśli sonda jest sprawna...
Jak wygląda wypełnienie na pinie diagnostycznym na jałowych i 3000 obr.
Powinno być widać wyraźne wahania świadczące o adaptacji (dobrze mieć miernik wskazówkowy).
Jak wygląda sygnał z sondy?

Autor:  TReneR [ śr sty 27, 2010 1:49 pm ]
Tytuł: 

rogra pisze:
TReneR pisze:
Czujnik temperatury powietrza w dolocie, czujnik temperatury cieczy chlodzacej do sprawdzenia.


czy ten czujnik temp. to ten dwupinowy wkrecany w głowicy przy 6 cylindrze????


Cieczy - tak.

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 2:17 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jeśli sonda jest sprawna...
Jak wygląda wypełnienie na pinie diagnostycznym na jałowych i 3000 obr.
Powinno być widać wyraźne wahania świadczące o adaptacji (dobrze mieć miernik wskazówkowy).
Jak wygląda sygnał z sondy?


wypełnienie 50% około 7.00 a 7,40 V

z takim wypełnieniem silnik pracuję na jałowych może chodzic 5minut a czasem dłużej ale nie zawsze (nie ma reguły)i nagle dzieje się problem bo wypełnienie spada do 2.50V 2.70V i wtedy silnik kuleje i chodzi tak cały czas dopiero jak zgasze chwile odczekam i odpale to wzrasta ale też nie zawsze (po tym zgaszeniu przy takim niskim wypełnieniu jest problem z odpalnie na rogrzanym silniku) sam już nie wiem co sie dzieje i co ma na to wpływ ale odkryłem jedną ciekawostkę a mianowicie wypełnie na mierniku pokazuje 2.50V i po odłączeniu wtyczki od czujnika temp. powraca znów do 50% no i silnik pracuje ,po ponownym podłaczeniu tej wtyczki do czujnika nie ma żadnych zmian, wypełnienir cały czas 50%,coś mi sie wydaję że ma tu jakiś związek temp.a może po prostu ten czujnik??? jeśli on to jak go sprawdzic lub ominąc

jeden gośc mówi mi że to może byc wina termostatu bo temp. po rogrzaniu wskazuję 80stopni a czasem nawet więcej z tym że jest zima więc coś chyba nie tak i za szybko się nagrzewa do tych 80stopni

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 4:07 pm ]
Tytuł: 

Jaki sygnał jest z sondy L? pytam i pytam i nie wiem a szklana kula nie działa.

Moim zdaniem czujniki temperatury to nie będzie trop - ale możesz zmierzyć rezystancję tych czujników widzianą na odpowiednich złączach sterownika.

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 9:25 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Jaki sygnał jest z sondy L? pytam i pytam i nie wiem a szklana kula nie działa.

Moim zdaniem czujniki temperatury to nie będzie trop - ale możesz zmierzyć rezystancję tych czujników widzianą na odpowiednich złączach sterownika.


około 0.5V

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 9:32 pm ]
Tytuł: 

No to ta sonda wymieniona na Nową czy nie?
Sprawna gorąca sonda nie daje takiego napięcia. Musi się wahać pomiędzy pi razy oko 100 a 800mV
Ja to już piszę koledze 2x i zaraz mi się nie będzie chciało strzępić dalej klawiatury. Bo albo ja mówię sobie a życie sobie albo coś jest nie tak gdzie indziej. Grzanie sondy jest?

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 9:45 pm ]
Tytuł: 

sonda z grzaniem używana ze sprawnego auta i po podłaczeniu miernika pokazuje 0.5,V 0,52V 0,54V cały czas takie wartości przewijają się

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 9:53 pm ]
Tytuł: 

No to dobra to ona zdecydowanie nie jest., albo nie dostaje zasilania na grzanie albo masz miernik co lubi pokazywać 0,5V. Szkoda sobie z taką wadą łamać głowę resztą - strata mojego czasu.

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 10:08 pm ]
Tytuł: 

elektrykiem to ja nie jestem ustawiłem zakres 20V i taki wyniki mi wyszły

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 10:13 pm ]
Tytuł: 

To podstaw 10 następnych uszkodzonych sond lambda i szukaj problemu w czujnikach temperatury :-) Ja sobie poczekam :evil:

Autor:  rogra [ śr sty 27, 2010 10:15 pm ]
Tytuł: 

mam dosłownie to samo co kolega:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

jak sprawdzic czy to moduł??

Autor:  ukaniu [ śr sty 27, 2010 10:23 pm ]
Tytuł: 

Niech mnie ktoś uszczypnie!
Czy tylko ja mam poczucie głuchego telefonu?
[Wali głową w ścianę]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/