MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45862
Strona 1 z 2

Autor:  szeryf [ ndz sty 03, 2010 7:09 pm ]
Tytuł:  OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

Mam mozliwosc taniego zanabycia silnika z okulara model OM606 z turbiną, silnik bylby caly kompletny z przyleglosciami w postaci wezy, przewodow, intercoolerow - z dawcy z ktorego moglbym sobie wykrecic co potrzeba. Chcialbym go wsadzic do swojego 124 w ktorym jest taki wlasnie silnik OM606 ale wolnossacy. Pytanie czy jesli w okularze bylo ASB to czy blok silnika da sie skleic z moja skrzynia manualna?
Jakie niespodzianki moga mnie czekac oprocz adaptacji calego dolotu?
Co z elektronika silnika? Skoro w 124 za bardzo jej nie ma to silnik z turbina powinien sobie tez poradzic? Sterowanie zaworem turbiny jest cisnieniowe wiec tu elektroniki nie potrzeba, nie wiem jak pompa wtryskowa, tez jest sterowana linka?
Warunki dzialania mam, narzedzia, maszyny i ludzi do roboty tez. Czy jest sens takiej zabawy?

Autor:  voytas [ ndz sty 03, 2010 7:14 pm ]
Tytuł: 

Jest obszerny temat o przekładce takiego silnika do Sprintera 2.9TD, pewnie czytałeś?

Coś mi się zdaje że ktoś (prawdopodobnie Kondrix123 lub M100) już pisał o OM606A pozbawionym elektroniki i ponoć działa to super...

Autor:  DJ MAKU [ ndz sty 03, 2010 7:20 pm ]
Tytuł: 

Sens pewnie jest, bo mocy nieźle przybędzie.
Podejrzewam, że blok na pewno jest taki sam, martwiłbym się raczej o wytrzymałość tej manualnej skrzyni. Było, nie było to jednak 40 koni i trochę momentu więcej. Z tego co wiem to w 124 np. silnik 300 turbo 147KM nie za bardzo pochodzi ze skrzynią manualną ze zwykłego 300D, bo ona szybko się skończy po takiej przeróbce.

Raczej nie na darmo w każdym chyba turbodieslu z "normalnego" Mercedesa aż do S-klasy W140 (chyba oprócz 124 250D Turbo) była dostępna tylko skrzynia automatyczna.

Autor:  szeryf [ ndz sty 03, 2010 9:23 pm ]
Tytuł: 

Wstepne rozpoznanie tematu kierunkuje sprawe:
1.Nalezy wymienic pompe wtryskowa z OM606 turbo na tą z OM606 bez turbo, czyli na taką sterowana linką
2.Nalezy gruszke sterującą zaworem turbiny wymienic na taką cisnieniową podlaczona bezposrednio do zimnej strony turbiny, wtedy sterowanie turbiny jest samobiezne i zalezne jedynie od cisnienia jakie nabije turbina.
Tymi dwoma cieciami pozbywam sie calkowicie elektroniki z w210, pozostaje upchniecie intercoolera - to pewnie bedzie troche zabawy bo oryginalnie zadne 124 nie mialo takiego bajeru, oraz zamontowanie chlodnicy oleju - tu juz prosciej bo mozna zastosowac oryginalna od 124 jakby ta z 210 nie pasila...
Cos jeszcze?

Autor:  tomek_p [ śr paź 27, 2010 8:45 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

Ja tez planuje włożyć ten silnik do 124. Kupiłem zdrowego 124 z 95r. Pompę ma z 603 tylko jednego nie wiem jak będzie wyglądać rzeźba z dźwigienkami od gazu, może ktoś przekładał ten silnik i rozwiązał jakoś "bezproblemowo" ten temat.

Załączniki:
DSC00054.JPG
DSC00054.JPG [ 36.73 KiB | Przejrzano 1869 razy ]

Autor:  Frytejro [ czw paź 28, 2010 7:31 am ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

Mozesz zrobic gaz na linkę bez dzwigienek - ja tak mam zrobione i to smiga


PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.

Autor:  zegarek [ czw paź 28, 2010 11:39 am ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

Frytejro pisze:
Mozesz zrobic gaz na linkę bez dzwigienek - ja tak mam zrobione i to smiga


PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.


On już dawno nie ma tego samochodu [zlosnik]

Autor:  Frytejro [ czw paź 28, 2010 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

To po co pisal wczoraj o nim ? :D

Autor:  zegarek [ czw paź 28, 2010 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

szeryf pisze:
Chcialbym go wsadzic do swojego 124 w ktorym jest taki wlasnie silnik OM606 ale wolnossacy.

Frytejro pisze:
PS szeryf... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.

zegarek pisze:
On już dawno nie ma tego samochodu

Frytejro pisze:
To po co pisal wczoraj o nim ? :D


Wysłany: Nie Sty 03, 2010 7:09 pm

Czajnik? [zlosnik]

Autor:  Frytejro [ czw paź 28, 2010 2:09 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

zegarek:

tomek_p pisze:
Pompę ma z 603 tylko jednego nie wiem jak będzie wyglądać rzeźba z dźwigienkami od gazu, może ktoś przekładał ten silnik i rozwiązał jakoś "bezproblemowo" ten temat.

Wysłany: Śro Paź 27, 2010 8:45 pm

no to odpisałem :D nie odpisywaelm szeryfowi :lol: :lol:


PS dzis mamy 28 paź czwartek 2010 :p zeby nie bylo :D

Autor:  zegarek [ czw paź 28, 2010 4:43 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

Frytejro pisze:
nie odpisywaelm szeryfowi :lol: :lol:


Jak nie jak tak, przecież nawet pogrubiłem [zlosnik]

Frytejro pisze:
PS SZERYF... jak bedziesz dzialal z tym silnikiem to wstaw tutaj foty z akcji.. i opinie pozniejsze, komentarze... jestem ciekaw tego zabiegu.

Autor:  Frytejro [ czw paź 28, 2010 6:35 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

aaa bo ty sie uczepiłes fotek :D hehe :D a sprzedal go przerobionego czy nie ? :D

Autor:  tomek_p [ czw paź 28, 2010 7:19 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

no tak ale ja tam będę miał jeszcze automat i cos musi jeszcze ciągnąc linkę z niego. Frytejro a może masz jakieś fotki jak to wygląda u ciebie ?

Autor:  Frytejro [ czw paź 28, 2010 9:20 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

No ja tez mam automat :D i jeszcze tepmpomat !!! i wszystko dziala :D (tylko temp ma sterownik do naprawy bo zalacza sie raz na jakis czas a nie zawwsze :P ) fotek nie mam teraz, ale jak chcesz to moge Ci zrobic. Patent wymyslil gosc od przekladki, ja go usprawniłem by pedał chodzil lzej niz to ma miejsce w orginalnych cięgnach z automatem i tempomatem (przynajmniej w porownnaiuz tym co widzialem u innych, a czy oni mieli ok tego nie wiem ;) ) - wlasciwie to powodem tej mojej poprawki bylo to ze urwał mi sie 2 razy pedał ( to standard w 126 )

Autor:  tomek_p [ czw paź 28, 2010 10:18 pm ]
Tytuł:  Re: OM606 177KM zamiast OM606 136KM w 124

super bardzo był bym wdzięczny jakbyś podesłał foto relacje Pozdrawiam ;) ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/