MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka pytan do znawcow silnika 102.980 (230 - benzyna) https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=4563 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jarek Cz. [ sob gru 13, 2003 8:16 pm ] |
Tytuł: | Kilka pytan do znawcow silnika 102.980 (230 - benzyna) |
Od niedawna jestem posiadaczem MB 123 230 TE z 1982 (automat, niezagazowany). Jestem baaaardzo zadowolony. Jezdzi sie nim wybornie (idealne zawieszenie) i komfortowo (idalnie zachowane wnetrze). Jest jednak troche mankamentow, ktore chcialbym usunac. Przyjechalem nim juz ponad 1000 km i oto co wymaga naprawy. 1. Zaplon - Problemy z odpaleniem zimnego silnika. Wyglada jakby dawka wtryskiwanego paliwa byla zbyt mala. Chwilowo radze sobie z tym tak, ze przekrecam kluczyk w stacyjce z 10 razy i odpalam z wcisnietym pedalem gazu. Za kazdym obroceniem kluczyka nastepuje wtrysk paliwa ale jego dawka jest zbyt mala? 2. Oborty - Wyglada na to, ze uklad jest totalnie rozlegulowany. Nie mam obrotomierza wiec nie podam liczb ale wyglada to tak: rozgrzany silnik ma rozne obroty na biegu postojowym (wysokie), neutralnym (srednie ale tez wg mnie za wysokie) i Drive przy wcisnietym hamulcu (bardzo niskie polaczane z telepaniem calej koroserii). 3. Za wysokie spalanie. Auto testowalem jedynie w dlugiej trasie, z rzadka przekraczajac 110 km/h. Spalanie przekracza 12 l/100km 4. "Na krotko" zwarty wentylator chlodnicy. Wiatrak kreci sie caly czas. Tu przyczyna jest raczej jasna. Urawany jest bolec czujnika, kabel wiatraka jest zwarty do masy. 5. Urwane kable w okolicach cewki - zbiorniczka plynu do spryskiwaczy. Po ich zasiegu widac, ze powinny byc one zapiete do ukladu z ktorego wychodza dwa wezyki cisnieniowe. Nie wiem czy dobrze pamietam ale ktos to chyba kiedys nazwal przyspieszaczem. Nie znam jego funkcji ale domyslam sie, ze skoro cos takiego producent zamonotowal to zapewne powinno byc zalaczone. W urawnych kabelkach jest napiecie. Boje sie jednak je zalaczyc bo nie znam ich biegunowosci. 6. Szarpanie skrzyni biegow po rozgrzaniu silnika, zwlaszcza zmiana 1-2. Coz wiadomo, ze nie jest to skrzynia najnowszego typu, ale pamietam z przejazdzek innymi beczkami, ze powinno to sie odbywac nieco plynniej. Bylbym wdzieczny kolegom za wszelkie sugestie, ewentualnie wskazanie warsztatu w okolicach Warszawy,ktory jest w stanie zajac sie tym autem i spowoduje ze wyjade w lepszym stanie niz wjechalem. Z gory dziekuje. Jarek |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |