MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
600 SEL AMG California beauty beast https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=45392 |
Strona 1 z 18 |
Autor: | munich [ pt gru 11, 2009 9:56 am ] |
Tytuł: | 600 SEL AMG California beauty beast |
zakładam temat w którym będę dzielił się wrażeniami z użytkowania mojej mercedes z Californii WDBGA57E5HA065954 będzie to już raczej użytkowanie dozgonne (moje lub jej)więc wszelkie detale techniczne, serwisowo -obsługowe także będę tu zamieszczał na początek trochę o historii auta... jak niektórzy koledzy pamiętają auto kupiłem w Polsce po cenie promocyjnej przed zakupem sprawdziłem dokładnie historię techniczną auta przez carfax i inne instytucje co potwierdziło opisywany stan techniczny czyli auto praktycznie jak nowe,full wyposażone,bezkolizyjnez przebiegiem 70 tys etc. dlaczego więc ktoś robił taki prezent oddając takie auto za 20.000 zlp? otóż mogę napisać tylko tyle,że procedury celno skarbowe trwały prawie trzy miesiące i kosztowały dużo(nie tylko pieniędzy ale i stresu), musiałem zlecić to specjalistom etc.Zakończyły się jednak sukcesem i auto zostało zarejestrowane. Nerwy rekompensował jednak widok pięknego auta w garażu. Wróćmy jednak do auta...jestem drugim właścicielem tego 600 sel Pierwszym był uwaga Lucio Ambroselli rocznik 1938 obywatel amerykański włoskiego pochodzenia,nieprzyzwoicie bogaty z miasta Sacramento w Californii,"koneser" dzieł sztuki Auto jest na szczęście od strony prawnej czyste czego nie można o byłym właścicielu mobie Ambrosellim powiedzieć ![]() jednak Lucio albo nie miał wielu wrogów lub już ich nie miał bo auto nie jest opancerzone... niezłe jaja prawda?ale moja mercedes to auto z historią... Teraz takie pierwsze wrażenia.. auto posiada DTC więc mogę sam diagnozować silnik i kasować błędy to ustrojstwo było montowane tylko w latach 92-93 w wersjach na Californię,jest dodatkowy komputer monitorujący moduły LH ma założony soft AMG znoszący ogranicznik v max ile ma więcej KM i Nm to dopiero postaram sie sprawdzić na hamowni ale od 140 km/h przy kickdownie w zawrotnym tempie osiąga 270 km/h unosząc przód do góry i powiem wam ,ze miałem trochę pietra od zera do setki jest katalogowo ale to co się dzieje póżniej to jest niesamowite a jeżdziłem wcześniej szybkimi autami co ważne to wszystkie pierdoły działają łacznie z dociąganiem lakier jest ori na wszystkich elementach i nie był nigdy polerowany ,nie ma rys bo auto stało przykryte w garażu a od 1997 roku zrobiło 17 tys.mil na podwoziu zachowały sie na podzespołach papierowe metki bo nie jeżdziło na deszczu z innych ciekawostek to że Lucio A. założył sobie jednostkę clariona z tv i navigacją w 1998 nroku za 6.500 euro na co jest faktura,niestety nie ma mapy Polski ![]() Pan Ambroselli składając wizyty w ukochanej Italii zawsze zabierał ze sobą nie mniej ukochaną 600 sel co też pokazują odprawy Jak sami widzicie trafiło mi się śmieszne autko...a najsmieszniejsze jest to ,że trafiło do Polski i zostało tutaj mi sprzedane. wkrótce zrobię jakąś fajna sesje zdjęciowa oddającą piękno tego egzemplarza |
Autor: | MercSwir [ pt gru 11, 2009 10:40 am ] |
Tytuł: | |
munich pisze: ale od 140 km/h przy kickdownie w zawrotnym tempie osiąga 270 km/h unosząc przód do góry i powiem wam ,ze miałem trochę pietra
O i to jest moje marzenie. Poczuś strach przyśpieszenia.. Jeździłem różnymi autami, i nawet 300KM sie trafiło, ale żaden mnie nie wystraszył.. To bym chciał przeżyć ![]() |
Autor: | munich [ pt gru 11, 2009 11:11 am ] |
Tytuł: | |
aha i jeszcze zapomniałem dodać ,że tłumiki mają wytłoczone logo AMG co jest ciekawe bo końcówki są normalne i schowane ale tutaj jest jeszcze jedna sprawa dosyć komiczna... dżwięk wydechu jest cichutki,barwę ma jak to V12 ale do własnie ok.140 km-160km/h potem dżwięk robi się skokowo,nagle głośniejszy ,jednak jest coś co wszystkich wprawia w osłupienie których przewoziłem autem brzmienie przypomina stłumiony ryk jakiegoś zwierzęcia,brzmi to na tyle wiernie ,że zastanawiam się czy w AMG pracowali na tym dżwiękiem czy tak samo im wyszło kolega się pytał czy nie puszczam mu jakiegoś CD ![]() skoro AMG decydowało sie zmieniać tłumiki to musieli zwiekszyć ich przepustowość i pewnie popracowali na dżwiękiem z drugiej strony musieli to zrobić umiejętnie bo normy w Californi są restrykcyjne i auta nie przeszły by "emission control" |
Autor: | MercSwir [ pt gru 11, 2009 11:45 am ] |
Tytuł: | |
Nagraj filmik prosze!! ![]() |
Autor: | jackie01 [ pt gru 11, 2009 11:52 am ] |
Tytuł: | |
munich pisze: kolega się pytał czy nie puszczam mu jakiegoś CD
http://gadzetomania.pl/2009/11/09/dzwie ... zie-wideo/ - kolega moze sobie kupić ten gadzet ![]() Prosilbym o szybkie fotki bestii i jakis filmik ![]() |
Autor: | MercSwir [ pt gru 11, 2009 12:01 pm ] |
Tytuł: | |
jackie01 pisze: http://gadzetomania.pl/2009/11/09/dzwiek-silnika-v8v10-w-twoim-samochodzie-wideo/ - kolega moze sobie kupić ten gadzet
Dawno sie tak nie uśmiałem. Genialne ![]() ![]() ![]() |
Autor: | pepe [ pt gru 11, 2009 12:39 pm ] |
Tytuł: | |
a ja odnosze wrazenie zawsze, ze silnik M120 od blisko 4 tys obr (moze 3800, albo cos...) zmienia zawsze brzemienie na to odjazdowe, to slychac przy liniowym przyspieszaniu. i na wykresie zwyklego M120 w tym samym miejscu jest tez dosc wyrazny skok momentu obr. wiec cos jest na rzeczy (dzwiek+moment obr ![]() a przy kick down - gdy jest 3-ci bieg - te obroty (ok 3800) to predkosc rzedu 130km/h. wiec ze sluchu na szybko przy przyspieszaniu gdy jest ok 140-150 zmienia sie dzwiek... nawet bez AMG ![]() rzecz w tym, ze bez kickdown w tym samochodzie zwykle nie przekracza sie nigdy 3 tys. dopiero jazda siłow daje taka szansę. powyzsze opowiesci z moich doswiadczen. |
Autor: | munich [ pt gru 11, 2009 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
jak będę miał wykresy to będzie można coś więcej powiedzieć....na razie to nie chcą mi zhamować auta ze względu na skrzynię muszę nawiązać kontakt z kimś kto miał modyfikowane sterowniki LH przez AMG,chyba był ktoś na benzworld(pepe nie masz jakiś danych w swoim archiwum?) z tego co widzę to i silnik kreci wyżej na każdym biegu bez kickdownu,pewnie dostaje zmodyfikowane info z modułu |
Autor: | zegarek [ pt gru 11, 2009 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
pepe pisze: a ja odnosze wrazenie zawsze, ze silnik M120 od blisko 4 tys obr (moze 3800, albo cos...) zmienia zawsze brzemienie na to odjazdowe, to slychac przy liniowym przyspieszaniu.
i na wykresie zwyklego M120 w tym samym miejscu jest tez dosc wyrazny skok momentu obr. wiec cos jest na rzeczy (dzwiek+moment obr ![]() Bo przy tych obrotach jest zmiana faz rozrządu. W m119 też tak jest, że brzmienie się zmienia. |
Autor: | pepe [ pt gru 11, 2009 1:29 pm ] |
Tytuł: | |
to obrazek z dokumentacji z 1991 roku (dla normalnego M120) http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_M120.jpg na benzworld byli m.in. (tak sie podawali) konstruktorzy M120. duzo od nich sie dowiedzialem tez w prywatnych kontaktach (PW). zawsze odpowiadali rzeczowo na stawiane pytania. opowiesci byly az zbyt rozbudowane. ostatnio ucichli jakby... |
Autor: | zegarek [ pt gru 11, 2009 2:37 pm ] |
Tytuł: | |
pepe pisze: to obrazek z dokumentacji z 1991 roku (dla normalnego M120)
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_M120.jpg W niezłej rozdzielczości masz to zdjęcie ![]() |
Autor: | pepe [ pt gru 11, 2009 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
a powaznie, czy zartujesz? bo ja mam w bardzo dobrej, ale nie wiem jak wkleic aby sie ladnie otwieralo... |
Autor: | ukaniu [ pt gru 11, 2009 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego wykresy wynika, że szoku w stosunku do oczekiwań z 6l nie ma. Ciekawe czego nie wydusili z niego więcej momentu. Co oczywiście nie zmienia faktu, że to bardzo mocny silnik. Ale w stulu - weź 2x M104. |
Autor: | pepe [ pt gru 11, 2009 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
moze i tak. ale zobacz, ze w calym zakresie (z wyj ponad 5500) masz zawsze ponad 500Nm. co ciekawe spadek zaczyna sie przypadkowo tam, gdzie pojawia sie ogranicznik Vmax, bo na 4-tym biegu 250km/h jest na ok 5400 obr (normalny max na nizszych biegach to 6,000). realna Vmax bez ogranicznika podawana bywa jako ok 278 km/h (wtdy jest 6,000). a tu wiec dla dla ciekawosci: 300 i 600 na jednym obrazku (info z 1991 - pocz produkcji): http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 00-600.jpg |
Autor: | azamat [ pt gru 11, 2009 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Wszystko pięknie, ładnie, ale dawaj zdjęcia i film z dźwiękiem silnika, bo smaku narobiłeś wszystkim... ![]() ![]() |
Strona 1 z 18 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |