MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt maja 14, 2024 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 15, 2003 2:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 20, 2003 1:47 am
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?

Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?


Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...



I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?

_________________
Pozdrawiam Qurix
Mitsubishi Eclipse W 124 3.0 E i W 124 3.0 R&N CE


Na górę
Post: sob lis 15, 2003 9:50 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Qurix pisze:
Proszę o pomoc! mam 124 89 r 2.6 benzyna no i klimatyzację...
Klima nie dziala bo odlączona są przyciski i jedno kółko. nawiewy dzialają regulują się itd... niestety nie dziala przekierowanie powietrza..
wieje tylko do góry a nogi marzną... CZY K|TOŚ JUŻ TO NAPRAWIAL W SWOIM WOZIE? czy może ma ktoś instrukcje serwisowe elektryki i mechaniki do tego auta?


Raczej mechanika, a nie elektryka. Trzeba rozebrać i popatrzeć.

Qurix pisze:
Mam jeszcze problem z reflektorami. Niby są poziomujące sie ale nie dzialają... Co może być przyczyną? Jakie są najczęstrze powody?


Podciśnienie, a raczej jego brak.

Qurix pisze:
Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...


ADT...

Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Poszukaj sobie jakiegoś forum tunningowego. Tutaj bywają raczej ludzie dbający o zachowanie aut w oryginale. O ile dobrze pamiętam, to Ty pytaleś o zrywanie asfaltu itp. [szalone]

Co do pytania: teoretycznie powinno się udać. Sugeruj się analogia do diesla. 290D od busa to dokładnie 250D rozwiercony z 2,5 do 2,9.

Rozumiem, że Twój 2,6 jest w dobrej kondycji? Może lepiej poszukaj drugiego silnika? Qrde, normalnie szkoda auta [szalone]

_________________
SEBIAN

MB Viano 2.2 CDI '09
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: sob lis 15, 2003 9:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Sebian pisze:
Qurix pisze:
Kiedy kupowalem merca to oglądalem parę sztuk i wiele chorowalo na te dolegliwości więc wnioskuję że to normalka i żę pomożecie bądz w znalezieniu dokumentacji
(pełnej) lub swoimi radami...


ADT...


Gdybyś nie wiedział co to znaczy ADT:
"A Dupa Tam" [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

A auta faktycznie szkoda... :evil: :evil: :evil: [szalone] [szalone] :evil: :evil: :-?

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 12:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Forum tuningowe nr 1
Forum tuningowe nr 2

Skoro już jest temat o tjuninku ;) to mam pytanie co sądzicie o tjuninkowaniu Mercedasków w firmach takich jak Brabus, Carlsson, itp. jeżeli się nie myle to 124 jeszcze robią ;)

Co do nawiewu to sprawdź tyły i zobzacz czy przypadkiem regulacji nie masz odłączonej, jeżeli pokrętło Tobie luzno chodzi to napewno nie masz tego podłączonego


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 12:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 20, 2003 1:47 am
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
no nie znowu oryginalna wypowiedz...
mój samochód nie jest już oryginalem. kupilem go i nie byl. w papierach ma 300e a silnik mam 2.6 dlatego pytam czy ten silnik mogę przerobić na 3.0

I zapewniam że nie szkoda samochodu bo ja swoje samochody odnawiam tak że chodzą i wyglądają jak z fabryki! Powoli robie w nim wszystkie niedoróby aby byl coraz lepszy! POYTRZEBUJE WASZEJ POMOCY A NIE "ADT"
i "my tu to oryginaly". Mam maske z atreapą od SECa na na na na na ADT. Nie ja ją robilem! zalatwcie mi maskę od E klasy to od razu zmienię...

_________________
Pozdrawiam Qurix

Mitsubishi Eclipse W 124 3.0 E i W 124 3.0 R&N CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 1:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 20, 2003 1:47 am
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
outsider pisze:
Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Forum tuningowe nr 1
Forum tuningowe nr 2

Skoro już jest temat o tjuninku ;) to mam pytanie co sądzicie o tjuninkowaniu Mercedasków w firmach takich jak Brabus, Carlsson, itp. jeżeli się nie myle to 124 jeszcze robią ;)

Co do nawiewu to sprawdź tyły i zobzacz czy przypadkiem regulacji nie masz odłączonej, jeżeli pokrętło Tobie luzno chodzi to napewno nie masz tego podłączonego


no ale jakie pokrętlo temperatury? bo innego nie mam. ono chodzi i nawiewy regulją prędkości... a co jest z tylu i gdzie dokladnie?
aha środkowym nawiewem nie leci...

_________________
Pozdrawiam Qurix

Mitsubishi Eclipse W 124 3.0 E i W 124 3.0 R&N CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 1:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Dobra inaczej jakie masz pokrętła, w 124 z klimą (na podstawie 124 300CE) są takie pokrętła:

2 kółka od temp.
1 pokrętło od temp.
1 pokrętło od przekorowywania powietrza
3 (chyba przyciski) po środku

Co masz (dokładnie), co działa.

Zaraz skocze do piwnicy i zobacze bo chyba mam regulacje nawiewu od 124, od 202 napewno mam (no chyba, że się już pozbyłem)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 1:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Niestety nie mam regulacji.

Ale najlepiej by było rozkręcić konsole o zobaczyć dokładnie, podejrzewam, że coś jest nie podłączone, albo urwane.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 6:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Qurix pisze:
i "my tu to oryginaly". Mam maske z atreapą od SECa na na na na na ADT. Nie ja ją robilem! zalatwcie mi maskę od E klasy to od razu zmienię...


Poprawne myślenie [zlosnik] [zlosnik] brawo [oczko]

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 7:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 20, 2003 1:47 am
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
MAM jedno kólko reszte przycisków... dziala regulacja predkości nawiewów. nie dziala żadne przekierowanie powietrza. leci tylko na górę i to lewą i prawą kratką a środek nie dziala. (btw potrzebna mi lewa kratka bo moja jest trochę polamana). Mechanicy to rozebrali i stwierdzili ze bez dokumentacji sie do tego nie zabiora... bo są jakieś prosesory...

_________________
Pozdrawiam Qurix

Mitsubishi Eclipse W 124 3.0 E i W 124 3.0 R&N CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 7:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
otwórz schowek (strona pasażera ) i wyjmij zabezpieczenia plastykowe z tego sztywnego materiału ,którym jest wyścielany .
Potem wyjmij ten materiał . Oczom twoim powinien ukazać się czarny "zawór"z mnóstwem rurek . Zobacz czy wszystkie są włożone .
"Zawór " ten włącza np. obieg zamknięty i steruje klapkami wlotu powietrza . Może to być przyczyna ale niekoniecznie .
124 mają to do siebie , że jeśli jest np. nieszczelność w rurkach ,które idą do zagłówków , to oprócz tego że nie będą one funkcjonować , nie będzie działać także regulacja świateł lub centralny zamek .
Sprawdź więc szczelność układu podciśnienia .
Możesz to zrobić na różne sposoby od dmuchania w rurki , poprzez zasysania strzykawką .

P.S. To forum jest dla fanów MB .Wielu z nich to fanatycy , ekstremiści , ultra ,skrajnie oddani legendzie mercedesa ,którzy za tuning zabieraliby prawo jazdy :)

Przez spojler na tylnej klapie też naraziłem się na szykany , więc rozumiem twoją sytuację .
Nie przejmuję się tym jednak zbytnio . Takie auto już kupiłem i nie mam,póki co , zamiaru zdejmować spojlera ( mimo że jest fatalny ) , bo musiałbym malować całą klapę ( dziury ) .


Pozdrawiam

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 10:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
P.S. To forum jest dla fanów MB .Wielu z nich to fanatycy , ekstremiści , ultra ,skrajnie oddani legendzie mercedesa ,którzy za tuning zabieraliby prawo jazdy

Przez spojler na tylnej klapie też naraziłem się na szykany , więc rozumiem twoją sytuację .
Nie przejmuję się tym jednak zbytnio . Takie auto już kupiłem i nie mam,póki co , zamiaru zdejmować spojlera ( mimo że jest fatalny ) , bo musiałbym malować całą klapę ( dziury ) .


To już widze co się stanie jak wrzuce zdjęcia beczki ;) ale nie jest tak źle nie mam spoilerów. Co do oryginalności to dzisiaj się z mechanikiem pokłóciłem o ..... uwaga cybanty, bo miałem oryginalne cybanty na wężach od chłodnicy, a on je wywalił i powiedział, że zwykłe kupi :evil:

Ps. Za Mercedesa od Brabusa też bijecie ? ;)


Na górę
Post: sob lis 15, 2003 11:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Qurix pisze:
I ostatnie pytanie dla znawcy... czy do silnika 2.6 litra można po szlifie zamontować tloki od 3.0? czym różnią się te silniki? czy taka przeróbka na 3.0 jest możliwa?


Jak juz to rozwiercic, ale pewnie 260 ma mniejszy blok i nie bedzie w czym rozwiercac [zlosnik] , poza tym pewnie wal jest inny, korbowody, no i glowica, zasilanie. Hmmm, to chyba caly silnik do przerobki [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 15, 2003 11:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
outsider pisze:
Co do oryginalności to dzisiaj się z mechanikiem pokłóciłem o ..... uwaga cybanty, bo miałem oryginalne cybanty na wężach od chłodnicy, a on je wywalił i powiedział, że zwykłe kupi :evil:


Hmmm, jak dobrze trzymaja to ok, ale jak juz kiepsko to moga byc klopoty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 16, 2003 12:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 20, 2003 1:47 am
Posty: 29
Lokalizacja: Poznań
Wika pisze:
otwórz schowek (strona pasażera ) i wyjmij zabezpieczenia plastykowe z tego sztywnego materiału ,którym jest wyścielany .
Potem wyjmij ten materiał . Oczom twoim powinien ukazać się czarny "zawór"z mnóstwem rurek . Zobacz czy wszystkie są włożone .
"Zawór " ten włącza np. obieg zamknięty i steruje klapkami wlotu powietrza . Może to być przyczyna ale niekoniecznie .
124 mają to do siebie , że jeśli jest np. nieszczelność w rurkach ,które idą do zagłówków , to oprócz tego że nie będą one funkcjonować , nie będzie działać także regulacja świateł lub centralny zamek .
Sprawdź więc szczelność układu podciśnienia .
Możesz to zrobić na różne sposoby od dmuchania w rurki , poprzez zasysania strzykawką .


Pozdrawiam

No ale zagłówki i zamki dzialają... czyli moze podciśnieje jest ok????
czy możliwe że jak te rzeczy dzialają to inne nie koniecznie?

_________________
Pozdrawiam Qurix

Mitsubishi Eclipse W 124 3.0 E i W 124 3.0 R&N CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl