MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 1:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 10, 2009 12:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 23, 2008 10:32 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
W moim W124 E220T nastąpił spadek mocy, zarówno na benzynie jak i na gazie. Prawdopodobną przyczyną jest uszkodzony zmieniacz faz lub układ jego sterowania. Pod pokrywą zaworów słychać dziwne grzechotanie. Po odłączeniu elektromagnesu ten dziwny dźwięk ustaje, lecz spadek mocy jest jeszcze większy. Na elektromagnesie mam cały czas napięcie około 14V. Czujnik wałka rozrządu wygląda na dobry jego opór wynosi 1200 Ω.
Czy na elektromagnesie powinno być cały czas napięcie?
Może ktoś z szanownego grona już miał podobny przypadek i może coś doradzić, lub zna zasadę działania tego urządzenia.
Proszę o pomoc, gdyż jest to drażniące jak mnie wyprzedzają pod światłami fabiami, a samochód stracił swój szwunk :( .


Na górę
Post: pt lip 10, 2009 3:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Jesteś z Warszawy ?

To umów się ze Zbyszkiem Mianowskim:
http://www.mercmian.pl/

nie zedrze z Ciebie skóry, a naprawdę solidnie podchodzi do MB. Zakład mieści się na Chełmżyńskiej (niedaleko Marsa)

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 11:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 23, 2008 10:32 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Podczas wizyty w wyżej wymienionym warsztacie zostały mi przedstawione wiązki elektryczne w silnikach M111 i M104. Po pytaniu, gdzie jest w nich zawarcie, odrzekłem wszędzie. Okazało się, że moja piękna gwiazda została obdarzona przez firmę tzw. wiązka ekologiczną i mam jednio wielkie zwarcie w całej wiązce silnika. Czeka mnie odbudowa tej wiązki, ponieważ koszt nowej może człowieka dobić.
Czy może ktoś z Szacownego Forum posiada schemat elektryczny wiązki silnika M111, lub jakieś cenne uwagi?

_________________
S124 E220T 96 LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 11:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Pod tym linkiem masz cenne wskazówki do reanimacji M104, u ciebie powino być podobnie:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=42174

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt gru 03, 2010 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:48 pm
Posty: 118
Numer GG: 1444590
Lokalizacja: Częstochowa
synok udało Ci się wiązkę zreanimować? A jeżeli tak to czy objawy typu (przykład mój: 200D 124 bierze mnie jak chce :( ) spadek totalny mocy, nierówna praca silnika (nie wiem czy to miałeś akurat u siebie?) ustąpiły? Opisz może co udało Ci się zrobić bo ten sam problem w tej chwili mam co Ty. Może przybliżyłbyś nieco reanimację wiązki ponieważ muszę to zrobić u siebie a przydałoby się cokolwiek wiedzieć na ten temat.
Może ktoś ma linka do reanimacji wiązki z M111 bo link od butek22 niestety nie działa :/

_________________
W115 240D '68 "Dziadek"
W201 250D '88 "Zielony"
W124 2,2CE '94 "Ropucha"
Samochód to jest Mercedes a inne marki to już tylko wynalazki


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
[swiety]

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: pt gru 10, 2010 6:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 23, 2008 10:32 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Wiązkę udało się zreanimować. Zrobiłem ją na samochodzie wycinając każdy przewód osobno i wstawiając w to miejsce nowy, lecz przyczyną braku mocy w moim przypadku był uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu. Dokładnie brakowało w nim elementu nr 38 ze zdjęcia. Po wymianie kompletnego napinacza na nowy samochód zaczął jeździć. Obrazek

_________________
S124 E220T 96 LPG


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 4:45 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Kolego z cze-wy problem wiązek dotyczy głównie M111 i M104 (choć głównie 300 24V na KE-Jecie, w którym nawet zdarzały się pożary instalacji). Masz diesla więc spadek mocy ma zupełnie inne źródło niż w beznynie.
Co do nastawnika, w silnikach HFM oraz PMS obowiązkowo przed diagnostyką powinno się wymienić instalację mniej więcej od pompy wspomagania do cewek, czujników i wtrysków oraz instalację przepustnicy.
Ważne aby przewód był na 110C względnie 90C. Dla motoryzacji używa się przewodów FLRY.
Wiązki nie sypią się dlatego, że są ekologiczne jak ktoś wspominał a dlatego że zastosowano nie wzmacniany poliwinit odporny na podwyższoną temperaturę (standardowo 70C).
Po tym zabiegiu, przeczyszczeniu styków i MASY (bardzo ważne), zabierałbym się dopiero do diagnostyki. Co do braku mocy to może należy zacząć od podstaw - wiązka, świece, przewody WN, wreszcie cewki.
Nastawnik rzadko siada, ale zgadzam sie co do łańcucha. W moim starym M102 spadek mocy również był spowodowany rozciągnięciem łańcucha, po wymianie łańcucha i napinacza - auto jeździło jak nowe.
Postmajtek - do jakiego silnika potrzebujesz? Mam WISa do W124, sam mam M111.940 (PMS) i pdf do modułu PMS. Do M111.960 jest schemat taki sam jak do W202 C220 i z tego co pamiętam jest na ruskim diakomie.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: ndz gru 12, 2010 7:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:48 pm
Posty: 118
Numer GG: 1444590
Lokalizacja: Częstochowa
pawelp pisze:
Kolego z cze-wy problem wiązek dotyczy głównie M111 i M104 (choć głównie 300 24V na KE-Jecie, w którym nawet zdarzały się pożary instalacji). Masz diesla więc spadek mocy ma zupełnie inne źródło niż w beznynie.

Nie wiem z czego wywnioskowałeś że mam diesla :/ W kupejkach diesli nie było na 200% :) I nie buszowałbym w temacie jakbym miał disla :) Jak przejrzałem swoją wiązkę to niestety jest szrot :/ Wyciągam ją w tym tygodniu z auta i przez święta będę ją powoli reanimował sam oczywiście.

_________________
W115 240D '68 "Dziadek"
W201 250D '88 "Zielony"
W124 2,2CE '94 "Ropucha"
Samochód to jest Mercedes a inne marki to już tylko wynalazki


Na górę
Post: pn gru 13, 2010 8:39 am 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
coś mnie przyćmiło :)
"200D 124 bierze mnie jak chce" - jeszcze raz sorki :) - zorientowałem się ale tutaj nie da się edytować postu (zwłaszcza nieopublikowanego)
Co do regeneracji wiązki to więcej jest w wątku Simona o nierównej pracy. Najłatwiej wymieniać samemu, przewód po przewodzie do momentu sztywnych izolacji (tam gdzie jest miękka to już jest OK i nie trzeba dalej pruć). Zwracam Ci tylko uwagę na rodzaj kabla - jak chcesz mieć dłużej auto to zamów sobie FLRY-B lub inny (nawet na 250V) ale z izolacją o podwyższonej odporności na temp.
Ja mam M111.940 ale nawet ze złamanym kręgosłupem zajęło mi to niecały dzień - 1 godz w jeden dzień wyciągnięcie wiązki, 2-3 godzin drugiego dnia reanimacja wiązki, 1 godz kolejnego wieczoru - montaż wiązki.
Efekt na reszcie koniec z błędem 22, auto otrzyma obroty na N - na LPG to nawet nie drgnie wskazówka obrotomierza na PB niestety 320k lambdzie już dało w kość i lekko słychać że faluje ale wskazówka raczej się trzyma. Auto odzyskało moc i na reszcie jeździ, choć przy PMSie to tylko 136KM i nadal mało :).

Pozdr
PP

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: wt gru 14, 2010 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 17, 2007 2:48 pm
Posty: 118
Numer GG: 1444590
Lokalizacja: Częstochowa
Wielkie dzięki imienniku za info :) Jak będziesz w cz-wie to się możemy zgrać i pogadać trochę może do tej pory uda mi się już z tym uporać :)

_________________
W115 240D '68 "Dziadek"
W201 250D '88 "Zielony"
W124 2,2CE '94 "Ropucha"
Samochód to jest Mercedes a inne marki to już tylko wynalazki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl