MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Klimatyzacja automatyczna - uruchomienie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=42340 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Paweł Sopot [ sob lip 04, 2009 12:38 pm ] |
Tytuł: | Klimatyzacja automatyczna - uruchomienie |
Witam. W przyszłym tygodniu zamierzam uruchomic klimatyzację automatyczną. Nie mam pojęcia czy jest albo czy była szczelna, czy działała też nie wiem... Po zakupie auta wydawalo mi się że trochę chłodziła, ale nie było to priorytetem na początku mojej eksploatacji tego auta. Byłem już w warsztacie, powiedzieli że najpierw psikną azot w układ i popsikają go pianką czy jest szczelny. Trzeba posprawdzac zawory, sprężarkę... Ogólnie mało wiem na ten temat, mam więc pytanie czego mogę się spodziewac?? Mechanior mówił coś o wydajności spręzarki - jakby co to regenerowac (jakie mogą być orientacyjne koszty) czy kupowac uzywaną? Jakie mogą być jeszcze problemy i jak to sie może finansowo kształtować? |
Autor: | witek-sec [ ndz lip 05, 2009 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
Jak uruchomisz , to poproszę o sprawozdanie. Czynnik R12 - dość problematyczny w dzisiejszych czasach. Ja też w przyszłości chcę uruchomić klimę w moim dziadku, na razie mam inne priorytety. Powodzenia. |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz lip 05, 2009 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Ja też planuję za 2-3 tygodnie ruszyć moją ![]() Z tym czynnikiem R12 właśnie będzie problem. Zamienniki są do d**y .. a przerabiać układu mi się nie widzi. Znajomy mechanik kupił sobie sprzęt do diagnozy i napełniania układu. Jak by co to też zdam relacje... |
Autor: | Paweł Sopot [ ndz lip 05, 2009 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
Z czynnikiem R12 nie ma problemu:), problem może być z samym układem... |
Autor: | Konik [ ndz lip 05, 2009 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
Czynnik R12 jest szkodliwy dla naszego środowiska. Nie jest oficjalnie dostępny. Z racji wycofania go z obiegu serwisowanie instalacji jest utrudnione. Czy lepiej mieć instalację niesprawną, kłopoty z serisowaniem itd., czy przebudować instalację na (jak to niektórzy twierdzą) niezgodną z VIN'em. Ale, czy na pewno niezgodną? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Chętnym na zmianę z R12 na R134a mogę przesłać Informację Serwisową z października 1996 nr 83/83 dla wszystkich osobowych Mercedes Benz. Po angielsku! Chętnych zapraszam na PW z adresem e-mail. |
Autor: | Paweł Sopot [ ndz lip 05, 2009 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
Hej. Podczas stania w korku gdy temperatura w moim aucie sięga pewnie 40 stopni ostatnie o czym myśle to czy klima w moim aucie będzie zgodna z Vinem czy nie. Chcę ją poprostu uruchomić, czy na R12 czy na R134a to już druga sprawa. Co trzeba zmieniać i ile to może kosztowąc aby klimę napełniać nowym czynnikiem? Zresztą mój klimatyzator posiada jeszcze stary czynnik bo nic nie wspominał o przerabianiu. |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn lip 06, 2009 12:56 pm ] |
Tytuł: | |
Paweł Sopot pisze: Z czynnikiem R12 nie ma problemu:), problem może być z samym układem...
Jak masz dojście do R12 to jestem pierwszy w kolejce Dupa blada.. byłem u gościa. Maszyna na R134 ma inne wejścia .. a do R12 nie ma koleś dojścia. Muszę pogadać z jeszcze jednym, ktory swego czasu lodówki napełniał... |
Autor: | ukaniu [ pn lip 06, 2009 1:57 pm ] |
Tytuł: | |
A ja tam eksperymentuję, umówiłem się na napełnienie (nie wiem w sumie czy zrobię - bo coś mam wilgotny skrpalacz, R12 trzymał 3-4 lata). Nie wiem jak, nie wiem czym mówią, że zrobią. Zdam relację i jak coś polecę warsztat. Swoją drogą znam auto z R134 z jakimś innym olejem i śmiga a właściciel nie narzeka. |
Autor: | sneer [ pn lip 06, 2009 2:09 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Swoją drogą znam auto z R134 z jakimś innym olejem i śmiga a właściciel nie narzeka.
ja tak zrobilem w patrolu z 1990 roku. Zmienilem czynnik, do sprezarki poszedl jakis specjalny olej do konwertowanych ukladow i dzialalo. Tzn. klima dmuchala jak trzeba przez 2 lata, potem sprzedalem samochod. |
Autor: | ukaniu [ sob lip 11, 2009 7:56 pm ] |
Tytuł: | |
No i dziś byłem w http://www.klimacar.pl/ Solidna firma, dobry fachowiec. klimatyzację napełniłem - działa wyśmienicie, wydajność nie gorsza niż sprawne R12. Teraz testuję. Miałem niewielki wyciek ze skraplacza ale mimo wszystko zdecydowałem się napełnić bo wcześniej jeździł kilka lat do zaniku czynnika. Jeśli za szybko zniknie mam dodany kontrast UV więc sprawdzimy czy gdzieś indziej nie ucieka. Będę zdawał relacje z jakości działania. Na dziś mogę z czystym sumieniem polecić ten warsztat. |
Autor: | czarek12 [ sob lip 11, 2009 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Niech kolega zdradzi jaki był koszt napełnienia ? |
Autor: | wau [ ndz lip 12, 2009 2:25 am ] |
Tytuł: | |
witek-sec pisze: dość problematyczny
dlaczego dość problematyczny w poznaniu mamy przecież przeźmierowo.Tam nie ma problemów jest tylko kwestia porozumiewania się:) |
Autor: | Janfocus [ pn lip 13, 2009 4:01 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: No i dziś byłem w
http://www.klimacar.pl/ będę tam w środę -zobaczymy co i jak... ![]() |
Autor: | Frytejro [ śr sty 20, 2010 7:42 am ] |
Tytuł: | |
Konik pisze: Czynnik R12 jest szkodliwy dla naszego środowiska.
Nie jest oficjalnie dostępny. Z racji wycofania go z obiegu serwisowanie instalacji jest utrudnione. co do pierwszego - nie do konca prawda..tzn prawda ale to akurat jest najmniej znaczace - chodzi o to ze freon "wysysa" tlen z powietrza - dlatego tez wycofalo sie go z urzadzen klimatyzacyjnych. W autach czy pomieszczeniach z klima na R12 nie nalezy nigdy dawac zamknietego obiegu powietrza czy tez zamykac kratek wentylacyjnych - gdyby uklad klimatyzacji byl nieszczelny - mozemy sie zle poczuc/zaslabnac a nawet ... co do dostepnosci to racja, ale jest masa gazow ktore miesza sie odpowiednio by spelnialy wlasciwosci R12 i jesli jest to pewny zaklad to smialo mozna tym napelniac a co do wydajnosci R12 a R134 - nie ma roznicy - oba gazy maja wlasciwosci bardzo podobne. Przy zmianie na R134 mozna zrobic duzo a mozna nic nie robic poza wyplukaniem ukladu i zalaniem kompresora syntetykiem ( wR12 jest mineralny olej) - a mozna zrobic duzo czy nic - to zalezy od tego jakie mamy weze i oringi w ukladzie - na firmowych pisze czy sa w stanie wytrzymac syntetyka - bo tutaj nie chodzi (jak wiekszosc nawet tych co nabijaja) o to ze R12 np ma mniejsze cisnienie a o synetyczny olej ktory musi miec lepsze uszczelnienia... ale ja nie o tym .... mam pytanie do panelu automatycznej klimatyzacji i o jego dzialanie w zimie czyli na trybie EC. Jak ustawicie sobie np 22 stopnie - to jak wam sie zachowuje ten panel i jak steruje wiatrakiem? bo u mnie jest tak ze na poczatku wiatrak nie chodzi, dopiero sie rozkreca wzraz ze wzrostem temp i tak przy 80 stopniach juz kreci sie chyba na max albo prawie max i jak osiagnie 22 (przyblizone) to dopiero sie wycisza.... - tak ma byc? bo dla mnie to troche dziwne i wnerwiajace - w korkach przy -10 stopniach pompka ogrzewania i tak nie jest w stanie wdmuchac tyle ile podczas jazdy autem i wiatrak wyje jak glupi a czy nie powinien bardziej stopniowo dawkowac tego nadmuchu albo jak czuje ze zimno w aucie (wiatrak na max to nawet jak pompka chodzi to sauny przeciez nie ma) nie powinien zwalniac ? ![]() |
Autor: | Gerri [ śr sty 20, 2010 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Frytejro pisze: co do wydajnosci R12 a R134 - nie ma roznicy - oba gazy maja wlasciwosci bardzo podobne.
R 134a ma zauważalnie mniejszą sprawność niż R12 - choćby z uwagi na inną temperaturę skraplania. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |