MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB za wcześnie zmienia biegi https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=40816 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | zuzelek [ sob kwie 25, 2009 5:32 pm ] |
Tytuł: | ASB za wcześnie zmienia biegi |
Witam, ASB za wcześnie zmienia biegi. Jak "depcze" do oporu (kickdown załączony) to z 2 na 3-kę przełącza o 10km za wcześniej, a z 3 na 4-kę o 20km za wcześnie. Czy jest to do wyregulowania? |
Autor: | AndyS [ sob kwie 25, 2009 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba trochę bardziej naciągnąć linkę (wydłużyć pancerz) idącą od cięgieł gazu z komory silnika do ASB (przynajmniej tak jest w 126). |
Autor: | roadrunner [ sob kwie 25, 2009 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
AndyS pisze: wydłużyć pancerz
jeszczez ktoś faktycznie zacznie pancerz wyduzać przecież jak naciagnac to wiadomo ze jakas śruba jest od tego ![]() |
Autor: | elmo25 [ sob kwie 25, 2009 11:39 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie jest podobny problem. Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi. Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down. Obecnie jestem na etapie rozbebeszania instalacji od kicka (muszę ją wyprowadzić gdzie dokładnie ona idzie). Myślę że będzie tu problem z elektryką. Ostatnio gdzieś czytałem że może mieć jakiś wpływ czujnik halotronowy - ale jakoś muszę go sprawdzić. |
Autor: | AndyS [ ndz kwie 26, 2009 7:52 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: jeszczez ktoś faktycznie zacznie pancerz wyduzać przecież jak naciagnac to wiadomo ze jakas śruba jest od tego Faktycznie przedobrzyłem ale chciałem żeby nie było nieporozumień. Bo zauważyłem, że nie zawsze i nie dla wszystkich pewne sformułowania są jednoznaczne... ![]() ![]() ![]() A więc wykręcać aby pancerz się wydłużył. ![]() elmo25 pisze: U mnie jest podobny problem. Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi.
Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down. Miałem dokładnie to samo. Pewnie jeszcze biegi automatycznie "wbijają się" twardo? U mnie pękła sprężynka (urwało się ucho) odciągająca linkę o której piszemy wyżej. Sprężynka jest zamontowana w skrzyni i jest widoczna - do jej wymiany wystarczy zdjąć miskę ASB. Nowa kosztowała 5,78zł i musiałem na nią czekać 5 dni. Teraz po regulacji skrzynia działa doskonale. ![]() |
Autor: | elmo25 [ pn kwie 27, 2009 9:52 am ] |
Tytuł: | |
AndyS jak sprawdziłeś tą sprężynkę że jest pęknięta. U mnie jak wyciągam linkę (u góry przy silniku) i puszczę to linka wraca tyle samo ile została wyciągnięta. Też tak miałeś ? Zrobiłeś może jakieś zdjęcia ? |
Autor: | AndyS [ pn kwie 27, 2009 2:28 pm ] |
Tytuł: | ASB |
Nie wiedziałem co jest zepsute (objawy jak w opisie) elmo25 pisze: Wygląda to tak że przy prędkości 30 km/h mam już 4 bieg. Od kilku miesięcy muszę ręcznie zmieniać biegi. Regulacja linki nic mi nie pomogła. Równolegle przestał też działać przycisk kick down. plus bardzo twarda zmiana z 3-ki na 4-kę (uderzenie). Też redukowałem "ręcznie" i przyprowadziłem tak auto ponad 1000km. Tutaj pojechałem do zaprzyjaźnionych "skrzyniarzy" i dlatego nie mam zdjęć. Przy tej sprężynce na dźwigni wysunął się i jeszcze zablokował jakiś tłoczek więc u mnie linka mało "sprężynowała". Całość naprawy "po znajomości" kosztowała mnie 70zł (nowa uszczelka, prostowanie uchwytów miski, dolewka oleju, regulacja ciśnień, jazdy próbne itp).
|
Autor: | pszemoll [ pn kwie 27, 2009 5:50 pm ] |
Tytuł: | |
Mialem ten sam problem, zmienial mi biegi przy 2000 obr i nie bylo kicka, okazalo sie ze linka o ktorej mowa wyzej byla zerwana. Nowej linki nie da sie kupic poza ASO, wiec zakupilem ja tam za 250 zl, aha.. i trzeba ja tam najpierw zamowic, czas oczekiwania okolo tygodnia. |
Autor: | AndyS [ pn kwie 27, 2009 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
elmo25 - może masz jeszcze inne uszkodzenie niż tutaj wymienione ale jak widzisz po wypowiedziach wszystko "kręci się" wokół linki i właśnie tam szukaj rozwiązania problemu. Powodzenia. ![]() |
Autor: | elmo25 [ wt kwie 28, 2009 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie. Wczoraj rozbebeszyłem wnętrze i wyprowadziłem kable od kicka. Jeden szedł na przełącznik (przy gałce E/S) Drugi szedł do elektromagnesu, a obok niego przewód którym powinno docierać zasilanie do przycisku lecz nie dochodzi. Przewód którym powinno dochodzić zasilanie biegnie do przekaźnika za aku o nr 0035452005. Podobno to przekaźnik pompy paliwa. Ale skoro ten przewód tam idzie to znaczy że tam powinienem szukać przyczyny - dodam że wcześniej wszystko działało jak powinno. Do przekaźnika tego dochodzi napięcie do styku 30, dodatkowo po przekręceniu stacyjki też się pojawia na styku 15, masa 31. Przekaźnik wyjąłem - niby wszystko dobrze (poprawiłem kilka lutów na wszelki wypadek) Teraz się zastanawiam co steruje tym przekaźnikiem (skąd brany jest impuls zgodnie z instrukcją Kolegi WSR [url]=http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24042&highlight=[/url] Nie wiem dlaczego ale coś mi się wydaje że to może być przekaźnik lub urządzenie które odpowiedzialne jest za dostarczenie sygnału do tego przekaźnika. Może ktoś z Was wie skąd brany jest trn sygnał ? P.S. Elektromagnes jest sprawny - na krótko podawane napięcie Linka wyciąga się ok. 4 cm od pozycji min do max (oczywiście przy odpiętym cięgnie gazu) Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ wt kwie 28, 2009 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Zasada działania elektrycznego zaworu k-d jest taka, że z uruchomionym elektromagnesem skrzynka ciągnęła by znacznie wyżej ponad czerwone pole. Aby uniknąć przekręcenia silnika zasilanie elektromagnesu pobierane jest z przekaźnika pomp który odcina dopływ napięcia przy ustalonej maksymalnej prędkości obrotowej. W efekcie powodując natychmiastowe włączenie wyższego biegu. Dla tego z wciśniętym włącznikiem kd skrzynka powinna ładnie zmieniać bieg na wyższy po dojściu wskazówki do czerwonego pola obrotomierza. Taka precyzja z działania samej mechaniki była by niemożliwa. Do przekaźnika pomp dochodzi sygnał o prędkosci obrotowej silnika generowany w układzie zapłonowym, ten sam sterujacy np. obrotomierz, sterownik KE itd. |
Autor: | elmo25 [ wt kwie 28, 2009 10:51 pm ] |
Tytuł: | |
A w ropniaczkach jak to może być sterowane ? Mój poprzednik zrobił taki myk że do fabrycznego 230E władował 200D. Dodam jeszcze że fabrycznie był tempomat ale brak do niego urządzeń sterujących pod maską, została tylko aluminiowa puszeczka nad nogami Czy ma ona coś wspólnego z ASB ? |
Autor: | ukaniu [ wt kwie 28, 2009 11:02 pm ] |
Tytuł: | |
W dizlach zawór k-d jest zasilany albo przez - odpowiedni dedykowanyy przekaźnik KD lub przez sterownik klimy jesli była. Sygnał o prędkosci obrotowej silnika dostarczany to w.w. układów pobierany jest z koła na wale silnika, ten sam który dochodzi do obrotomierza. |
Autor: | elmo25 [ wt kwie 28, 2009 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety przy tym silniku tego czujnika nie widać. Mimo wszystko skrzynia wcześniej zmieniała biebi i kick działał. W poprzedniej Beczce czujnik ten był przy kole zamachowym - chyba to o to chodzi. Teraz nie mam pojęcia skąd ten sygnał jest brany. |
Autor: | ukaniu [ wt kwie 28, 2009 11:21 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mógł działać skoro nie ma dedykowanego sterownika. Bebechy od benzyny nie nadają się do współpracy z dizlem. A co tam jest nakombinowane i dla czego jest inaczej niż wcześniej było to nie wie nikt. Obrotomierz działa? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |