MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 3:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 14, 2009 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam
używałem opcji szukaj, ale wyczerpałem to co było opisane

moja bolączka jest taka, że po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki i czasami nie słychać wogóle pompy paliwa, która wykonuje test ok 2s.
obajw występuje nie zawsze, auto udaje mi sie uruchomic po kilku krotnym przekręceniu kluczyka.

paliwo jest i jest dobrej jakości,tankowane na jednej stacji ciągle.
filtr paliwa wymieniony, bezpieczniki całe, przekaźnik za akumulatorem pompy paliwa wymieniony na nowy, bezpiecznik który się w nim znajduje również.

Może któryś z szanownych użytkowników spotkał się z podobnymi objawami??

auto to 124 220 CE

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 5:06 pm przez grzesiekwie, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 12:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
warto zmierzyć, czy jest napięcie na pompie (gdy jej nie słuchać), jesli jest to znaczy że umarła pompa, jeśli nie ma, to szukamy dalej...
Jesli auto ma lpg, to moga być przekaźniki od lpg (odcinają pompę)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 1:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Janfocus pisze:
warto zmierzyć, czy jest napięcie na pompie (gdy jej nie słuchać), jesli jest to znaczy że umarła pompa, jeśli nie ma, to szukamy dalej...
Jesli auto ma lpg, to moga być przekaźniki od lpg (odcinają pompę)


gazu nie ma
pompa nie umarła bo raz działa a raz nie, nie ma na to reguły
jeśli nie działa to musze kilka krotnie przekręcać kluczyk

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 1:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
grzesiekwie pisze:
pompa nie umarła bo raz działa a raz nie, nie ma na to reguły
jeśli nie działa to musze kilka krotnie przekręcać kluczyk


miałem podobnie w swoim.. tylko że mi co pewien czas gasł w czasie jazdy i ciężko było odpalić... i pewnego dnia wymieniłem pompę... poprostu ona już ledwo zipie i raz chodzi i raz nie...

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96
-------------------------------------------------------
"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 1:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2007 12:58 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław/Brzeg
grzesiekwie pisze:
pompa nie umarła



Dobrze ci koledzy piszą ...czy jest napięcie na pompie (gdy jej nie słuchać) ... sprawdź czy jest napięcie na pompie ale dokładnie w tym momencie jak nie działa, bo może po prostu jest już na wykończeniu. (wykluczysz tym ewentualną awarię pompy, bo jeżeli nie bedziesz miał napięcia na pompie to trzeba szukać w samym połączeniu pompy)

Pozdrowienia

_________________
W124 200D, W210 270 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 2:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Na początek się przywitam.
Jeżeli chodzi o temat pompy paliwa miałem całkiem niedawno ten sam problem w swoim W124 230E,powodem był przekażnik pompy paliwa,ale nie ten z bezpiecznikiem tylko ten duży, czarny obok tego który opisałeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 4:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
stanski61 pisze:
Na początek się przywitam.
Jeżeli chodzi o temat pompy paliwa miałem całkiem niedawno ten sam problem w swoim W124 230E,powodem był przekażnik pompy paliwa,ale nie ten z bezpiecznikiem tylko ten duży, czarny obok tego który opisałeś.


a mógłbyś go dokładnie opisać.
obok tego małego od pompy paliwa mam przekaźnik od asd,
owszem są 2 większe, jeden ok. 10x15 boscha z 1 dużą kostką
oraz drugi ciut większy tyle że z dwoma kostkami
któremu z nich warto się przyjżeć??

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
a mógłbyś go dokładnie opisać.
Cytuj:
Mój wygląda tak,ale to inny silni,inne oznaczenia i parametry
<br>Dodano po 4 minutach.:<br> sorki zapomniłem wkleić
http://img297.imageshack.us/img297/5397 ... 004fv1.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/961/zdjcie005tu5.jpg
http://img102.imageshack.us/img102/3365 ... 006fa2.jpg

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 03, 2008 8:19 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Białystok
u mnie to mechanik na samym początku sprawdzał ale był dobry... zanim wymienił pompę to sprawdzał wszystko... nawet przepustnicę przeczyszczał i kalibrował...

_________________
Mercedes 124 220CE '95/96

-------------------------------------------------------

"Kiedyś auta miały duszę... zrobione były z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 8:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Mój był dwa razy u elektronika,przelutowane wszystkie połączenia,było dobrze jeden miesiąc,wymiana na inny(używka) i jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 5:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Panowie a propo przekaźników:
wymieniłem mały zielony przekaźnik. Z opisu części w komputerze wynikało że jest to przekaźnik paliwowy. Kostka jest zielona i mała, przychodzi za akumulatorem, ma wymiary 2x2 z bezpiecznikiem 20 A u góry, na nią przychodzi plastikowa nakładka.

Jednak dalej mam ten sam objaw. Nie mam aparatu żeby zrobić zdjęcia przekaźników. Oprócz tego małego zielonego po lewej stronie jest jeszcze przekaźnik od ASD. Natomiast po Prawej stronie mam podłużny srebrny przekaźnik z bezpiecznikiem - prawdopodobnie od ECU. Zostaje jeszcze drugi z prawej od KickDown o nr 003...5005. Na żadnym z nich nie było wzmianki o KPR czy o wartości obrotach, przy którym ma odcinać paliwo


Czy któryś z wymienionych przeze mnie przekaźników może mieć coś wspólnego z pompą paliwową?


w razie potrzeby: 124 220 CE `94 skrzynia ASB 4 VIN WDB1240421C028345

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 6:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
W porzednim poście posłałem Ci linki ze zdjęciami,ten przekażnik z opisem KickDown jest odpowiedzialny za pompe paliwa(mój silnik 230E+ASB)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 6:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Najprawdopodobniej grzesiekwie ma w swoim aucie motor 111.
Wtedy ma wtrysk HFM lub PMS i nie ma klasycznego, dużego przekaźnika pompy jak w motorze 102 tylko mały, z bezpiecznikiem, wielkości zwykłej "kostki do świateł"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
sprawdź czy jest napięcie na pompie ale dokładnie w tym momencie jak nie działa

Znając życie i temat z tym sprawdzaniem może być problem,zapewne awaria pojawia się w miejscu gdzie niema możliwości tego zrobić np. centrum miasta,dletego też proponuję proste,ale może skuteczne rozwiązanie,stryskaj gniazdo przekażnika,tego którego wymieniałeś spreyem do elektryki,może pomoże.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam
Jeśli chodzi o spryskanie to już tego dokonałem sprey contactem.
Silnik rzeczywiście mam 111 - 2,2 B + ASB, a przekaźnik od kickdown chyba nie wiele ma wspólnego z pompą.
Przekaźnik od pompy rzeczywiście taki mały wymieniony.

Zostaje jeszcze pompa paliwa, wymienię ją, może w końcu uda mi się rozwiązać problem.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl